Zoekmachine optimalisatie

 Zoekmachine optimalisatie ook wel Seo “Search Engine Optimization” genoemd is op het moment razend populair, gezien het feit dat de partij die de populaire zoekmachine ooit heeft ontwikkeld steeds meer macht begint te krijgen.  Is het belangrijk voor bedrijven zich via dit medium te profileren. Iedereen kent Google en iedereen gebruikt Google. Ook particulieren en organisaties wanneer zij naar een product of dienst zoeken. Je kunt een website hoger in Google krijgen door te doen aan linkbuilding in combinatie met zoekmachine-optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie draait om relevantie

Bedrijven die hoog staan in Google worden door bezoekers geassocieerd met professionaliteit en betrouwbaarheid. Wil je hoog scoren op bepaalde zoekwoorden dan gaat het met name om de toegevoegde waarde van uw website in combinatie met het zoekwoord wat word ingevoerd door de gebruiker. De zoekmachine Google kijkt dus naar de relevantie van uw website ten opzichte van de zoekterm die op dat moment word uitgevoerd. Wanneer iemand een zoekterm intikt op Google scant de robot van Google in een mum van tijd ontelbaar veel websites af om vervolgens te filteren op relevantie. Wanneer de ingevoerde zoekterm niet of nauwelijks op je website voorkomt dan zal je website ook niet worden weergegeven op de resultaten pagina die de gebruiker te zien krijgt. 

Zoekmachine optimalisatie is uw website verbeteren en hoge kwaliteit links naar uw website creëren 

Google kijkt  niet alleen naar wat u zelf op uw eigen website of webshop publiceert.  Want meestal gaat dit over uw producten of diensten in combinatie met wat u zo uniek maakt. Er zijn meer factoren die de relevantie bepalen. De allerbelangrijkste en meteen ook het zwaarst wegende is dan ook verwijzingen van ANDERE websites/bedrijven op het internet. Websites die van hun eigen domeinnaam  met het zelfde onderwerp of in ieder geval erop lijkend middels een website link naar uw website verwijzen. Let wel op dat wanneer je met Zoekmachine optimalisatie aan slag gaat je werk wel van hoge kwaliteit moet zijn. Dus niet klakkeloos geplaatste content zonder toegevoegde waarde geoptimaliseerde content. Het is extra belangrijk dat de websites die naar u website verwijzen van hoge kwaliteit zijn. Lees dit voor meer info


 Kijk maar eens naar u zelf. Wanneer u folders ziet liggen van een nieuwe snackbar die zichzelf promoot en daarbij verteld dat hij gespecialiseerd is in de lekkerste frikandellen dan zal u ongetwijfeld denk van ja het zal wel. De volgende dag bent u het wellicht vergeten. Maar wanneer Jan langskomt en hij verteld met een voldane grijns op zijn gezicht dat hij net de heerlijkste frikandel ooit heeft gegeten dan zult u hoogstwaarschijnlijk eerder geneigd zijn om naar deze snackbar te gaan. Hoe meer verwijzingen hoe hoger je status bij Google en hoe hoger je scoort op zoektermen (zelf vooraf bepaald). Een andere manier om hoog te ranken is Google AdWords adverteren. U geeft aan op welke zoekwoorden u gevonden wil worden en zodra er een gebruiker is die 1 van de door u opgegeven zoekwoorden intikt in Google dan word uw advertentie geactiveerd. De advertentie is dan zichtbaar met kleur nog boven de organische resultaten. Aan de zijkant worden ze ook weergegeven. Altijd op een prominente positie met een unieke kleur en precies op de momenten dat potentiële klanten opzoek zijn naar uw diensten! 

Belangrijke voordelen van dit systeem zijn:

  • Altijd en gegarandeerd op de prominentste posities worden weergeven
  • Betaal alleen per klik (dus vertoningen zijn gratis en u betaald alleen voor mensen met echt interesse)
  • Het is een stuurbaar product (u kunt uw zoekwoorden wijzigen naar wens) Wanneer we zien dat 3 van de 10 zoekwoorden niet converteren dan kunnen de oude weg en daar kunnen weer nieuwe voor in de plaats komen. Net zo lang tot je rendement op investering positief is.

Geen addertjes? Het lijkt te mooi om waar te zijn! Of is dat ook zo?

 Meestal als iets te mooi om waar te zijn lijkt dan is dat meestal ook zo. Het systeem heeft 1 nadeel maar door dat nadeel zijn er zoveel mogelijkheden. Het gaat hier namelijk wel om een zeer geavanceerd systeem. Dit is de reden dat veel ondernemers niet bezig gaan met hun AdWords beheer dit blijft simpelweg liggen als een gemiste kans of ze kiezen voor AdWords uitbesteden.


Zoekmachine optimalisatie & AdWords 

Vaak hoor je (Nee ik doe niet aan Seo want ik heb al een AdWords campagne) Of (Nee ik doe niet aan AdWords omdat we al aan Zoekmachine marketing doen) Je zou denken dat wanneer je bovenaan staat in Google dat het dan geen nut heeft om ook nog eens vertoond te worden in de organische resultaten van de zoekmachine. Dankzij tools zoals Google Analytics is het mogelijk voor webanalisten om inzicht te krijgen in het online gedrag van uw klanten. Deze informatie word gebruikt om meer rendement uit uw marketing te halen.Onderzoek wijst uit dat online gebruikers van Google eerder op een bedrijf klikken wanneer zij deze 2 x op 1 pagina zien. Dit komt Mede omdat het een uniek beeld is en omdat het extra vertrouwen wekt. 

Met andere woorden u kunt het rendement van beide versterken door zowel zoekmachine optimalisatie en AdWords beheer te combineren. Lees hier meer over Google AdWords en zoekmachine optimalisatie


Samenvatting:

Zoekmachine optimalisatie is een zeer tijdrovend proces waar men ook nog de juiste kennis en expertise voor nodig hebt. Mocht je een fout maken omdat je niet professioneel bezig bent dan kan dit averechts werken of erger nog de zoekmachine kan je een penalty geven waardoor je straks helemaal niet meer indexeerbaar bent. Als handvat heb ik deze link toegevoegd: 

Bijkomende voordelen van Zoekmachine optimalisatie:

  • Hoger in Google op belangrijke zoektermen door zoekmachine optimalisatie
  • Gratis en onbeperkt website bezoeker want je hoeft niet te betalen voor bezoekers ongeacht hoeveel dit er zijn
  • Meer naamsbekendheid op internet

Zoekmachine optimalisatie heeft een positief gevolg namelijk een toename van gekwalificeerde website bezoekers die via de rendabele zoekwoorden op uw website komen. Hierdoor genereert u meer conversies. Profiteer van dit systeem en onze kunde. Onze online specialisten zijn allen gecertificeerd. Neem contact op voor een vrijblijvend advies. Indien gewenst maken wij voor u vrijblijvend een offerte op maat.