Veel gestelde vragen AdWords

Veel gestelde vragen AdWords

We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden van ondernemers over Google AdWords verzameld.

Wat je in deze blog zult vinden:

  • Veel gestelde vragen
  • Basis vragen AdWords
  • Vragen op expertniveau

Meest gestelde vragen AdWords

Veelgestelde vragen en antwoorden over Google AdWords

  1. Wat is AdWords?

AdWords is een systeem dat Google heeft gemaakt voor het aanbieden van marketingproducten of -services op de Google-zoekmachine en de bijbehorende sites. Het wordt weergegeven als een tekstadvertentie die wordt weergegeven wanneer mensen zoeken naar zoekwoorden die aan een product, service of aanbieding zijn gekoppeld.

  1. Hoe werkt AdWords?

Adwords werkt met een cpc biedsysteem. Hoe hoger het bod voor een advertentie oftewel cost per click hoe hoger een advertentie komt te staan.

Ondernemers betalen uitsluitend voor kliks op hun advertenties.

  1. Waarom zou u Google AdWords moeten gebruiken?

De meeste online marketing oplossingen bieden diensten aan waarbij het merendeel van de bezoekers niet geïnteresseerd is in het betreffende product of dienst. Bij AdWords is het tegenovergestelde waar. Naar aanleiding van een specifiek zoekwoord (door de gebruiker zelf ingevoerd) worden er advertenties vertoond).

  1. Wat is Ad rank (advertentierangschikking)?

Ad rank bepaalt in principe de positie van uw advertentie op de website-pagina en het wordt bepaald door relevantie in combinatie met een bod voor het zoekwoord.

5. Hoe werkt de veiling?

De veiling wordt miljard keer per maand weergegeven zodat gebruikers advertenties vinden die in de categorie vallen waarnaar ze op zoek zijn. De zoekmachine van Google verwerkt deze en corrigeert de rangposities op basis van de veiling, wat opnieuw in relatie staat met de kosten per klik.

  1. Wat is de kwaliteitsscore van Google?

De kwaliteitsscore van Google garandeert de levensvatbaarheid van uw advertentie voor de gebruiker, voornamelijk op basis van de CTR van uw advertentie, dat wil zeggen dat de kwaliteit van een bestemmingspagina en de relevantie van het zoekwoord zorgen voor een betere kwaliteitsscore, U kunt met AdWords geld besparen op uw advertenties en tegelijkertijd ook een betere positie behouden.

  1. Wat is een advertentiegroep?

Een advertentiegroep is reeks door de gebruiker gekozen zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina’s. Als iemand AdWord-campagnes voorbereidt die op de juiste manier zijn gestructureerd, beloont Google die adverteerders ook. Het is raadzaam om trefwoorden te organiseren in thema voor een betere structuur en resultaat.

  1. Wat is de conversion optimizer?

De Conversion Optimizer in Google AdWords is een hulpprogramma voor biedingsmanipulatie dat bepaalt welke klikken op de advertentie de meeste waarde toevoegen. Het helpt dus bij het verkrijgen van een beter rendement op uw investering.

  1. Vermeld word in Google AdWords dat opties niet kunnen worden gewijzigd na het maken van een account?

Als u eenmaal een account hebt gemaakt, kunnen Valuta en Tijdzone niet worden gewijzigd. daarom is het aan te bevelen de gegevens zorgvuldig in te vullen.

  1. Hoe kunt u de conversieratio verbeteren?

Door advertenties te maken die goed overeenkomen met zoekwoorden en advertentiegroepen, kunt u gebruikers targeten en zo de conversies verbeteren.

Kennisbank AdWords vragen

Vraag: Wat is het voordeel van het gebruik van brede zoekwoorden met uitsluitings-zoekwoorden, in plaats van exacte zoekwoorden op zich?

Antwoord: Uw advertentie trekt meer verkeer aan en u kunt sneller zoekwoordenlijsten maken

Vraag: Wat zijn Google-advertentie-extensies?

Antwoord: De extensies van Google Ads worden als volgt genoemd:

  • sitelinks
  • Oproepextensies
  • Locatie-extensies
  • Sociale annotaties
  • Verkopersbeoordelingen
  • Mobiele app-extensies
  • Communicatie Advertenties
  • Recensie-extensies

Vraag: Wat is de formule om de beste CTR (Click Through Rate) te vinden?

Antwoord:  De formule voor het vinden van de CTR is als volgt- (totale klikken / totale vertoningen) X 100.

Vraag: Wat is de belangrijkste factor bij het bepalen van een advertentiepositie

Antwoord: De belangrijkste factor bij het bepalen van de advertentiepositie is de kosten per klik of CPC. De CTR of Click Through Rate komt op de tweede plek.

Vraag: Als u verschillende AdWords-accounts beheert en een standaardwachtwoord voor alle accounts van uw klant hebt gemaakt, welke aanvullende informatie is dan nodig om toegang te krijgen tot het klantaccount?

Antwoord: U heeft een unieke e-mail-id nodig, aangezien deze het enkele MCC-account zullen beheren.

Vraag: Hoe bereken je ROAS (Return On Ad Spend)?

Antwoord: Het is de verhouding tussen verkoop / uitgaven.

Vraag: Waar staat broad-matchmodifier voor in Google AdWords? Hoe duid je brede matchmodifier aan?

Antwoord: Met de modifier voor breed zoeken kunnen we trefwoorden maken die meer bereik hebben in vergelijking met de woordgroep. Door aangepaste brede zoekwoorden toe te voegen aan uw campagne, kan het voor hen gemakkelijker worden om meer klikken en conversies te genereren tegen een minimale ROI.

U implementeert de wijziging door een plusteken (+) direct voor een of meer woorden in een breed zoekwoord te plaatsen. De woorden waaraan een + is toegevoegd, moeten aanwezig zijn in de zoekopdracht van de gebruiker om uw advertenties te activeren.

Vraag: Welke factoren beïnvloeden de kwaliteit van de bestemmingspagina?

Andwoord- Relevantie voor advertentietekst en trefwoorden in advertentiegroep, originele inhoud, laadtijd van pagina’s, gebruikersvriendelijkheid, navigatiegemak, conformiteit aan het sitebeleid, transparantie zoals contactinformatie en privacybeleid, enz. Beïnvloedt de kwaliteit van de bestemmingspagina.

Wat zijn automatische gerichte plaatsingen?

AdWords laat u in principe de locatie van uw advertenties kiezen, terwijl automatische advertenties die optie niet bieden. U kunt uw beheerde advertenties dus beheren per locatie.

Wat zijn de eerste stappen die u moet nemen als uw advertenties om welke reden dan ook worden afgekeurd?

Wanneer uw advertenties worden afgekeurd, ontvangt u hiervan een melding via e-mail. Zodra u weet waarom uw advertenties zijn afgekeurd, kunt u aan de slag met het bewerken van uw advertentie en het probleem daar en daar oplossen. Soms moet u wijzigingen aanbrengen in uw advertentietekst en in andere gevallen moeten we beide bewerken.

Kun je bieden op concurrerende handelsmerkvoorwaarden in Google? Kun je ze gebruiken in je advertenties?

Wat is de tekenlimiet voor de kop van een zoektermadvertentie?

Google AdWords blokkeert over het algemeen alleen het gebruik van handelsmerktermen in de advertentietekst, maar verhindert niet dat advertenties op handelsmerktermwoorden zelf worden gepubliceerd. Ook mogen de koppen maximaal maximaal 25 tekens bevatten.

Wat is zoeken op woordgroep?

Phrase match maakt het mogelijk dat uw advertentie aan de potentiële klant wordt getoond wanneer hij precies dezelfde zoekwoorden samen met meerdere woorden schrijft.

Kunt u direct een link naar een productbrochure in PDF in uw AdWords-advertentie plaatsen?

Nee.