Zoekmachine optimalisatie gids voor het MKB

Mooie opmaak, unieke content, de mooiste design, prachtige foto’s en u heeft een prima website, maar nu blijkt niemand uw website kan vinden. Hoe is dat mogelijk? Met alleen het hebben van een prachtige website komt u niet meer verder in het bedrijfsleven. Vindbaarheid, nauwkeurigheid en actualiteit, daar draait het tegenwoordig om. Wat zijn de gevolgen als men uw website niet vindt?

Het is uiteraard ontzettend vervelend en niet te vergeten alle tijd en geld die u in uw website heeft geïnvesteerd. Het belang van goede vindbaarheid in zoekmachines wordt steeds groter. Ondanks dat het een kostbare zaak is, is de methode die we nu toelichten een kostbare investering voor de lange termijn. Om uw website in een betere positie te plaatsen maken wij gebruik van professionele white hat Seo technieken.

De basisbeginselen van Zoekmachine optimalisatie zijn in feite heel eenvoudig en we laten stapsgewijs
zien hoe u hiermee moet werken

Wat is SEO?

Zoekmachine optimalisatie “Search Engine Optimization” is een belangrijk onderdeel van internetmarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten om een webpagina hoger te laten scoren in de reguliere zoekresultaten van een zoekmachine.
SEO is alles behalve een eenmalig proces is, het is een toepassing die vaker geoptimaliseerd moet worden om het maximale resultaat te bereiken.

Door middel van Seo verhoogt u de online zichtbaarheid van uw site op voor u belangrijke zoekwoorden in de belangrijkste zoekmachines zoals Google en Bing.  Door het lezen van deze informatie zal uw zoekmachine optimalisatie techniek verbeterd worden en dit uiteindelijk zal leiden tot een betere positie van uw website in de organische resultaten van de zoekmachines.

U bent continu in gevecht met uw concurrenten die ook graag hoog in Google staan en niet stil zitten zodra ze zien dat u veel bezoekers
naar uw website trekt. Met deze seo tips kunt u in ieder geval iets van de schade (laten) herstellen. We willen u graag door middel van deze `mini cursus´ kennis laten maken met de belangrijkste en handigste SEO Tips & optimalisatie Tools. De adviezen zijn volledig in lijn met de TOS (Terms of Service) van de grote zoekmachines. Als het gaat om het optimaliseren van uw website, krijgt u te maken met veel verschillende vaktermen en het  bijbehorende jargon. Hetzelfde geldt voor SEM (search engine marketing).

Lees deze pagina goed door zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over belangrijke seo begrippen die u niet kent

Mocht u nog altijd een brandende vraag hebben over een bepaald onderwerp, schroom dan niet om contact te nemen met een medewerker van Mediadeboer.

Probeer in gedachten te houden dat SEO geen magische tool is die 100% garandeert dat u in de top van de zoeklijsten verschijnt. Het is een proces dat geleidelijk verloopt en u zult merken dat iedere kleine verandering grote impact kan hebben op het eindresultaat. Succes staat voor iedere stap waarbij u vooruit gaat en groeit als onderneming.

Op het gebied van zoekresultaten en zoekmachines is het een markt die constant verandert en flexibel is, waarbij het belangrijk is dat u altijd op de hoogte moet blijven van de laatste trends. Om het u nog gemakkelijker te maken kunt u zich voor extra informatie altijd inschrijven voor onze nieuwsbrief, waardoor u altijd op de hoogte blijft van de nieuwste trends die zich op het moment afspelen op de markt.

Seo is een beetje vergelijkbaar met het onderhouden van een auto. Wassen en schoonmaken kunnen we allemaal. Olie verversen en banden wisselen ook, met wat hulp. Bougies of startmotor vervangen besteden we vaak uit. Voor de starters die net om de hoek komen kijken is het wel belangrijk dat zij enige ervaring hebben met HTML of enige kennis met wat het internet allemaal te bieden heeft. Kennis en ervaring verkrijgt u naarmate u gaandeweg door de cursus heen loopt. Ook door te experimenteren op het internet zult u meer resultaat bereiken.

Stap 1: Gebruik unieke pagina titels

Gebruikers en de zoekmachine van Google gebruiken beiden de title tag om het onderwerp per pagina te kunnen bepalen. Voor het beste resultaat is het belangrijk dat u een unieke titel per pagina bedenkt. Deze titel word weergegeven in de zoek resultaten van Google.

links zo op dat deze makkelijk te vinden zijn

Het is belangrijk dat website bezoekers makkelijk onderscheid kunnen maken tussen de normale tekst en eventuele anchor tekts. Hoe vaker website bezoekers links over het hoofd zien hoe minder relevant de tekst is. En relevantie is natuurlijk een zwaarwegende factor bij Google.

Om een goede navigatie te bieden is het extra belangrijk dat er goed word nagedacht over de interne link structuur. Dit geld voor interne en voor externe verwijzende links.

Voorkom CSS- of tekststijlen waardoor links eruit komen te zien als gewone tekst.
Denk ook na over linkteksten voor interne links

Je denkt mogelijk doorgaans aan links voor verwijzingen naar externe websites. Denk echter ook na over de linkteksten voor interne links om gebruikers en Google een betere sitenavigatie te bieden.

Stap 2: Maak geoptimaliseerde en beschrijvende meta tags

De beschrijving van de pagina in combinatie met de meta tag bied zoekmachines zoals Google informatie over het onderwerp per pagina. De titel van de pagina hoort te bestaan uit slechts een paar woorden terwijl de meta tag bestaat uit een korte maar krachtige alinea.

De voordelen van een beschrijvende meta zijn:

Extra: Check of uw site is gebanned in Google.nl

Voer in Google in site:mijnsite.nl (vervang mijnsite.nl door uw domeinnaam;
gebruik geen www.) Alternatief: https://www.google.com/webmasters/tools/sitestatus?hl=nl
en vraag het Google. Indien Google met geen enkele pagina terugkomt, is uw site gebanned (tenzij uw website net nieuw is). Dit kan doordat u zaken gedaan heeft die in de ogen van Google niet door de beugel kunnen. In een enkel geval heeft een concurrent dit gedaan door bijvoorbeeld veel links van slechte sites naar uw website te plaatsen.