Stop met je social mediastrategie

Het is voor ondernemers beter zonder social mediastrategie aan het werk te gaan. Dat schrijft Frankwatching.com maandag. Volgens de nieuwssite verheffen bedrijven het middel tot doel.  Had jouw organisatie ooit een drukwerkstrategie? Het is veel beter na te denken over de strategische inzet van online communicatie om je organisatiedoelen te bereiken.

Dus eerst bepalen wat je doelen zijn en in dienst daarvan zet je social media in. Volgens Frankwatching schieten veel ondernemers meteen in het uitvoeren van dingen, zoals het koppelen van hun nieuws aan Twitter. Veel beter is het eerst eens goed op een rijtje te zetten wat je doelen zijn. De social mediastrategie moet ook niet gezien worden als een gedragsrichtlijn voor werknemers die twitteren namens het bedrijf.

Ondernemers vallen ook vaak in de valkuil

Ondernemers vallen ook vaak in de valkuil van het het te abstract formuleren van hun missie en visie. Frankwatching raadt aan ze te vertalen in concrete doelen voor online. Voor elke doelgroep moet je een andere strategie uitstippelen. Iedere doelgroep is namelijk anders en communiceert anders.

Organisaties die een social mediastrategie willen, verzanden al gauw in discussies over het wel of niet actief worden op Twitter, Facebook of een ander platform. Daar is niets strategisch aan en het is irrelevant, benadrukt Frankwatching.

Beter kunnen bedrijven bepalen hoe ze met social media hun organisatiedoelstellingen willen verzilveren. Daarnaast leidt de focus op een social mediastrategie er vaak toe dat de website wordt verwaarloosd. “Daarmee maak je jezelf belachelijk,” vindt Frankwatching. Ondernemers moeten zorgen dat hun website optimaal vindbaar, toegankelijk, gebruiksvriendelijk en leesbaar is.

Bron: http://www.deondernemer.nl

Welke social media verhogen je omzet?
Google keurt webwinkels, geeft kopersbescherming
scrol to top