Gebruikerservaringen geoptimaliseerde campagnes die u kunnen voorbereiden

Uw feedback helpt ons AdWords beheer steeds verder te verbeteren voor deze nieuwe wereld waarin mensen constant online zijn. Het is nu belangrijker dan ooit voor bedrijven om klanten op een relevante manier te bereiken op verschillende apparaten.We zijn hard bezig nieuwe functies en verbeteringen te ontwerpen om dat succesvol met AdWords te kunnen doen.
Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce

Gebruikerservaringen geoptimaliseerde campagnes

In de wereld van tegenwoordig waarin mensen constant online zijn, wordt de gehele dag door tussen verschillende apparaten geschakeld. Deze trend biedt marketeers nieuwe mogelijkheden om klanten altijd en overal op verschillende apparaten te bereiken. In februari hebben we geoptimaliseerde campagnes in AdWords aangekondigd om adverteerders te helpen in te spelen op deze nieuwe mogelijkheden en hun advertentiecampagnes effectiever te beheren.

We realiseren ons dat upgraden wat werk kost

Met nog maar enkele weken te gaan tot de automatische upgrade op 22 juli zijn al upgrades uitgevoerd voor meer dan 4,5 miljoen campagnes. We realiseren ons dat upgraden wat werk kost en stellen het op prijs dat zo velen van u al tijd en moeite in dit proces hebben gestoken. Veel marktleiders en adverteerders hebben hun voortgang, resultaten en verhalen al met ons gedeeld. Hier volgen een paar voorbeelden:

  • MM’S: in samenwerking met marketing bureau The DuMont Project genereerde het merk ‘MY MM’S’ van MM bijzonder goede resultaten na de upgrade naar geoptimaliseerde campagnes, waaronder een stijging van de conversieratio’s met 41 procent, 22 procent meer inkomsten en een stijging van de ROI voor zoekcampagnes met 31 procent Voor het zoek- en Display Netwerk samen realiseerde MY MM’S een ROI-stijging van 15 procent. In het begin dacht het bedrijf dat het combineren van desktops en tablets in één categorie misschien een negatief effect op de verkoop zou hebben. Maar al snel realiseerde men zich dat de combinatie juist tot een hogere ROI leidde. Het bedrijf wist het aantal beheerde campagnes bovendien te verlagen van meer dan 100 tot 50, wat vijf uur per week aan campagnebeheertijd scheelde.
  • Colombo Hurd: dit kleine advocatenkantoor uit Florida werkte samen met zoeksoftware- en bureaupartner WordStream om de eigen campagnes te upgraden. De twee teams wisten de upgrade (inclusief een volledige update van de biedstrategieën voor mobiel, locatie en tijd van Colombo Hurd) binnen 30 minuten te voltooien. Sinds het bedrijf is overgestapt op geoptimaliseerde campagnes, meldt Colombo Hurd dat de mobiele klikfrequentie is gestegen met 53 procent, de CPC’s zijn gedaald met 13 procent en de mobiele conversieratio’s meer dan verdrievoudigd zijn.
  • American Apparel: dit bedrijf zocht een gemakkelijkere, betere manier om klanten te bereiken, waar ze ook zijn en wanneer ze zoeken naar artikelen of winkels van American Apparel. Met geoptimaliseerde campagnes konden ze de functie voor bieden op de nabije omgeving gebruiken en bodaanpassingen voor mobiel instellen voor een vaste straal rondom hun winkels. Sinds de upgrade hebben ze fraaie resultaten gerealiseerd: het aantal mobiele conversies verdubbelde en de totale klikfrequentie steeg met 7 procent. Ze hebben ook de meerwaarde ontdekt van nieuwe functies die in geoptimaliseerde campagnes beschikbaar zijn, zoals geüpgrade sitelinks en sitelinkrapportage.
  • Advertentieplatforms van derden: veel platforms en bureaus voor zoekmachinemarketing hebben geoptimaliseerde campagnes geïntegreerd om hun klanten te laten profiteren van de krachtige nieuwe functies. Een leverancier heeft recent een gedetailleerde handleiding gepubliceerd om adverteerders te helpen met de upgrade, en heeft de positieve resultaten gedeeld die bij klanten werden geconstateerd. De leverancier: “We zien positieve resultaten bij adverteerders die ervoor hebben gekozen de upgrade al in een vroeg stadium uit te voeren. Kort geleden stapte een grote financiële dienstverlener met succes over naar geoptimaliseerde campagnes via [ons] platform en optimaliseerde deze campagnes om de leads met 64 procent te verhogen en de CPL tegelijkertijd met 37 procent te verlagen voor een aanzienlijk deel van de campagnes.” De leverancier stelde ook vast dat de CPC’s in de eerste maand na de upgrade met 2 procent waren gedaald en het aantal klikken met 6 procent was gestegen.

Sinds de lancering van geoptimaliseerde campagnes hebben tientallen zoekmarketingbedrijven adverteerders advies geboden over de overstap naar geoptimaliseerde campagnes. Sommige tips (zoals de hulp van vele van de bedrijven die hierboven worden genoemd) zijn extreem waardevol gebleken, terwijl andere meer speculatief waren. Elke adverteerder is anders, dus het belangrijkste is uw eigen statistieken te bekijken en vervolgens te testen en te verbeteren op basis van uw eigen bedrijfsdoelen. Ook elk account is anders, dus het is belangrijk dat u gewoon aan de slag gaat om uit te proberen hoe u geoptimaliseerde campagnes het effectiefst kunt inzetten. De belangrijkste voordelen die consequent door marktleiders en adverteerders worden vermeld, zijn:

  1. Betere beslissingen op basis van rapportage per apparaat en locatie, plus gedetailleerdere rapportage over prestaties van advertentie-extensies.
  2. Tijdsbesparing door het aantal te campagnes te verlagen dat nodig is om verschillende gebruikerscontexten te beheren.
  3. Verbeterd campagnebeheer dankzij functies zoals bodaanpassingen, apparaatspecifieke indelingen en flexibele biedstrategieën.
  4. Nieuwe manieren om af te stemmen op uw bedrijfsdoelen en bedrijfsprocessen met de mogelijkheid specifieke datums, dagen van de week of tijdstippen in te plannen voor uw extensies en sitelinks op advertentiegroep- of campagneniveau.
  5. Betere manieren om mobiele consumenten aan te spreken met voorkeursadvertenties voor mobiel en sitelinks, plus bieden op de nabije omgeving om mensen te bereiken die zich in de buurt bevinden en onderweg zijn.

Praktische tips voor geoptimaliseerde campagnes en andere verhalen van adverteerders vindt u op de website over geoptimaliseerde campagnes. Gebruikerservaringen geoptimaliseerde campagnes lees snel meer.

Adwords van Google

Adwords van Google (Sea advies)

Bijna iedere internet ondernemer krijgt een keer met AdWords beheer te maken. Of in ieder geval zal het een keer in zijn of haar gedachten spelen of dit cpc systeem van Google nu daadwerkelijk van toegevoegde waarde kan zijn voor uw online marketing strategie. Op deze pagina vind u uitleg over dit geavanceerde cpc systeem en de voordelen welke het u kan opleveren.

Heeft u niet genoeg kennis om uw Google advertentie campagnes tot een succes te brengen? Het uitbesteden van uw AdWords campagnes zou in dit geval het overwegen waard zijn. Neem contact op voor meer informatie of vraag direct een vrijblijvende offerte aan.

Bent u bekend met AdWords van Google?

Wanneer u vindbaar wil zijn met uw website of webshop dan heeft u een aantal opties. Of u kiest ervoor om vindbaar te zijn in de zoekmachine van Yahoo, Bing of Google. 90% van de internet gebruikers maken gebruik van Google daarom is het haast niet weg te denken uit het leven van internetondernemers. Consumenten en bedrijven zoeken in grote getale producten en diensten en wanneer dit relevant is voor u dan is het zaak zichtbaar te zijn. Bent u dat niet dan gaat de gekwalificeerde website bezoeker waarschijnlijk naar de concurrent. Op deze pagina bespreken wij 3 belangrijke voordelen:

  1. Controle over uw budget en advertenties

Met Google AdWords profiteert u van de vele voordelen wanneer u gaat adverteren. Het mooie van dit systeem is dat u volledige controle heeft over uw budget. Denk hierbij aan dagbudget, maandbudget etc. U kunt ook zelf bepalen hoeveel u wilt betalen voor een specifiek zoekwoord. U kunt zelf uw eigen advertentie teksten schrijven en u kunt zelf bepalen welke advertentie u wilt tonen. Hier volgt een filmpje over AdWords adverteren en budgetten:

2. Bovenaan de zoekresultaten

Met Google adverteren weet u zeker dat u altijd een prominente positie heeft wanneer een potentiële klant gaat zoeken. Ten opzichte van de organische resultaten heeft u nu een positie die exclusiever is en vaak ook rendabeler. Het grote voordeel hiervan is dat wanneer niemand klikt u ook niks betaald. Kortom u betaald alleen voor resultaat en wie wil dat nou niet. Hieronder een voorbeeld van hoe het eruit ziet wanneer kiest voor dit advertentie systeem:

3. Resultaat is meetbaar

Een bijkomend voordeel ten opzichte van traditioneel adverteren is dat alles meetbaar is. Dit betekend simpelweg dat u uw rendement op investering inzichtelijk kunt maken. Denk eens aan de mogelijkheden welke dit bied ten opzichte van alle andere marketing methoden. De meeste marketeers gebruiken Analytics om resultaten inzichtelijk te maken. Hier volgt een video over Google Analytics:

Meer weten over hoe u dit systeem kunt inzetten zodat uw online marketing strategie versterkt? Neem dan contact op met een AdWords specialist om de mogelijkheden inzichtelijk te maken. Mediadeboer is Google partner wat wil zeggen dat wij door Google erkend zijn als specialist. Daarbij zijn al onze medewerkers gecertificeert en zeer ervaren.

Adverteert u al met Google advertenties maar wilt u weten of u meer rendement uit uw Ad-words campagnes kunt halen? Doe dan vrijblijvend onze AdWords scan. Na het invullen van uw gegevens zal er iemand contact met u opnemen om de verbeterpunten van uw marketing campagnes door te nemen. Doe vandaag nog de scan.

Praktische tips biedingsautomatisering

Voordelen van biedingsautomatisering voor AdWords

Het blogbericht van vandaag over het gebruiken van biedingsautomatisering voor geoptimaliseerde campagnes, is het vijfde in onze reeks praktische tips. De eerdere blogberichten gingen over het berekenen van bodaanpassingen voor mobiel, voor locatie en voor tijd. 

We hebben bodaanpassingen op basis van apparaat, locatie en tijdstip geïntroduceerd, waarmee u biedingen kunt beheren zonder dat u campagnes hoeft te kopiëren. Deze bodaanpassingen maken deel uit van geoptimaliseerde campagnes. Veel adverteerders hebben ons laten weten dat ze met deze tools de resultaten kunnen verbeteren en efficiënter kunnen werken. Voor bepaalde adverteerders, met name adverteerders met grote programma’s en accounts, is het beheren van campagnes op grote schaal echter een tijdrovend en complex proces.

Omdat bieden van cruciaal belang is voor uw succes met AdWords, hebben we een reeks automatiseringshulpprogramma’s ontwikkeld waarmee u de prestaties kunt verbeteren en tijd kunt besparen. Voor vrijwel elke adverteerder kan de

De juiste oplossing voor automatisch bieden leiden tot betere resultaten en grotere efficiency. We noemen enkele van de belangrijkste voordelen van het inzetten van een AdWords-strategie voor geautomatiseerd bieden voor geoptimaliseerde campagnes.

● Bespaar tijd door zoekwoordbiedingen te optimaliseren voor uw doelen op schaal. Met automatiseringshulpprogramma’s kunt u biedingen dynamisch wijzigen om advertentiedoelen te realiseren voor al uw zoekwoorden, of het nu om 100 of een miljoen zoekwoorden gaat. Hierdoor kunt u tijd en inzet besparen.

Maak en beheer campagnes onafhankelijk van uw biedstrategie. Met nieuwe flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategieën toepassen op een of op meer campagnes. Hierdoor beschikt u over de vrijheid om optimalisatie voor meerdere advertentiedoelen binnen dezelfde campagne of voor meerdere campagnes door te voeren zonder de beperkingen die de accountstructuur oplegt. Meer informatie hierover leest u hieronder.

Verbeter uw prestaties met bieden tijdens veilingen. Twee flexibele biedstrategieën, doel-CPA en Verbeterde CPC, maken gebruik van een combinatie van realtime prestatiesignalen, zoals locatie, apparaat, partnersite en besturingssysteem, voor het instellen van specifieke biedingen tijdens veilingen. Met bieden tijdens veilingen berekenen deze automatiseringshulpprogramma’s automatisch bodaanpassingen voor u.

Optimaliseer biedingen steeds verder voor betere resultaten. Onze automatiseringshulpprogramma’s passen zich in de loop der tijd aan wijzigingen in de prestaties aan, zodat u niet steeds zelf prestatierapporten hoeft te beoordelen en voortdurend biedingen moet wijzigen om de fluctuaties in prestaties bij te benen.

Eenvoudig te proberen. AdWords-hulpprogramma’s voor biedingsautomatisering kunt u gratis gebruiken en zijn voor alle adverteerders in de AdWords-interface beschikbaar.

Het beste moment voor biedingsautomatisering

In dit gedeelte bieden we u richtlijnen voor het beste moment om de verschillende Google-strategieën voor biedingsautomatisering te gebruiken voor geoptimaliseerde campagnes.

Doel-CPA (de flexibele versie voor biedstrategieën van de Conversion Optimizer) is ons krachtigste hulpprogramma voor biedingsautomatisering. Deze biedstrategie stelt een optimaal bod in voor elke veiling op basis van de voorspelde kans op een conversie. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime gegevens zoals locatie, tijd, apparaat en netwerkplaatsing. Pas deze strategie toe op advertentiegroepen of -campagnes als uw hoofddoelstelling het maximaliseren van het conversievolume is, bij behoud van een doel-CPA. Doel-CPA zorgt ervoor dat uw bodaanpassingen automatisch worden ingesteld en geoptimaliseerd. Met een bodaanpassing voor mobiel van -100 procent voorkomt u echter dat uw advertenties op mobiele apparaten worden weergegeven.

Verbeterde CPC kan prestaties verbeteren door het toevoegen van een automatiseringslaag aan uw handmatige biedingen. Deze geautomatiseerde biedstrategie verfijnt uw handmatige biedingen met behulp van de technologie voor het realtime voorspellen van conversies die ook wordt gebruikt voor doel-CPA. U kunt gewoon bodaanpassingen toepassen met deze geautomatiseerde strategie als u weet dat factoren als apparaat, locatie of tijdstip van invloed zijn op de conversiewaarde op een manier die Conversies bijhouden niet kan meten. Als u bijvoorbeeld automatisering wilt gebruiken, maar weet dat mobiele klikken een meerwaarde bieden ten opzichte van online conversies, zoals bezoeken aan de fysieke winkel, kunt u Verbeterde CPC inschakelen in combinatie met een bodaanpassing voor mobiel ter compensatie van het verschil in verwachte waarde per klik.

De laatste twee flexibele biedstrategieën passen biedingsautomatisering toe en werken in combinatie met bestaande handmatige bodaanpassingen. Als uw doel het behalen van de meeste klikken binnen een doeluitgave is, kunt u de biedstrategie Klikken maximaliseren implementeren. Als u echter meer geïnteresseerd bent in zichtbaarheid op basis van vertoningen in de toppositie, raden we u aan om de strategie Zoekpaginalocatie targeten te proberen. Meer informatie over deze strategieën vindt u hier.

Als u een van de vier flexibele biedstrategieën heeft geïmplementeerd, kunt u de prestaties bijhouden in de Gedeelde bibliotheek en zo nodig aanpassingen doorvoeren.

Het kan enige tijd duren voordat u de strategie voor biedingsautomatisering heeft verfijnd, maar de voordelen van biedingsautomatisering leiden ongetwijfeld tot betere prestaties, en besparen u bovendien tijd en inzet. Raadpleeg voor meer informatie over automatisering en bodaanpassingen ons Helpcentrum.

Geschreven door Andrea Cohan, Product Marketing Manager, AdWords 

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Ad-Words optimaliseren voor een wereld die constant online is

AdWords optimalisatie voor een wereld die constant online is

door ‘geoptimaliseerde campagnes‘ te lanceren. Dit is een eerste stap om u te helpen uw advertentiecampagnes overzichtelijker en gemakkelijker te beheren in de hightech wereld van tegenwoordig, waarin consumenten de hele dag schakelen tussen het ene apparaat en het andere.

Waarom AdWords campagnes optimaliseren?

Mensen zijn continu online en gebruiken verschillende apparaten om te communiceren, te winkelen en vermaak te zoeken. Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat 90 procent van de consumenten dagelijks tussen verschillende apparaten schakelt. Daarnaast komen er steeds meer nieuwe apparaten beschikbaar: pc’s, laptops, tablets, smartphones, hybride apparaten, mini-tablets, tv’s, enzovoort, terwijl de functionaliteit steeds meer in elkaar begint over te lopen. En waar de functionaliteit overlapt, gaat consumentengedrag op bijvoorbeeld tablets en desktops steeds meer op elkaar lijken.

Vandaag gaan we met AdWords een nieuwe fase in

Dit biedt fantastische nieuwe mogelijkheden voor bedrijven, maar het kan marketing ook complexer en tijdrovender maken. Zo wil een pizzeria waarschijnlijk een andere advertentie laten zien aan iemand die om 13:00 uur op zijn pc op het werk naar [pizza] zoekt (bijvoorbeeld met een link naar een online bestelformulier of menu), dan aan iemand die om 20:00 uur vanaf een smartphone binnen een kilometer van het restaurant naar [pizza] zoekt (bijvoorbeeld met een klikbaar telefoonnummer en een restaurantzoeker). Signalen zoals locatie, tijdstip en de mogelijkheden van het gebruikte apparaat zijn steeds belangrijker geworden bij het weergeven van de juiste advertentie. AdWords optimaliseren voor ondernemingen.

Met geoptimaliseerde campagnes kan de pizzeria alles overzichtelijk op één plaats beheren in plaats van verschillende campagnes, rapporten en advertentie-extensies te moeten combineren en vergelijken. Geoptimaliseerde campagnes helpen u mensen te bereiken met de juiste advertentie op basis van de context van de gebruiker (zoals locatie, moment van de dag en apparaattype) op alle apparaten, zonder dat u afzonderlijke campagnes hoeft op te zetten en te beheren.

* Deze video is momenteel alleen beschikbaar in het Engels

Belangrijke functies
Hier volgt een overzicht met enkele belangrijke functies:

1. Gerichter bieden om uw doelgroep te bereiken in de hightech wereld van tegenwoordig
Mensen willen zoekresultaten die relevant zijn voor de context waarin ze zich bevinden, zoals hun apparaat, locatie en het moment van de dag. Geoptimaliseerde campagnes helpen u uw campagnes en budgetten beter te beheren voor dit uitgebreide aanbod aan apparaten. Met ‘bodaanpassingen’ kunt u biedingen voor uw advertenties beheren voor apparaten, locaties, moment van de dag en meer, en dat allemaal vanuit één en dezelfde campagne.

Voorbeeld: een koffiebarretje wil mensen bereiken die in de buurt vanaf een smartphone zoeken naar [koffie] of [ontbijt]. Dankzij bodaanpassingen kan het bedrijf met drie eenvoudige instellingen 25 procent hoger bieden voor mensen die binnen een kilometer zoeken, 20 procent lager voor zoekopdrachten na 11:00 uur en 50 procent hoger voor zoekopdrachten op smartphones. Deze bodaanpassingen kunnen worden toegepast op alle advertenties en zoekwoorden in een campagne.

2. Slimmere advertenties die zijn geoptimaliseerd voor de situatie van de gebruiker
Mensen die onderweg of in de buurt van uw zaak zijn, zijn geinteresseerd in andere dingen dan mensen die aan hun bureau zitten. Met geoptimaliseerde campagnes geeft u advertenties weer op apparaten met de juiste advertentietekst, sitelink, app of extensie, zonder dat u elke campagne moet bewerken voor elke mogelijk combinatie van apparaat, locatie en moment van de dag.

Voorbeeld: een winkelketen met zowel winkelpanden als een webwinkel kan advertenties met click-to-call- en locatie-extensies weergeven aan mensen die op hun smartphone zoeken, terwijl een advertentie voor hun webwinkel wordt weergegeven aan mensen die vanaf een pc zoeken, en dat allemaal vanuit één campagne.

3. Geavanceerde rapporten voor het meten van nieuwe conversietypen
Dankzij de moderne technologie kunnen mensen op nieuwe manieren reageren op uw advertenties: potentiële klanten kunnen uw app downloaden of u bellen nadat ze uw advertentie hebben gezien. Het was tot nu toe moeilijk voor marketeers deze interacties gemakkelijk te meten en te vergelijken. Om u te helpen de volledige waarde van uw campagnes te meten, kunt u met geoptimaliseerde campagnes net zo gemakkelijk app-downloads in uw AdWords-rapporten meten als conversies. We werken er hard aan om ook telefoongesprekken als conversies te kunnen meten; we verwachten dit op korte termijn aan te kunnen bieden.

Voorbeeld: in de toekomst kunt u telefoongesprekken die 60 seconden of langer duren en gegenereerd worden via een click-to-call advertentie, meten als een conversie in uw AdWords-rapporten en deze vergelijken met andere conversies zoals leads, verkopen en downloads. U kunt nu al app downloads meten als conversie in uw AdWords-rapporten.

Bijwerken naar geoptimaliseerde campagnes
Geoptimaliseerde campagnes worden vanaf de komende weken als optie beschikbaar gesteld voor adverteerders. We zijn van plan alle campagnes halverwege 2013 bij te werken naar geoptimaliseerde campagnes.

Geoptimaliseerde campagnes zijn ontworpen om u te helpen succesvol te zijn in de hightech wereld van tegenwoordig met zijn vele verschillende apparaten, maar we beseffen dat de overgang mogelijk wat aanpassing vereist. Hier vindt u enkele bronnen om u te helpen:

· Website
· Helpcentrum
· Video’s en handleidingen over het bijwerken van campagnes

De komende weken zullen we de nieuwe functies nader toelichten en praktische tips en trucs posten in het blog Inside AdWords en op onze Google+ pagina. We zijn heel benieuwd naar uw feedback.

Gepost door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President Engineering

Geoptimaliseerde campagnes Google AdWords

Kristian van Bockel – 14 februari 2018

De verschuiving van desktop naar mobiel is niet meer te ontkennen nu 90% van de consumenten dagelijks schakelt tussen verschillende apparaten. Met geoptimaliseerde campagnes wil Google AdWords het adverteerders makkelijker maken om in 1 campagne alle apparaten te targeten. Ofwel, marketing voor een wereld die constant online is.

Google AdWords Introducing Enhanced Campaigns

Alle apparaten targeten kon toch al?

De opties om alle apparaten vanuit 1 campagne te targeten bestond inderdaad al. Momenteel kan je via het tabblad campagne instellingen de apparaat targeting bepalen en kiezen voor zowel desktop, tablet als mobiel. Veel adverteerders maken nu echter 3 aparte campagnes aan; 1 gericht op desktops, 1 gericht op tablets en 1 gericht op smartphones. Op deze manier kan een campagne helemaal afgestemd worden op:

  • het apparaat
  • het zoekgedrag van de doelgroep (tijdstip, locatie en zoekwoorden)
  • de opbouw van de zoekresultaten
  • de concurrentiedruk (biedprijzen en posities)

Met de introductie van geoptimaliseerde campagnes is dit niet meer nodig. De introductie van geoptimaliseerde campagnes lijkt vooral gericht op het promoten van de mobiele advertentiemarkt en de uitgebreide mogelijkheden van Google AdWords. Met een toenemende mobiele consument is het voor Google natuurlijk prettig als de inkomstenbron (advertenties) met deze consument meebeweegt en advertentiebudgetten verschuiven van desktop naar mobiele apparaten.

Daarnaast maken “kleine” adverteerders weinig gebruik van de uitgebreide mogelijkheden die Google AdWords te bieden heeft, zoals advertentie extensies en de advertentieplanning. Bij het aanmaken van een geoptimaliseerde campagnes worden deze elementen promineter in beeld gebracht, zodat adverteerders hier beter en meer gebruik van maken.

Upgraden naar geoptimaliseerde campagnes

Ja, bij Google weten ze wat marketing is en dus kan je vanaf heden upgraden naar geoptimaliseerde campagnes. Halverwege 2013 worden alle campagnes automatisch (verplicht!) omgezet naar geoptimaliseerde campagnes. Hoogste tijd dus om de instellingen van je campagnes nader te bekijken.

Effectieve advertenties in het zoeknetwerk maken voor bedrijven met mobiele apps

Effectieve advertenties in het zoeknetwerk maken

Voor bedrijven met mobiele apps

Mobiele apps bieden bedrijven goede mogelijkheden voor het bereiken van klanten. Consumenten besteden steeds meer tijd aan mobiele apps. De gemiddelde smartphone-eigenaar in de VS heeft 28 apps geïnstalleerd en meer dan 70% van de iOS-/Android-gebruikers zijn gemiddeld 81 minuten per dag met apps bezig. Deze hoeveelheid tijd is van 2010 tot 2011 met 91% gestegen. Consumenten maken actief gebruik van de zoekfunctie op hun mobiele apparaat. 82% van de smartphone-eigenaren in de VS gebruikt vaker dan eenmaal per week een zoekmachine.

GrubHub, een online en mobiele service waarmee u eenvoudiger online eten kunt bestellen en dit kunt laten bezorgen of zelf kunt afhalen bij aangesloten restaurants, was een vroege bètatest van de mobiele app-extensie. Naast het doorverwijzen van mobiele klanten die op zoek waren naar bezorgservices voor eten naar hun mobiele website, gebruikten ze de mobiele app-extensie om een extra link toe te voegen aan hun downloadpagina voor apps. Abby Hunt van het GrubHub-team legt uit waarom het belangrijk is klanten mobiel te kunnen bereiken: “GrubHub is altijd en overal gericht op het aanbieden van maaltijden aan onze klanten. Daarom is het zo belangrijk voor ons om klanten te bereiken via hun mobiele apparaten. Hongerige mensen gebruiken hun mobiele apparaten als ze op weg zijn naar huis en wij moeten daar zijn waar zij ook zijn.”

Al deze nieuwe informatie in de click-to-download-advertentie wordt automatisch opgehaald uit de Google Play Store of de iTunes App Store. We hopen dat klanten zullen profiteren van de recente wijzigingen waarmee click-to-download-advertenties meer gebruikers aantrekken die zoekacties uitvoeren op Google.

Quicken Loans Inc., de grootste online hypotheekverstrekker van de VS, en een particuliere leningverstrekker die in de top 5 staat, maakt gebruik van click-to-download-advertenties om hun hypotheekberekeningsapp te promoten. Het bedrijf constateerde een snelle stijging van het aantal klanten dat hiernaar heeft gezocht op hun mobiele apparaat. Greg Broda, Paid Search Partner Manager bij Quicken Loans meldt het volgende: “Toen we de nieuwe hypotheekberekeningsapp van Quicken Loans gingen promoten, besloten we unaniem het mobiele click-to-download-advertentieplatform van Google te gebruiken. Dankzij de plaatsing konden we de app delen met een zeer gerichte en betrokken groep gebruikers.”

Heeft u hulp of advies nodig omtrent uw online marketing campagnes? Kies voor AdWords uitbesteden. Neem contact op met onze marketing consultants voor meer informatie of vraag direct een vrijblijvende offerte aan.

Downloads van Android-apps monitoren via AdWords 

Bedrijven kunnen nu via hun AdWords-campagnes de downloads van hun Android-app bijhouden als AdWords-conversies. Dit betekent dat wanneer een gebruiker een mobiele app downloadt van de Google Play Store via een click-to-download-advertentie of een mobiele app-extensie, dat we deze download meetellen als een conversie.

Inkomsten genereren met uw mobiele app met aangepaste zoekadvertenties voor mobiele apps

Bedrijven kunnen nu inkomsten genereren via mobiele apps met een zoekfunctionaliteit door gebruik te maken van aangepaste zoekadvertenties voor mobiele apps. Gebruikers van mobiele apps krijgen in een app advertenties te zien die relevant zijn voor datgene waar ze naar op zoek zijn en bedrijven die gebruikmaken van mobiele apps hebben een nieuw hulpmiddel voor het aan de man brengen van hun inhoud en services. Nu kunt u aangepaste zoekadvertenties in tablet-apps zien met de nieuwe AdMob SDK die onlangs is geïntroduceerd.

Mobiele apps bieden bedrijven een belangrijke mogelijkheid om klanten te bereiken en mobiel zoeken is een belangrijk kanaal om deze klanten te bereiken. We kijken ernaar uit in het komende jaar nieuwe producten te introduceren waarmee uw bedrijf kan groeien door mobiele apps te promoten, te monitoren en inkomsten te genereren met Google.

Geschreven door Anurag Agrawal, Product Manager voor mobiele zoekadvertenties.

Hoe versla je als mkb-er grote bedrijven met Adwords?

Hoe versla je als mkb-er grote bedrijven met Adwords?

Door slim je zoekwoorden én advertentieteksten te kiezen, kunnen ondernemers met kleine budgetten toch grote gevestigde adverteerders verslaan.


Veel MKB-ers beginnen met adverteren op Google AdWords, maar vinden de resultaten teleurstellend, of gaan al snel over de geraamde kosten heen. Na wat proberen en enkele advertentieteksten tevergeefs te hebben getest, stoppen ze teleurgesteld met Google AdWords.

Er zijn ook echter MKB-ers die uitermate tevreden zijn met de resultaten van de Adwordscampagnes. Zij verslaan de gevestigde orde die met veel grotere budgetten kan werken door heel gericht zoekwoorden te kiezen en de advertentieteksten daarop precies aan te laten sluiten. Zo bereik je precies de doelgroep die je voor ogen had.

Ook je Adwords resultaten verbeteren óf net met AdWords gestart?

Stel jezelf dan de volgende vragen.

Vraag één: Wie is de ideale bezoeker?

Het ligt voor de hand, maar het wordt vaak vergeten: voor wie is je website en wat biedt je aan? Probeer te denken aan wat je product of dienst nu precies inhoudt, en beschrijf je ideale bezoeker als iemand die hier actief naar op zoek is.

Een fotograaf uit Amsterdam die goed is in het maken van portretten, zou zijn ideale bezoeker bijvoorbeeld als volgt kunnen omschrijven: “Mijn ideale bezoeker is iemand die actief op zoek is naar een fotograaf voor een portretfoto in Amsterdam e.o.”

Vraag twee: Wat voor zoekopdrachten zou deze bezoeker in Google intypen?

Adverteren in AdWords gaat over zoekwoorden. Het artikel van Simme Volkers dat eerder verscheen op Z24 kun je gebruiken om zoekwoorden te selecteren voor je product of dienst. Als je een lijst van zoekwoorden hebt gevonden, ga dan na welke zoekwoorden er gebruikt kunnen worden door je ideale bezoeker.

Gebruik de Keyword tool
De Google Keyword Tool geeft je een inschatting van met welke zoekwoorden gezocht wordt. Begin met de combinatie die je hebt bepaald bij vraag 2. Bijvoorbeeld: “Portretfoto laten maken”. Voer dit in en druk op enter. Je krijgt een lijst te zien van woorden, en hoe vaak ze worden gezocht.

Ga door deze lijst met zoekwoorden heen en selecteer de zoekwoorden waarvan je denkt dat je ideale bezoeker deze zou kunnen gebruiken.

Omdat niemand een echt onbeperkt budget heeft, is het belangrijk om keuzes te maken. Sommige woorden, zoals ‘portret’ in ons geval van de portretfotograaf, zijn te breed. Andere woorden, zoals potretfotografie en tips, worden juist gebruikt door zoekmachinegebruikers die zelf willen fotograferen. Geen potentiële klanten voor onze fotograaf.

Nadat je de voor jouw relevante woorden heb geselecteerd, kun je deze uit de tool downloaden, of direct in je Adwordscampagne plaatsen.

Het is raadzaam om dit proces meerdere malen te herhalen met andere zoekopdrachten. Ook is het mogelijk om bij de gebruikte zoekwoorden verschillende plaatsingsopties te gebruiken, eventueel gecombineerd met zogeheten uitsluitingszoekwoorden.

Deze laatste variant houdt in dat als dit uitsluitingszoekwoord voorkomt in iemands zoekopdracht, de advertentie niet wordt gertoond. Een voorbeeld uitsluitingszoekwoord in bovenstaand voorbeeld, zou bijvoorbeeld ‘tips’ kunnen zijn.

Combineren en campagne bouwen
De lijsten met zoekwoorden kun je combineren en vervolgens gebruiken om een campagne mee te bouwen. Een AdWordscampagne bestaat uit advertentiegroepen: alle zoekwoorden die in dezelfde advertentiegroep staan, zijn gelinkt aan dezelfde advertentieteksten (binnen deze advertentiegroep). Omdat relevantie tussen zoekopdracht en advertentietekst belangrijk is, wil je gerichte thematische advertentiegroepen.

Voor de portretfotograaf zou dit betekenen dat ‘portretfoto laten maken’, ‘foto laten maken’ en ‘portret laten maken’ bij elkaar in één advertentiegroep worden gezet.

Een woord als professionele fotoshoot zou juist weer een eigen advertentiegroep krijgen met een eigen advertentietekst.

Door voor elke advertentiegroep een relevante tekst te schrijven, spreek je precies jouw doelgroep en potentiële klanten aan, waardoor het verkeer dat je via AdWords ontvangt zo relevant mogelijk is (zie ook het artikel van collega Wijnand Meijer op Z24).

Lokale targetting
Voor het beheren van je budget en een zo efficiënt mogelijke inzet van dat budget kun je gebruik maken van locatietargetting.

Dankzij de registratie van IP-adressen kan Google er voor zorgen dat je alleen adverteert in het gebied waar je ondernemer actief is. Door middel van het instellen van je afzetgebied, ben je alleen daar zichtbaar, en maakt je dus alleen advertentiekosten voor zoekers binnen dit gebied. Je kunt hierbij denken aan het targetten van een specifieke provincie, stad of zelfs postcodegebied.

In het voorbeeld van onze portretfotograaf in Amsterdam, betekent dit dat hij de AdWordscampagne alleen kan inrichten op Amsterdam en omstreken.

Van bezoeker naar klant
Landingspagina’s – de plek waar de bezoeker op jouw site komt door te klikken op jouw advertentie – zijn belangrijk. Immers de bezoeker is naar aanleiding van je tekstadvertentie op je website terecht gekomen. Stel je zelf de vragen: Waar is de bezoeker naar op zoek? Wat wil ik de bezoeker laten zien? Wat wil ik dat de bezoeker op mijn site doet? Met andere woorden: wat is je waardemoment / de conversie?

Dit betekent dus dat er voor verschillende advertentiegroepen een andere landingspagina moet zijn. Indien iemand zoekt naar glamour portretfotografie wil je andere voorbeelden tonen dan iemand die op zoek is naar een klassiek portret. Je wilt immers dat de bezoeker zijn zoekopdracht zo goed mogelijk herkent op de landingspagina. Dat vergroot de kans op conversie.

Aan de hand van conversion tracking op je website (bijvoorbeeld via de Google Conversion Tracker en/of Google analytics) kun je het rendement van je AdWords inspanningen meten, en je budget op deze manier efficiënt en effectief inzetten. Je hebt precies inzichtelijk welke zoekopdracht heeft geleid tot een nieuwe klant of een informatieaanvraag (= conversie)

Dit artikel is slechts een korte inleiding van de mogelijkheden van Adwords. Geef je meer dan 1000 euro per maand uit aan Google Adwords? Dan loont het als snel een van deze boeken aan te schaffen: ‘Google AdWords voor Dummies’ of Advanced Google AdWords”.

Door: JAAP ROZEMEIJER, KIM MOLENAAR
Bron: http://www.z24.nl

Wilt u meer weten over hoe u bedrijven met Adwords kunt verslaan? Neem dan vrijblijvend contact op voor een offerte via onze website.

AdWords campagne opzetten

AdWords campagne opzetten

AdWords campagne opzetten voor meer verkeer

Stel u heeft een website gebouwd maar niemand bezoekt uw site? Het antwoord is simpel: Start vandaag nog een AdWords campagne.  Wanneer u zelf aan de slag gaat met een AdWords campagne kan het behoorlijk ontmoedigend zijn omdat het zeer complex systeem is. Het is een zeer moeilijk te gebruiken systeem. Deze advertentie service is zeker het proberen waard zelfs wanneer u een budget heeft van 1 euro per dag. U kunt kiezen voor Google adWords uitbesteden waneer u niet de kennis en expertise in huis heeft om uw adwords campagne renderend te maken.

In dit artikel leggen wij uit hoe u toch vrij makkelijk aan de slag kunt met Google adwords. Of u nou in de horeca zit of op kantoor werkt.


Het instellen van uw account? Doe dit in combinatie met AdWords advies

Zoals met zoveel dingen in het Google universum zult u bij het opzetten van een account eerst een gmail/google account moeten hebben. Zodra u klikt op maak een adwords account aan word u gevraagd of u een bestaand Google account wil gebruiken of dat u speciaal voor de adwords campagne een account aan wil maken. U ziet hier ook een gratis telefoonnummer die u kunt bellen wanneer u hulp wil met het opzetten van uw eerste account.

De opzet is vrij eenvoudig, gewoon uw betaal gegevens verifiëren en u bent klaar om uw eerste internet advertentie aan te maken.

U kunt een Google-account onder andere gebruiken voor uw advertentiecampagnes.

Het starten van een campagne

Google’s anatomie is niet duidelijk wanneer u adwords voor de eerste keer gebruikt Belangrijk om te weten is dat Uw advertenties worden gescheiden in verschillende Campagnes die elk meerdere advertentiegroepen in hebben.

Elke advertentiegroep kan meerdere zoekwoorden  en advertenties bevatten.

Het is een goed idee om alles zo specifiek mogelijk in te delen. Dit wil zeggen voor iedere onderwerp dienst of product een aparte advertentie groep en een unieke landingspagina.

Ga aan de slag door te klikken op het tabblad campagne. Hier kunt u een nieuwe campagne aanmaken. U kunt vervolgens kiezen of u uw advertenties richt op het zoeknetwerk of het displaynetwerk. U kunt u nieuwe campagne ook zo instellen dat deze zichtbaar is in zowel het zoeknetwerk en het displaynetwerk maar dit is sterk af te raden.

Op het volgende scherm heeft u de mogelijkheid om uw campagne een naam te geven en om een aantal belangrijke instellingen door te voeren. In het menu APPARATEN kunt u bijvoorbeeld aangeven op welke apparaten u advertentie campagne zichtbaar moet zijn.AdWords campagne


Een advertentie aanmaken 

Aan de onderkant van de instellingen heeft u de mogelijkheid om advertentie extensies aan te maken. Hier kunt u een telefoonnummer, adres en andere relevante informatie met betrekking tot u onderneming vermelden. Deze vermeldingen worden vermeld net als een uithangbordje aan de hoofdadvertentie

Hou er rekening mee dat u een advertentie schrijft die kort en bondig is. Verwerk in het kort de belangrijkste punten in de tekst. Wat maakt u uniek? Waarom moet een potentiele klant juist voor u kiezen in plaats van de concurent?

Uw advertentie budget instellen is een belangrijk onderdeel. Dit onderdeel verdient extra aandacht. Uw budget kan het verschil maken van uw AdWords kosten! Krijgt u een renderende campagne ja of nee?

Uw budget moet u verdelen in 2 onderdelen. 1 is uw dagbudget. De ander is uw cost per klik.

Hoeveel bent u bereid om te betalen voor een klik? Wilt u voor het ene zoekwoord meer betalen dan voor een ander zoekwoord? Dan is handmatig bieden een goede instelling. Hoeveel wilt u max besteden per dag? Dat is het dagbudget wat u instelt. Op deze manier heeft u zelf de kosten in beheer en loopt dit nooit uit de hand. U bepaald wat u investeert in de AdWords campagne.

Onderzoek uw zoekwoorden van uw adwords campagne door het bekijken van gerelateerde termen die aandacht te krijgen in Google zoekopdrachten.

Hoeveel kliks verwacht u dat er uit de Google campagne komt? Word het een verkeerscampagne of een conversie campagne? Wees bereid om te betalen voor een kwalitatieve lead. Of bent u bereid om te betalen voor alleen extra verkeer. Vergeet geen uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan uw AdWords campagne. Dit voorkomt dat u straks teveel of onnodig betaald voor een klik.

Adwords beheer uitbesteden

Vind u bovenstaande veels te ingewikkeld en heeft u zelf geen tijd voor Google AdWords beheer? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden?  U kunt via onze website AdWords advies krijgen van een gecertificeerde specialist. Tot slot vergeet niet dat het hier om een zeer geavanceerd systeem gaat. Wanneer u niet weet hoe u dit systeem gebruikt vallen de resultaten vaak tegen en reizen de kosten vaak uit de pan. Google AdWords uitbesteden is vaak de oplossing voor dit probleem. Neem vrijblijvend contact op voor een Google AdWords offerte.

Wanneer u meer wilt weten over online marketing kunt u rustig ons blog doornemen.

Admarkt advertenties

Werkproces Marktplaats Admarkt advertenties

Hieronder word het proces beschreven wat plaats vind op het moment dat Media de Boer uw admarkt advertenties uit handen neemt.

  •  Analyseren van de huidige situatie en Admarkt advertenties

Dit bestaat onder andere uit het controleren van bestaande advertenties, scheiding maken van ctr er word gekeken naar welke advertenties goed lopen en welke niet.

  • Huidige situatie aanpassen Admarkt advertenties

Dit bestaat uit goed lopende Admarkt advertenties laten lopen, slechte advertenties verwijderen, plaatsen van meer nieuwe goede Admarkt advertenties (ctr), Advertentie tekst en opmaak optimaliseren, juiste trefwoorden in advertentie titels verwerken.

  • nieuwe situatie onderhouden

Cpc bijhouden op basis van wens van de klant (wat wil de klant constant op pagina 1 staan, zo goed mogelijk resultaat tegen zo min mogelijk kosten etc.) ctr in de gaten houden budget bijhouden

  • evaluatie en bijsturen

Zijn nieuwe advertenties van goede kwaliteit? Zijn juiste zoekwoorden gebruikt?

Admarkt advertenties

Kosten besparing met Admarkt-advertenties

Uw positie in de rubrieken wordt bepaald door de kwaliteitscore van uw advertentie. Deze

score wordt berekend aan de hand van uw CPC (Cost Per Click) en uw CTR (Click Trough

Rate).

Het CPC is het bedrag dat u betaalt wanneer een bezoeker op uw advertentie klikt. Het CTR

is de verhouding tussen het aantal keer dat uw advertentie getoond is en hoe vaak er op uw

advertentie geklikt is.

In het voorbeeld ziet u, dat wanneer u een hoger CTR percentage heeft dat u minder hoeft

te betalen om boven aan in de rubrieken te staan.

 Voorbeeld:

1,5% x € 0.15  = 0.225           (positie pagina 1)

0.8% x € 0.25 = = 0.200         (positie pagina 2)

Op basis van onder andere een uitgebreide zoekwoorden analyse zorgen wij ervoor dat al

uw advertenties een hoog CTR percentage hebben waardoor flink bespaart kan worden op uw kosten.

Dit systeem kan een grote aanwinst zijn voor uw online marketing strategie. Maak contact met een online specialist over de mogelijkheden.

Vraag vrijblijvend informatie aan via ons contactformulier

AdWords hoe werkt het?

Google AdWords hoe werkt het?

AdWords hoe werkt het? Als u perse wilt adverteren met een cpc systeem dan zijn er 2 opties in Nederland. De eerste optie is Google AdWords adverteren en de 2e optie is adverteren met Marktplaats Admarkt. Vandaag gaan we het hebben over AdWords.

Wat is Google AdWords

Wat is AdWords? Google AdWords is Google’s advertentiesysteem waarbij adverteerders bieden op bepaalde zoekwoorden, zodat hun klikbare advertenties verschijnen in de zoekresultaten van de zoekmachine Google. Omdat adverteerders moeten betalen voor deze klikken verdient Google hier enorm veel geld aan. Dit blog artikel zal u helpen begrijpen hoe AdWords werkt, wat is de de AdWords-veiling? Hoe werkt het biedproces en we leggen een aantal belangrijke factoren uit, zoals de kwaliteitsscore en de kosten per klik. Als jij jezelf afvraagt: “Hoe werkt het? ‘ Dan is dit artikel voor jou geschreven!

Internet marketing via AdWords

Werkt Google AdWords voor u? Dit is met name afhankelijk van de concurrentie, de zoekwoorden en de relevantie hiervan. Wat is het doel van de campagne? Meer verkeer of conversies?

Het is dus de vraag of Google AdWords wel of niet werkt voor uw bedrijf. Laten we voor op stellen dat dit slimme advertentie systeem zeer effectief is voor enorm veel bedrijven. Wij zien vaak dat wanneer bedrijven hun AdWords beheer in eigen huis houden dat zij teveel geld verspillen aan verkeerde zoekwoorden en slecht presterende advertenties. Kortom dit advertentie model van Google word vaak zwaar onderschat.

Hoeveel kost Google AdWords adverteren?

Veel factoren kunnen invloed hebben op de kosten van AdWords voor uw bedrijf. Lees alles over deze kosten, hoe het bieden werkt, en wat de gemiddelde kosten per klik voor adverteerders is.

Hoe begin ik met adverteren?

Bedrijven kunnen adverteren op Google door het openen van een Google AdWords-account.

Hoe werkt AdWords bieden?

De actuele positie van uw advertentie wordt bepaald door uw advertentiepositie x de kwaliteit score x de door u ingestelde kost per klik. De het best presterende account krijgt de 1e advertentiepositie. Uw werkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de volgende hoogste advertentie gedeeld door uw kwaliteitsscore.
De enige uitzondering op deze regel is wanneer u de enige bieder bent of als u het laagste bod in de AdWords-veiling heeft. Dan betaalt u uw maximumbod per klik! AdWords bieden word zwaar benadeeld door adverteerders die met een lage kwaliteit score beginnen met bieden.
Adverteerders die zelf een hoge kennis hebben of die hebben gekozen voor Google AdWords uitbesteden profiteren vaak van een hoge advertentie positie in combinatie met een lage kost per klik.

Hoeveel keer vind er een Google-veiling plaats?

De veiling word miljarden keren per maand ingeschakeld. De resultaten zijn zodanig gerangschikt dat gebruikers van de zoekmachine vinden wat zij daadwerkelijk zoeken. Adverteerders komen zo in contact met potentiële klanten tegen de laagst mogelijke prijzen en Google harkt miljarden dollars aan inkomsten binnen.


Hoe werkt de Google-veiling?

Zodra een zoekopdracht wordt ingevoerd op Google verwerkt de zoekmachine de huidige statistieken en zal vervolgens bepalen wat de advertentieposities en CPC is van elke adverteerder.

Hoe activeer je een Google veiling?

Uw advertenties komen in aanmerking voor een veiling als je bied op trefwoorden die de gebruiker als zoekopdracht invoert. Uw biedingen, kwaliteitsscore, en relevantie zal meebepalend zijn of uw advertentie in aanmerking komt voor weergave in het zoeknetwerk.
Wat is CPC?

CPC of kosten per klik, is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat iemand klikt op hun advertentie. Uw CPC wordt bepaald door de concurrentiekracht van uw zoekwoorden, uw maximumbod, en uw kwaliteitsscores. Leer de duurste zoekwoorden in Google AdWords te ontduiken en wees creatief met het bedenken van voordeligere trefwoorden.

Wat is de gemiddelde kosten per klik?

Het gemiddelde bedrag dat u elke keer dat een zoeker klikt op uw advertentie.

Wat is Google kwaliteitsscore?

Dit is een statistiek die Google gebruikt om te bepalen hoe relevant en nuttig uw advertentie is voor de betreffende gebruiker dit is dus voornamelijk gebaseerd op de CTR van uw advertentie, zoekwoord relevantie en de kwaliteit van uw bestemmingspagina. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe beter: hoge kwaliteitsscore zoekwoorden zullen u veel geld besparen in combinatie met hoge rankings.

Adwords campagne opzetten

Advertentiepositie vs. Kwaliteit score

De advertentiepositie is belangrijker omdat dit bepaald hoe hoog op de pagina de advertentie wordt weergegeven. Kwaliteit score aan de andere kant wordt bepaald door de relevantie en bruikbaarheid van de zoeker en is slechts een deel van de advertentie positionering bepaling.

Kwaliteit score vs. CPC

Kwaliteitsscore en CPC zijn belangrijk omdat ze de positie van de advertentie bepalen op de zoekmachine resultaten pagina.

Wat is de werkelijke CPC?

Werkelijke CPC is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat een zoeker klikt op hun advertentie; dit aantal is afhankelijk van de andere adverteerders in de veiling en is altijd lager dan de maximale biedprijs.

De daadwerkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de concurrent onder hen en door de kwaliteitsscore.

Wat zijn alternatieve methoden om te bieden?

Alternatief bieden met CPM en CPA.

Wat zijn CPM-biedingen?

CPM is gebaseerd op indrukken en kan samen met CPC-biedingen worden gebruikt.

CPC versus CPM

CPC is de kostprijs voor een advertentie op basis van hoeveel kliks het ontvangt, terwijl CPM de kostprijs is voor een advertentie op basis van het aantal vertoningen die de advertentie aantrekt. Beide methoden kunnen tegelijkertijd worden gebruikt.

Wat zijn AdWords-zoekwoorden?

Zoekwoorden in AdWords zijn de woorden en zinnen die adverteerders inzetten in de hoop dat hun advertenties op de zoekmachine resultaten pagina zal verschijnen wanneer mensen op zoek zijn naar hun producten of diensten. Bijvoorbeeld, als je schoenen probeert online te verkopen, kun je bieden op trefwoorden als “Nike sneakers”. Keyword onderzoek is het proces van het gebruik van hulpmiddelen en gegevens om te bepalen welke zoekwoorden het meest waarschijnlijk relevant verkeer naar uw advertenties en uw website zullen genereren.

AdWords hoe werkt het


Wat is zoekmachine optimalisatie?

Seo optimalisatie is het optimaliseren en verbeteren van de zichtbaarheid van uw site of pagina binnen een zoekmachine resultaten pagina door middel van biologische/organische methoden. Dit kan gedaan worden door het gebruik van zoekwoorden binnen uw website, zodat een zoekmachine u snel kan vinden en uw site sneller kan weergeven. Site gezag en uw natuurlijke link profiel spelen ook een rol in de zoekmachine rankings.


Hoe werkt het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk is een zeer groot netwerk van sites die het mogelijk maken om display advertenties te plaatsen. Dit netwerk van sites bereikt meer dan 90% van alle internetgebruikers! Adverteerders vinden over het algemeen dat klikken uit het Display Netwerk minder kostbaar zijn dan die in het zoeknetwerk. En afhankelijk van uw targetingmethoden kan de CTR’s hoog zijn en de CPA’s laag.

Wat is een advertentiegroep? Hoe maak ik advertentiegroepen die werken?

Een advertentiegroep is een plek voor uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Google heeft de neiging om adverteerders die AdWords-campagnes met strak gestructureerde advertentiegroepen te belonen. Het is belangrijk om al uw zoekwoorden niet te dumpen in dezelfde advertentiegroep, maar om uw zoekwoorden te organiseren in thema’s. Maak het als het ware een weerspiegeling van uw website of webshop.

Hoe werkt de Conversion Optimizer?

Conversion Optimizer in het advertentiemodel van Google is is een bod manipulatie tool die biedingen op zoekwoordniveau gordend met als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren voor een ingesteld budget.

Vind u dit allemaal veel te ingewikkeld of heeft u simpelweg niet de tijd om zelf uw campagnes te managen? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden. U kunt via onze website een Google AdWords offerte aanvragen. U kunt ook eerst het contact formulier invullen voor vrijblijvend AdWords advies.

scrol to top