Voordelen van Social media uitbesteden (outsourcing)

Als uw organisatie zich voor de eerste keer wil verdiepen in social media dan zult u zich waarschijnlijk afvragen: Is dit iets wat we zelf moeten doen of moeten we iemand inhuren? De voordelen van Social media uitbesteden kunnen zwaar wegen.

Er spelen verschillende factoren mee die het succes van een social media campagne bepalen.

De waarheid is dat het veel tijd en kennis kost om alles te leren. Voeg dat toe aan het feit dat Facebook altijd verandert, het is vaak voordelig om het gewoon uit te besteden en het over te laten aan de experts, waarvan je weet dat je de best mogelijke resultaten zult behalen.

Facebook marketing uitbesteden

De meerderheid van online ondernemers in Nederland heeft wel een keer gebruik gemaakt van Facebook advertenties. 9 van de 10 stoppen met adverteren op Facebook na 1 a 2 weken. Dit komt omdat er maar weinig ondernemers zijn die succes hebben met een Facebook campagne. Veel bedrijfseigenaren zullen marketeers de schuld geven een Facebook campagne die niet rendeert Dit terwijl er feitelijk iets mis is met de campagne.

Social media vereist soms een extreme betrokkenheid van  en uw onderneming. Een social media strategie is niet effectief wanneer er niet genoeg tijd aan besteed word. En wanneer er niet genoeg tijd aan besteed word dan investeer je waarschijnlijk ook niet in de juiste middelen.

Dit en nog vele andere redenen zorgen ervoor dat veel ondernemers in MKB Nederland ervoor kiezen om hun social media werkzaamheden uit te besteden. Denk aan de set-up en het design van mooie effectieve Facebook banners, de voortdurende technische aspecten en natuurlijk de unieke content creatie.  Ondernemers die meer affiniteit hebben met Facebook adverteren lopen het gevaar dat andere belangrijke werkzaamheden blijven liggen

Om die reden alleen al is hulp van een professioneel online marketingbureau een goed alternatief.

Ondernemers die marketingbureaus inhuren om hun Facebook werkzaamheden te doen weten zeker dat het werk op tijd afkomt en dat het werk goed en volgens de richtlijnen van Facebook word opgezet.

Meer voordelen van het uitbesteden van social media voor bedrijven:

  • Snelheid: Als u nieuw bent op het gebied van sociale media, of klaar bent om te beginnen aan een bredere sociale media strategie dan kan uitbesteden (outsourcing) ervoor zorgen dat alles snel opgestart wordt.
  •  Training: Een extern team kan u leren hoe u bepaalde dingen moet doen. Tevens worden er werkbare systemen en schema’s aangemaakt en vervolgens kunnen een aantal taken naar verloop van tijd terug gaan  naar uw interne team als dit zinvol is natuurlijk.
  •  Bereik:  U krijgt toegang tot een aantal netwerken van het mediaburo bij wie u het werk uitbesteed. Deze netwerken kunnen helpen om uw huidige sociale netwerken sneller en groter te maken.
  •  Ervaring: U zult ook profiteren van de ervaring die het ingehuurde team heeft met andere klanten. Dit zal ervoor zorgen valkuilen te vermijden en nieuwe opties en alternatieven te leren kennen.
  •  Synergy: Een ervaren team zal een geïntegreerd systeem van sociale media tools en kanalen maken, in plaats van een losse lappendeken.
  •  Branding: Het juiste team zal ervoor zorgen, dat alles wat zij doen uw algemene marketing strategie ondersteunt, waaronder branding en identiteit.
  •  Strategy: Een externe social media team kan u helpen bij het ontwikkelen van een strategie en richt zich op het bereiken van lange termijn doelstellingen.

Bovenstaande informatie komt deels van een Amerikaans artikel geschreven door Amy Southerland aangevuld met onze eigen ervaringen.
Vraag vrijblijvend een offerte aan over social media uitbesteden en ontdek wat Media de Boer voor uw bedrijf/organisatie kan betekenen.