Een nieuwe look voor AdWords Express

Wanneer u vandaag inlogt op AdWords Express, ziet u een volledig nieuwe look. Met behulp van feedback uit verschillende gebruikersenquêtes van de laatste 4 maanden heeft ons team een geheel nieuwe AdWords Express-ervaring gecreëerd. Wij hopen dat u deze net zo mooi vindt als simpel en efficiënt.

Duidelijkere statistieken en rapportagegrafieken

Omdat gebruikers ons vertelden dat ze het te druk hebben om te zoeken naar de benodigde informatie, hebben we het dashboard opnieuw ontworpen. Nu kunt u in één oogopslag zien hoeveel weergaven en klikken uw advertentie heeft gegenereerd. U kunt ook resultaten tijdens een bepaalde periode vergelijken dankzij nieuwe rapportagegrafieken. Uw volgende vraag is natuurlijk hoeveel u heeft uitgegeven voor het binnenhalen van deze klanten. Hiervoor hebben we een eenvoudig cirkeldiagram toegevoegd waarmee u uw maandelijkse uitgaven kunt bijhouden.

Gemakkelijkere registratie
We hebben het registratieproces aanzienlijk verbeterd. Na verschillende testen hebben we het proces weten terug te brengen tot 3 stappen waarin met uw input een succesvolle advertentie wordt gemaakt: uw doelgroep selecteren, uw advertentie maken en uw budget selecteren. We hebben ook samen met nieuwe onderzoeksdeelnemers elke stap doorlopen om te zorgen dat we begrijpelijke taal gebruiken in plaats van adverteerdersjargon. Het instellen van uw advertentie hoeft niet langer dan een paar minuten te duren.

Realtime advertentievoorbeelden

Ten slotte hebben we een voorbeeldvenster toegevoegd waarin u de volledige advertentie direct kunt zien terwijl u de advertentiekop en -tekst aan het typen bent. U hoeft alleen uw muisaanwijzer op de pictogrammen te plaatsen om alle advertentie-indelingen weer te geven die beschikbaar zijn op basis van de tekst die u invoert. Probeer het nu op google.nl/adwords/express.

We zijn continu bezig met het verbeteren van de gebruikerservaring van Adwords Express. Zo proberen we het makkelijker te maken voor kleine bedrijven om snel en eenvoudig online advertenties te plaatsen. Dus blijf ons feedback geven!
Geschreven door Cinthya Mohr, User Experience Lead
Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Geoptimaliseerde campagnes
Praktische tips voor biedingen (deel 1 van 6)