404-Fouten Opsporen in GA4

404 fouten opsporen

Veel SEO-specialisten maken de fout om blind te staren op het standaard ‘Paginapad’-rapport in Google Analytics 4 om kapotte links te vinden. Hoewel dit een basisbeeld geeft, mis je vaak de cruciale context: hoe kwam de bezoeker binnen en wat was de volledige URL inclusief parameters?

Binnen onze agency-workflow hanteren wij een nauwkeurigere methode die direct blootlegt waar de werkelijke lekken zitten.

De ‘Paginatitel & Landingspagina’ Methode

In plaats van alleen naar paden te kijken, koppelen wij de paginatitel direct aan de landingspagina-dimensie. Dit is volgens onze expertise de enige juiste manier om ‘actionable data’ te verkrijgen.

Stap-voor-stap methode in GA4 voor inzage in 404 fouten:

  1. Ga naar Rapporten: Klik in het linkermenu op Rapporten (icoon van een grafiek).

  2. Engagement: Ga naar Betrokkenheid (Engagement) > Pagina’s en schermen.

  3. Primaire Dimensie aanpassen: Klik op het pijltje bij de kolomkop van de primaire dimensie en verander dit naar Paginatitel en schermklasse.

Secundaire Dimensie toevoegen (De juiste selectie): Klik op het blauwe plusje (+) naast de kolom ‘Paginatitel’. Dan pagina en scherm en vervolgens kies je Landingspagina + querytekenreeks.

 

Paginatitel & Landingspagina
Voeg als secundaire dimensie Landingspagina + querytekenreeks
Click Here

Share:

More Posts

The Unredacted Standard

The Unredacted Standard™

Waarom Mediadeboer stopt met censureren: De introductie van The Unredacted Standard™ Het internet zit in een vertrouwenscrisis. Waar u vijf jaar geleden nog kon bouwen

Kan een product contentpillar zijn

SEO-Dilemma: Kan een Productpagina je Content Pillar zijn? In de jacht op efficiëntie stellen veel webshop-eigenaren dezelfde vraag: “Als ik toch al een uitgebreide productpagina

Send Us A Message