Mogelijkheden voor AdWords beheer

Zoekopdrachten worden vaak op een smartphone begonnen, waarna eventueel later naar een pc overgestapt kan worden. Google biedt al sinds jaren een manier om een AdWords campagne alleen op mobiele apparaten te laten zien. Ze geven ook al redelijk gedetailleerde informatie over hoeveel apparaten u hiermee bereikt en hoeveel impressies dit oplevert. Om AdWords beheren makkelijker en preciezer te maken, zal Google dit echter verder uitbreiden. Ook speelt het in op het populaire app-gebruik.

Steeds meer internetgebruikers maken gebruik van mobiel internet

Mogelijkheden voor AdWords beheer

Google Adwords optimalisatie voor apps

Veel mensen maken gebruik van diverse apps om hun mobiele internetgebruik makkelijker te maken. De laatste jaren worden gekenmerkt door een ware app-explosie. Steeds meer en steeds uitgebreidere apps komen op de markt. Hoe kunt u er dan nog voor zorgen dat uw app opvalt tussen alle andere? En hoe kunt u het downloaden én gebruiken van uw app stimuleren? Wel, met Ad-words natuurlijk!

Heeft u geen eigen app? Ook dan kan het interessant zijn om de app-markt te gaan verkennen. Uw advertenties via Ad-words laten zien in apps, kan een heel zinnige zet zijn om zeer gericht potentiële klanten te bereiken! Door uw advertentie af te stemmen op apps in het Display Network of op target specifieke app-categoriëen kunt u een bredere doelgroep bereiken! Lees meer over Mogelijkheden voor AdWords beheren en krijg informatie over wat de kosten voor uw onderneming zullen zijn.

Targeting van gebruikers op hun app-gebruik

Met de explosie van de app-markt, kunnen apps uiteraard niet ontbreken uit de Google portefeuille. Google gaat inventariseren welke apps een gebruiker geïnstalleerd heeft. Dit geeft, nog beter dan zijn zoekopdrachten, een beeld van waar hij écht in geïnteresseerd is. Google kijkt ook verder naar welke apps ze daadwerkelijk gebruiken (hierover iets verderop meer) en hoe ze in die apps geld uitgeven.

Een voorbeeld: Iemand maakt veel gebruik van apps die over moderne technologie gaan. Dan kunt u nu advertenties laten zien, die hierop aansluiten, zoals de advertentie van uw elektronicawinkel. Of u kunt uw eigen app bij deze gebruiker onder de aandacht brengen, bijvoorbeeld uw eigen elektronica-webshopapp.

Gebruik aanmoedigen van bestaande apps

Heeft u een eigen app, dan is uw app zichtbaar krijgen in de App Store of Play Store slechts de helft van het werk. Uiteindelijk wilt u ook dat mensen uw app daadwerkelijk gebruiken. Helaas wijst de realiteit uit dat dit lastig is. Wel 80% van de geïnstalleerde apps wordt zonder ze meer dan eenmaal te gebruiken weer verwijderd. Dan is al uw AdWords beheer voor niets geweest.

Gelukkig is Google ook hard aan het werk om hier iets aan te doen. Zoekopdrachten gaan namelijk vergeleken worden met relevantie voor reeds geïnstalleerde apps. Zo kan degene die in het voorbeeld hiervoor geïnteresseerd was in technologie bijvoorbeeld op Google zoeken naar een pc. Als hij de app van uw webwinkel geïnstalleerd heeft, ziet Google de relevantie hiervan en kan hij deze aangeven in zijn zoekresultaten. Zo geeft het dus een mogelijkheid om in uw Advertentie beheer aan te sturen op langduriger gebruik van uw app. Natuurlijk wordt dit dan ook bijgehouden door Google, zodat als hij op deze link klikt, u dit terug kunt vinden.


Ook daarom besteedt u uw Adwords beheer uit aan Media de Boer!

Wilt u de app-wereld verkennen om uw advertenties aan de breder publiek te tonen? Of wilt u via Ad-words uw eigen app meer onder de aandacht brengen? Ook dan kunt u voor uw Google Adwords beheer terecht bij de experts van Media de Boer. Uw Google Adwords uitbesteden aan Media de Boer geeft u de zekerheid van een zorgvuldige opvolging en een optimaal rendement voor uw campagnes. Hiervoor kunt u altijd contact met ons opnemen of een Google AdWords offerte aanvragen.


Social media Emmeloord
Gratis link plaatsen adwords uitbesteden
scrol to top