Het pad dat online klanten afleggen, loopt tegenwoordig heel anders dan vroeger. Mensen reageren tijdens dit pad op verschillende advertenties. Zo zoeken ze misschien ’s morgens thuis naar uw product en voeren ze later op kantoor een specifiekere zoekopdracht uit. Wanneer je een webwinkel hebt of een andere onderneming die afhankelijk is van het internet dan is het bijhouden en optimaliseren van conversies van levensbelang. De meeste ondernemers hebben veel te weinig tijd en kennis om de gewenste conversies te behalen. Is dit het geval? Overweeg dan om uw Google AdWords campagnes uit te besteden.
Voor adverteerders maakt dit het meten van conversies tot een complex proces. Het is belangrijk een volledig beeld van het pad van klanten richting een aankoop te krijgen om te bepalen welke zoekwoorden en advertenties de meeste conversies genereren.
De komende maanden lanceren we allerlei nieuwe functies om u een beter beeld te geven van uw conversies, het pad van klanten naar een aankoop en het rendement op uw advertentie-uitgaven (ROAS). Boven aan onze lijst met nieuwe functies staan conversies bijhouden voor meerdere accounts en zoektrechters voor meerdere accounts.
Als u meerdere AdWords-accounts beheert voor uw bedrijf, weet u hoeveel werk het is om meerdere tags te implementeren (één voor elk AdWords-account) en om conversierapporten uit andere tools samen te voegen in AdWords. Met Conversies bijhouden voor meerdere accounts kunt u nu de conversies voor al uw accounts meten met één tag en eenvoudige configuratie.
Met Conversies bijhouden voor meerdere accounts kunt u:
Lees dit Helpcentrum-artikel voor meer informatie over het implementeren van Conversies bijhouden voor meerdere accounts. Voor een eenvoudigere configuratie (zeker als u tags voor andere processen zoals remarketing gebruikt), kunt u met Google Tag Manager alle tags op uw website beheren.
Met Conversies bijhouden voor meerdere accounts kunt u in uw Mijn Klantencentrum-account gebruikmaken van zoektrechterrapporten om voor alle zoekwoorden in al uw accounts inzicht te krijgen in het pad van de klant naar een conversie.
Lees dit Helpcentrum-artikel over zoektrechters voor meer informatie over de interactie van uw klanten met advertenties in uw accounts.
We hopen dat het bijhouden van uw conversies en het optimaliseren van uw campagnes gemakkelijker wordt dankzij deze nieuwe functies. Hoe meer inzicht u heeft in het pad van uw klanten, hoe beter u hen van dienst kunt zijn. En dat is goed voor uw bedrijf.
U kunt binnenkort nog meer nieuwe conversiefuncties verwachten, dus houd het AdWords-nieuws in de gaten.
Geschreven door Vishal Goenka, productmanager voor conversies in AdWords