Een online marketing bureau kiezen

Veel ondernemers hebben niet de nodige kennis en tijd in huis om zelf hun internet marketing campagnes te beheren. Een uitstekende optie zou het uitbesteden van uw campagnes kunnen zijn. Wanneer u online gaat zoeken naar een betrouwbaar bureau zult u al gauw merken dat u door de bomen het bos niet meer ziet.

Welk online marketing bureau moet u kiezen?

Hoe kiest u een online marketing bureau: De addertjes onder het gras vermijden

Leest u dit bericht omdat u in het verleden een slechte ervaring heeft gehad met een marketingbureau?

Of bent u bang dat u  al gauw teveel betaald voor online marketing diensten, waardoor u onnodig meer geld betaald en tegenvallende resultaten krijgt?

Veel ondernemers hebben niet de nodige kennis en tijd in huis om zelf hun internet marketing campagnes te beheren. Een uitstekende optie zou het uitbesteden van uw campagnes kunnen zijn. Wanneer u online gaat zoeken naar een betrouwbaar bureau zult u al gauw merken dat u door de bomen het bos niet meer ziet.

Weten waar u op moet letten als ondernemer geeft u meerdere voordelen. Wanneer u weet wat de kenmerken zijn van een goed online marketingbureau bent u in een betere positie om te slagen met internetmarketing. 

In dit blog bericht vind u meer informatie over wat u moet zoeken in een full-service digitaal reclamebureau. Lees verder en kom erachter waar u op moet letten bij het inhuren van een bureau, hoe u “addertjes onder het gras” kunt identificeren en hoe u veel voorkomende valkuilen kunt vermijden.

U wilt een marketingbureau met een holistische benadering

SPECIFICEER UW KEUZES EN CREËER EEN SHORTLIJST

Stap 1: Maak een lijstje van 10 marketingbureaus waar u momenteel interesse in heeft

Houd rekening met de services die ze aanbieden. Niet alle full-service digitale marketingbureaus bieden dezelfde diensten. Sommige richten zich op branding, AdWords en webdesign. Anderen richten zich op SEO en leadgeneratie. Een echt full-service digitaal marketingbureau zal in de meeste gevallen alles kunnen regelen.

Zoek naar: Zoek naar een full-service bureau dat de volgende online diensten aanbied: Branding, SEO, social media marketing, webdesign, content curation en creatie en conversieoptimalisatie.

Vermijd: vermijd marketingbureaus die zichzelf full-service noemen maar slechts bekend staan om één enkele service. Ze kunnen al dan niet full-service zijn, maar de kans is groot dat ze te weinig kennis in huis hebben om uw campagnes tot een online succes te maken.

Vraag: vraag de marketingbureaus om hun portfolio te tonen. U kunt hun ervaringen uit het verleden gebruiken om te kunnen bepalen of ze echt in staat zijn om full-service marketingondersteuning te bieden.

Succesvolle marketing gebeurt niet 123. Marketing gaat hand in hand met de bedrijfsprincipes van uw bedrijf. Een goed marketingbureau weet dit en werkt hard om een volledig begrip van uw bedrijf te ontwikkelen.

Zoek naar: zoek een bedrijf dat adverteert en een holistische benadering van marketing hanteert.

Werkt u samen met ons eigen team om alle marketingactiviteiten te coördineren?

Een goed bureau zal deel uitmaken van uw team, dus al uw marketinginspanningen zullen op passende wijze worden geïntegreerd. Het integreren van uw marketinginspanningen draagt bij tot succes.

Stap 2: Het juiste marketingbureau uit uw lijst kiezen

Het inhuren van het juiste digitale marketingbureau is hetzelfde als het inhuren van een nieuwe medewerker. Hoewel ze verschillende werkzaamheden zullen hebben, zal het evaluatieproces vergelijkbaar zijn, omdat u ervoor wilt zorgen dat u de beste kandidaat voor de baan aanneemt.

BESPREEK UW BEHOEFTEN MET HET BETREFFENDE BUREAU EN VRAAG HOE ZE DAARAAN WILLEN VOLDOEN

Wanneer u eenmaal in gesprek bent met een partij uit uw lijst doorloopt u de opdracht met hen.

Wees specifiek over uw behoeften, uw vermogen, uw zwakheden en uw marketingdoelen. Draai vervolgens aan de tafels en vraag aan de vertegenwoordiger van het bureau hoe ze aan uw behoeften voldoen, hoe zij hun succes meten en rapporteren en niet geheel onbelangrijk wat zij in rekening brengen voor deze diensten.

Zoek naar: Zoek naar een bureau dat de tijd neemt om uw doelstellingen in kaart te brengen nog voordat u klant wordt. 

Vermijd: vermijd bureaus die haastig het contract proberen te sluiten en die niet willen uitleggen hoe ze uw marketing werkzaamheden van plan zijn om uit te voeren. Het laatste dat je nodig hebt, is een bureau dat black hat seo methodes gebruikt. Transparantie is een must en u staat in het gelijk hierom te vragen. Als u niet tevreden bent met de antwoorden van een bureau, zult u waarschijnlijk niet blij zijn met de werkzaamheden die ze voor u uit gaan voeren.

Voordat u een contract of andere vorm van overeenkomst tekent, spreekt u met het team van mensen af dat aan uw bedrijf gaat werken. Kortom, ontmoet de mensen die het werk voor u gaan doen. U investeert veel geld, dus een persoonlijk gesprek is iets dat u zeker moet doen, zelfs wanneer u hiervoor een stukje moet rijden is het de moeite zeker waard!

Content-creatie of lead-generation?

Sommige marketingbureaus zijn allemaal bezig met het produceren van creatieve inhoud in combinatie met entertainmentwaarde. Hoewel deze inhoud meestal succesvol is op sociale media zoals Facebook, Twitter en Linkedin, genereert deze meestal niet het grote aantal nieuwe leads en verkopen waarnaar de meeste bedrijven op zoek zijn wanneer ze hun campagnes uitbesteden. U wilt een marketingbureau met een holistische benadering, dat wil zeggen een bureau dat het genereren van creatieve inhoud in evenwicht brengt met bedrijfs gestuurde marketingpraktijken.

U moet de mensen van het marketingbureau als uw eigen medewerkers behandelen

Stap 3: KIES WAARDE OVER KOSTEN

Waarde evalueren is de laatste stap die u moet ondernemen wanneer u een bureau selecteert.

In deze fase moet u zich richten op waarde, kwaliteit van de dienstverlening en het vermogen van het bureau om aan uw behoeften te voldoen. Zoek naar: Zoek naar een bureau dat waarde biedt. Hogere kosten zijn vaak gerechtvaardigd als het bureau over opmerkelijke capaciteiten en een sterke portfolio beschikt.

Vermijd: goedkope internet marketing bureaus zijn vaak niet zo goed als ze in de eerste instantie lijken te zijn. U moet de mensen van marketingbureau als uw eigen medewerkers behandelen.

Wanneer u een nieuwe medewerker inhuurt, investeert u in een professional, hierdoor bent u bereid bent om hen een professioneel loon te betalen. Hetzelfde geldt voor het inhuren van een digitaal marketingbureau. Ga niet in op prijzen die te mooi lijken om waar te zijn. Professionals brengen hogere en markt conforme tarieven in rekening. Als u professioneel werk wilt, moet u professionele tarieven betalen.

HARTELIJK GEFELICITEERD!
Hartelijk gefeliciteerd! U weet nu hoe u een eersteklas full-service digitaal marketingbureau kiest!

Kortom: Vind verschillende bureaus, maak een korte lijst, evalueer uw topkeuzes en beoordeel hun waarde.

Een getalenteerd en betrouwbaar digitaal marketingbureau zal de aankomende jaren een van uw beste investeringen zijn.

AdWords uitbesteden levert beter rendement voor MKB Nederland

Het zal niet als een verrassing komen: “AdWords uitbesteden” levert u een hoger rendement op dan als u er zelf mee aan de slag gaat. Logisch ook, eigenlijk. Bij Media de Boer gaat een groot deel van de tijdvan onze tijd op aan het beheren van Adwords campagnes en beschikken we over de tijd om ons continu in de laatste ontwikkelingen te verdiepen. U als ondernemer zal wellicht over minder Adwords expertise beschikken. Bovendien is uw tijd te kostbaar om u in de Adwords actualiteit en in het continue beheer en optimalisatie van uw campagne te verdiepen.

uitbesteden

Waarom AdWords beheer uitbesteden?

Adwords lijkt in eerste oogopslag een vrij simpel systeem, waarvan de meesten denken het in een paar weken onder de knie te hebben. Maar niets is minder waar. Aan de oppervlakte lijkt het inderdaad een simpel systeem. Keywords kiezen, er advertenties aan koppelen en dan denken de meeste mensen dat daarmee de kous wel af is. Echter, daarmee begint het pas… Terwijl sommige bedrijven er in slagen succesvolle Adwords campagnes op te zetten en te beheren, blijken andere bedrijven zelfs na jarenlang proberen, toch slechts middelmatige resultaten te bereiken. Hoe kan dat? Veel hangt af van de opvolging van uw Adwords campagnes.

Heeft u intern mensen in dienst die uitvoerige ervaring hebben met marketingwerk of zelfs specifiek met Adwords, dan hebben uw Adwords inspanningen alle kans van slagen. Heeft u die mensen niet in dienst, of moet u zelf, naast uw drukke agenda en aandacht voor uw core business, het Adwords-verhaal maar even tussendoor doen… dan is de kans dat het fout loop reëel. Een Adwords campagne opstellen is immers pas het begin. Daarna komt het erop aan uw campagnes accuraat op te volgen, te beheren en indien nodig bij te sturen en te optimaliseren. Dit is een echte noodzaak, want u wilt toch niet leeglopen op uw advertentiekosten, zonder er de gewenste resultaten van terug te zien?

Adwords uitbesteden aan Media de Boer

Als u kiest voor Adwords uitbesteden, profiteert u echter niet alleen van de uitvoerige know-how en ervaring van de medewerkers van Media de Boer. Ons grootste voordeel is misschien wel dat we campagnes voor AdWords beheren voor een veelvoud aan klanten. Hierdoor hebben we een perspectief dat een andere, individuele gebruiker nooit zal hebben. We kunnen namelijk losse data van één account vergelijken met andere accounts en hierdoor grotere trends herkennen.

Is bijvoorbeeld het verminderen van conversies iets om aan te werken, of is dit over de hele branche zo? Dit geeft ons ook een enorm uitgebreide ervaring in allerlei branches. Als u uw bedrijf ooit uit wilt breiden met andere activiteiten, is de kans groot dat wij al eerder met een bedrijf gewerkt hebben dat hetzelfde deed. En dat we dus weten hoe we een campagne daar het beste op af kunnen stemmen.

Het motto? Kies voor AdWords uitbesteden. Het kost misschien iets meer dan wanneer u zelf uw campagnes beheert, maar niet zoveel meer als het geld dat u waarschijnlijk weggooit aan slecht renderende campagnes. Neem vandaag nog contact met ons op om naar de mogelijkheden voor uw bedrijf te informeren.

AdWords offerte voor het uitbesteden van uw campagnes

Wilt u graag vergelijken omdat u opzoek bent naar een betrouwbare AdWords specialist die u advies kan geven over Google AdWords en hoe u dit kunt inzetten voor uw onderneming? Neem dan vrijblijvend contact op met de AdWords experts van Media de Boer. U kunt ook contact opnemen voor 1 van onze andere advertentie diensten zoals Marktplaats Admarkt. Wilt u Admarkt uitbesteden dan bent u bij ons aan het goede adres. Wij hebben een aantal malen de Admarkt topaward gewonnen. Zie onze website voor meer informatie.

AdWords meer Aanvragen & Verkopen
AdWords hoe werkt het?