Ad Words de Basisbeginselen zijn eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

Toch zijn er ontzettend veel ondernemers die niet weten hoe zij in de basis een AdWords account op moeten zetten. Dit artikel is een handvat voor de ondernemer die AdWords beheer niet wil uitbesteden maar in eigen beheer wil houden. Wilt u meer informatie over online marketing?


Stap 1 Maak een AdWords account aan

Als eerst moet u natuurlijk een Ad Words account aanmaken.

Klik hier om een AdWords account aan te maken. Een Google account aanmaken is vrij simpel. In slechts vier eenvoudige stappen is dit gebeurd.

Stap 2 Geef de instellingen op voor de campagne

De instellingen zijn een vrij belangrijk onderdeel bij het opzetten van een account. Het is belangrijk dat u de optie (Adverteren in het zoeknetwerk) kiest in combinatie met alle functies. Waarom dit zo is gaan we in een later artikel uitleggen.

Verder kiest u hier welke regio s u wilt targeten en welke talen uw potentiële klanten spreken. Hier kunt u ook uw dagbudget instellen.

Stap 3 Bedenk een naam voor uw Google campagne

Hier vult u de naam in voor uw Google campagne. Het is makkelijk om hier bijvoorbeeld een website naam of een overkoepelende productnaam in te voeren. Op deze manier legt u in de basis voor een goede structuur neer voor uw nieuwe AdWords account. Ad Words de Basisbeginselen lees hieronder meer over AdWords de Basisbeginselen!

Stap 4 Pakkende advertenties schrijven

Nu speelt u creativiteit een belangrijke rol. Verwerk eventuele usp s in uw cpc advertenties. Levert u snel? Heeft u de laagste prijsgarantie? Verwerk het in uw advertentie zodat uw de aandacht trekt van potentiële nieuwe klanten. Let er wel op dat u maar een beperkte ruimte heeft. Vervolgens vult u een url in. Zorg ervoor dat de url die u invult direct verwijst naar de betreffende pagina.

Stap 5 zoekwoorden koppelen aan de advertenties

Na het aanmaken van de advertenties is het belangrijk dat u nu zoekwoorden invult waar u op gevonden wil worden. Denk niet als ondernemer maar als potentiële klant. Wat zouden deze invoeren op Google.nl wanneer zij opzoek zijn naar uw product of diensten? Gebruik hierbij de zoekwoordplanner. Oftewel keywordplanner van Google.

Stap 6 Na controle en monitoren van uw advertenties en zoekwoorden 

Na het invoeren van uw zoekwoorden bent u vrij snel zichtbaar binnen Google. Wanneer de potentiële klant 1 van de zoekwoorden invoert die u heeft gekoppeld aan uw advertenties dan zal uw advertentie zichtbaar zijn. Wanneer er op uw advertentie geklikt word belanden zij rechtstreeks op uw website. Zo krijgt u alleen doelgericht verkeer op uw site.

Let er op dat u alles zo relevant mogelijk houd. Heeft u verschillende diensten en producten? Dan is het raadzaam deze op te splitsen in verschillende advertentiegroepen. Zoals u kunt zien is het in de basis vrij simpel om een Google campagne aan te maken. Echter wanneer u het meeste rendement uit uw campagnes wil halen dan moet u ervoor zorgen dat u hier de nodige tijd en kennis voor heeft. Intensief Adwords beheer zorg voor een roi positief resultaat.

Google AdWords uitbesteden aan Media de Boer

Media de Boer kan een adviserende rol spelen op het gebied van Adwords optimalisatie. Vraag vrijblijvend een AdWords offerte op via onze website


Responsive website straks hoger in Google
Google Adwords: de Effectiviteit van dit systeem