AdWords campagne opzetten

AdWords campagne opzetten

AdWords campagne opzetten voor meer verkeer

Stel u heeft een website gebouwd maar niemand bezoekt uw site? Het antwoord is simpel: Start vandaag nog een AdWords campagne.  Wanneer u zelf aan de slag gaat met een AdWords campagne kan het behoorlijk ontmoedigend zijn omdat het zeer complex systeem is. Het is een zeer moeilijk te gebruiken systeem. Deze advertentie service is zeker het proberen waard zelfs wanneer u een budget heeft van 1 euro per dag. U kunt kiezen voor Google adWords uitbesteden waneer u niet de kennis en expertise in huis heeft om uw adwords campagne renderend te maken.

In dit artikel leggen wij uit hoe u toch vrij makkelijk aan de slag kunt met Google adwords. Of u nou in de horeca zit of op kantoor werkt.


Het instellen van uw account? Doe dit in combinatie met AdWords advies

Zoals met zoveel dingen in het Google universum zult u bij het opzetten van een account eerst een gmail/google account moeten hebben. Zodra u klikt op maak een adwords account aan word u gevraagd of u een bestaand Google account wil gebruiken of dat u speciaal voor de adwords campagne een account aan wil maken. U ziet hier ook een gratis telefoonnummer die u kunt bellen wanneer u hulp wil met het opzetten van uw eerste account.

De opzet is vrij eenvoudig, gewoon uw betaal gegevens verifiëren en u bent klaar om uw eerste internet advertentie aan te maken.

U kunt een Google-account onder andere gebruiken voor uw advertentiecampagnes.

Het starten van een campagne

Google’s anatomie is niet duidelijk wanneer u adwords voor de eerste keer gebruikt Belangrijk om te weten is dat Uw advertenties worden gescheiden in verschillende Campagnes die elk meerdere advertentiegroepen in hebben.

Elke advertentiegroep kan meerdere zoekwoorden  en advertenties bevatten.

Het is een goed idee om alles zo specifiek mogelijk in te delen. Dit wil zeggen voor iedere onderwerp dienst of product een aparte advertentie groep en een unieke landingspagina.

Ga aan de slag door te klikken op het tabblad campagne. Hier kunt u een nieuwe campagne aanmaken. U kunt vervolgens kiezen of u uw advertenties richt op het zoeknetwerk of het displaynetwerk. U kunt u nieuwe campagne ook zo instellen dat deze zichtbaar is in zowel het zoeknetwerk en het displaynetwerk maar dit is sterk af te raden.

Op het volgende scherm heeft u de mogelijkheid om uw campagne een naam te geven en om een aantal belangrijke instellingen door te voeren. In het menu APPARATEN kunt u bijvoorbeeld aangeven op welke apparaten u advertentie campagne zichtbaar moet zijn.AdWords campagne


Een advertentie aanmaken 

Aan de onderkant van de instellingen heeft u de mogelijkheid om advertentie extensies aan te maken. Hier kunt u een telefoonnummer, adres en andere relevante informatie met betrekking tot u onderneming vermelden. Deze vermeldingen worden vermeld net als een uithangbordje aan de hoofdadvertentie

Hou er rekening mee dat u een advertentie schrijft die kort en bondig is. Verwerk in het kort de belangrijkste punten in de tekst. Wat maakt u uniek? Waarom moet een potentiele klant juist voor u kiezen in plaats van de concurent?

Uw advertentie budget instellen is een belangrijk onderdeel. Dit onderdeel verdient extra aandacht. Uw budget kan het verschil maken van uw AdWords kosten! Krijgt u een renderende campagne ja of nee?

Uw budget moet u verdelen in 2 onderdelen. 1 is uw dagbudget. De ander is uw cost per klik.

Hoeveel bent u bereid om te betalen voor een klik? Wilt u voor het ene zoekwoord meer betalen dan voor een ander zoekwoord? Dan is handmatig bieden een goede instelling. Hoeveel wilt u max besteden per dag? Dat is het dagbudget wat u instelt. Op deze manier heeft u zelf de kosten in beheer en loopt dit nooit uit de hand. U bepaald wat u investeert in de AdWords campagne.

Onderzoek uw zoekwoorden van uw adwords campagne door het bekijken van gerelateerde termen die aandacht te krijgen in Google zoekopdrachten.

Hoeveel kliks verwacht u dat er uit de Google campagne komt? Word het een verkeerscampagne of een conversie campagne? Wees bereid om te betalen voor een kwalitatieve lead. Of bent u bereid om te betalen voor alleen extra verkeer. Vergeet geen uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan uw AdWords campagne. Dit voorkomt dat u straks teveel of onnodig betaald voor een klik.

Adwords beheer uitbesteden

Vind u bovenstaande veels te ingewikkeld en heeft u zelf geen tijd voor Google AdWords beheer? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden?  U kunt via onze website AdWords advies krijgen van een gecertificeerde specialist. Tot slot vergeet niet dat het hier om een zeer geavanceerd systeem gaat. Wanneer u niet weet hoe u dit systeem gebruikt vallen de resultaten vaak tegen en reizen de kosten vaak uit de pan. Google AdWords uitbesteden is vaak de oplossing voor dit probleem. Neem vrijblijvend contact op voor een Google AdWords offerte.

Wanneer u meer wilt weten over online marketing kunt u rustig ons blog doornemen.

Admarkt advertenties

Werkproces Marktplaats Admarkt advertenties

Hieronder word het proces beschreven wat plaats vind op het moment dat Media de Boer uw admarkt advertenties uit handen neemt.

  •  Analyseren van de huidige situatie en Admarkt advertenties

Dit bestaat onder andere uit het controleren van bestaande advertenties, scheiding maken van ctr er word gekeken naar welke advertenties goed lopen en welke niet.

  • Huidige situatie aanpassen Admarkt advertenties

Dit bestaat uit goed lopende Admarkt advertenties laten lopen, slechte advertenties verwijderen, plaatsen van meer nieuwe goede Admarkt advertenties (ctr), Advertentie tekst en opmaak optimaliseren, juiste trefwoorden in advertentie titels verwerken.

  • nieuwe situatie onderhouden

Cpc bijhouden op basis van wens van de klant (wat wil de klant constant op pagina 1 staan, zo goed mogelijk resultaat tegen zo min mogelijk kosten etc.) ctr in de gaten houden budget bijhouden

  • evaluatie en bijsturen

Zijn nieuwe advertenties van goede kwaliteit? Zijn juiste zoekwoorden gebruikt?

Admarkt advertenties

Kosten besparing met Admarkt advertenties

Uw positie in de rubrieken wordt bepaald door de kwaliteitscore van uw advertentie. Deze

score wordt berekend aan de hand van uw CPC (Cost Per Click) en uw CTR (Click Trough

Rate).

Het CPC is het bedrag dat u betaalt wanneer een bezoeker op uw advertentie klikt. Het CTR

is de verhouding tussen het aantal keer dat uw advertentie getoond is en hoe vaak er op uw

advertentie geklikt is.

In het voorbeeld ziet u, dat wanneer u een hoger CTR percentage heeft dat u minder hoeft

te betalen om boven aan in de rubrieken te staan.

 Voorbeeld:

1,5% x € 0.15  = 0.225           (positie pagina 1)

0.8% x € 0.25 = = 0.200         (positie pagina 2)

Op basis van onder andere een uitgebreide zoekwoorden analyse zorgen wij ervoor dat al

uw advertenties een hoog CTR percentage hebben waardoor flink bespaart kan worden op uw kosten.

Dit systeem kan een grote aanwinst zijn voor uw online marketing strategie. Maak contact met een online specialist over de mogelijkheden.

Vraag vrijblijvend informatie aan via ons contactformulier

Online marketing cursus

Speciaal voor online marketeers en beheerders van webshops en websites bieden wij een training op maat aan. Het gaat om een online marketingcursus voor de gevorderde marketeer. De training richt zich specifiek op webshops gebouwd door modules. Wacht niet langer en vergroot uw kennis op het gebied van online marketing.

Wilt u geen geld besteden aan het opleiden van uw eigen personeel? Dan kunt u de optie overwegen om uw internetmarketing activiteiten uit te besteden.


Online marketing cursus voor de gevorderde marketeer

  •     Strategie
  •     Web analytics (Google Analytics, Google
  •     webmastertools en seo optimalisatie   tools)
  •     Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  •     AdWords beheer en AdWords uitbesteden
  •     Webshop marketing cursus
  •     Google shopping feed optimalisatie

Voordelen online marketing cursus van Media de Boer

U leert zelf u webshop of website te onderhouden en deze rendabel te maken.
Direct resultaat tijdens en na de cursus is gegarandeerd!

Leer nu alles uit u online strategie te halen, benut nieuwe kansen voor uw online onderneming. Maak gebruik van onze expertise waar we afgelopen jaren hard voor geleerd hebben. Onze kennis en ervaring laat uw webshop groeien en zorgt ervoor dat u straks boven de concurentie uitstijgt.

Vervolg online marketing cursus

Na het volgen van onze online marketing cursus blijven wij op de achtergrond ondersteuning bieden. U kunt hierbij denken aan ondersteuning op maat. Dan wel bij u op locatie of bij ons op kantoor. Heeft u weinig tijd dan kunnen wij een training online voor u ontwikkelen.

Interesse in onze cursus of trainingen neem vrijblijvend contact op. U kunt op onze website ook kijken welke trainingen wij nog meer geven of u kunt u vrijblijvend adviseren over welke online marketing dienst het beste bij u past. Internet marketing is essentieel wanneer u een onderneming online heeft en u wilt de online verkopen stimuleren. Of misschien wilt u meer aanvragen? Hoe je het went of keert de internetondernemer moet weten welke tactiek hij hanteert wanneer hij begint met internet marketing. Vraag nu vrijblijvend contact via de website. U kunt u hier kosteloos laten adviseren door een internet marketing specialist.

Geschatte totale conversies: nieuwe inzichten voor de moderne online wereld

Geschatte totale conversies:

Mensen zijn tegenwoordig constant online en gebruiken gedurende de dag verschillende apparaten om te winkelen, te communiceren en te ontspannen. Uit een onderzoek naar gebruikers van meerdere apparaten uit september 2013 bleek dat 90 procent van hen opeenvolgend schakelt tussen diverse apparaten voor gewone activiteiten zoals het boeken van een hotel of het zoeken naar elektronica. Nu in 2018 is dat percentage overduidelijk gestegen.

Nieuwe inzichten voor de moderne online wereld

Aangezien consumenten steeds vaker ook onderweg online zijn en schakelen tussen apparaten, horen we van marketeers dat ze een completer en nauwkeuriger beeld willen van hoe hun online advertenties conversies genereren. Conversies kunnen verschillende vormen aannemen: bezoeken aan winkels, telefoongesprekken, app-downloads, verkopen op een website of aankopen die worden gedaan na onderzoek op verschillende apparaten. Met een beter inzicht in deze complexe aankooppaden kunt u uw online advertenties optimaliseren en uw budget effectiever toewijzen.

Nieuw: geschatte totale conversies

Vandaag introduceren we Geschatte Totale Conversies voor zoekadvertenties op Google. Deze AdWords optimalisatie is een interessante eerste stap waarmee online marketing bedrijven meer inzicht kunnen krijgen in hoe AdWords conversies genereert voor uw bedrijf: u ziet zowel de conversies die u op dit moment kunt zien, zoals online verkopen, als een schatting van de conversies die verspreid over meerdere apparaten plaatsvinden. We zullen na verloop van tijd andere conversietypen toevoegen zoals telefoongesprekken en winkelbezoeken, evenals conversies via advertenties uit ons Zoek- en Display Netwerk.

Geschatte Totale Conversies bieden u een algemeen beeld van alle conversies die worden gegenereerd door uw Google-advertenties. U kunt deze informatie gebruiken wanneer u belangrijke beslissingen moet nemen zoals hoeveel u zou moeten bieden en hoe u uw budget het beste kunt toewijzen aan uw verschillende marketingkanalen. De afgelopen jaren hebben veel succesvolle adverteerders hun eigen analyses gebruikt om dit soort inzichten te verzamelen. Nu willen we alle adverteerders met Google-innovaties inzicht en informatie bieden op ditzelfde niveau.

Geschatte conversies via verschillende apparaten

Geschatte conversies via verschillende apparaten is het eerste nieuwe conversietype dat we lanceren als onderdeel van de geschatte totale conversies. Conversies via verschillende apparaten beginnen als een klik op een zoekadvertentie op Google op het ene apparaat en eindigen als een conversie op een ander apparaat (of in een andere webbrowser op hetzelfde apparaat).

Stel dat een gebruiker op haar mobiele telefoon naar ‘spijkerbroeken’ zoekt terwijl ze ‘s morgens op de trein wacht. Ze klikt op een mobiele advertentie voor het merk ABC Jeans. Zodra ze op kantoor is, gaat ze rechtstreeks naar de website van ABC Jeans om een aankoop te doen. Dit is een voorbeeld van een conversie via verschillende apparaten. Om de conversies via verschillende apparaten te berekenen gebruiken we een gedeelte van de gegevens van gebruikers die in meerdere apparaten zijn ingelogd. Bekijk meer informatie over hoe dit werkt.

Geschatte conversies via verschillende apparaten komen de komende weken geleidelijk beschikbaar voor alle AdWords-adverteerders. Als u deze nieuwe statistieken wilt bekijken, moet u Conversies bijhouden van AdWords hebben ingeschakeld en voldoende conversies ontvangen zodat een betrouwbare schatting kan worden gemaakt.

De afgelopen maanden hebben we de gegevens van duizenden AdWords-adverteerders geanalyseerd om een beter beeld van de conversiepatronen via verschillende apparaten te krijgen.

Analyse van duizenden AdWords-adverteerders

Wanneer adverteerders in de reisbranche geschatte conversies via verschillende apparaten van AdWords gebruiken, kunnen ze gemiddeld 8 procent meer conversies meten dan daarvoor. Daarnaast kunnen ze nu 33 procent meer conversies meten die zijn gestart op een mobiele telefoon en later afgerond op een ander apparaat. Hiermee kunnen zij de waarde van al die verkopen (van klanten die op hun mobiele telefoons naar vluchten en hotels hebben gezocht en op een ander apparaat hebben geboekt) toeschrijven aan de juiste advertentie.

Ook andere branches zoals de entertainmentindustrie en detailhandel genereren positieve resultaten. Bedrijven in deze branches kunnen nu respectievelijk 12 en 7 procent meer conversies meten dan ze konden vóór het gebruik van geschatte totale conversies.

Sean Singleton, marketingmanager bij American Apparel, vertelt: “We wisten altijd al dat onze investering in online advertenties ook conversies op andere apparaten beïnvloedde, maar we wisten niet hoe we dit in cijfers konden schatten. Toen we eenmaal zagen dat 5,3 procent meer conversies konden worden toegeschreven aan conversies via verschillende apparaten in AdWords, wisten we dat we de waarde van elke advertentieklik nu beter konden berekenen. We ontdekten ook dat we 16 procent meer conversies genereerden dan we dachten, dus we investeren nu meer in dit kanaal om meer verkopen te genereren.”

U kunt hieronder meer resultaten uit andere branches bekijken.

Betere mogelijkheden voor marketeers om de volledige waarde van hun online advertenties te meten

Wij streven ernaar u te helpen om meer inzicht te krijgen in de nieuwe conversietypen die thuishoren in een moderne wereld waarin mensen constant online zijn. Met deze inzichten kunt u betere advertentiebeslissingen nemen. Veel marketeers werken hier al aan met hun eigen verfijnde technologieën en analyse-systemen, maar vanaf vandaag willen we deze inzichten dankzij nieuwe innovaties van Google aan alle AdWords-klanten gaan bieden.

We zijn benieuwd naar uw feedback over geschatte conversies via verschillende apparaten en zijn druk bezig nieuwe functies toe te voegen. In de komende weken zullen we de nieuwe functies en praktische tips en trucs bespreken in het Inside AdWords-blog en op de nieuwe Think Insights-pagina voor conversies. We hopen u daar terug te zien.

Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President Ads and Commerce
Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Praktische tips voor biedingen

Praktische tips voor biedingen

(deel 2 van 6): Resultaten verbeteren met bodaanpassingen voor locaties

dinsdag 11 juni 2013 | 17:35

Labels:
Bodaanpassingen,
Geoptimaliseerde Campagnes

Dit bericht gaat over Resultaten verbeteren met bodaanpassingen voor locaties, en is het tweede in een reeks met praktische tips voor biedingen. De reeks begon met het prioriteren en herhalen van uwbodaanpassingen.

Uw advertentieprestaties variëren bijna altijd per locatie, ongeacht het soort bedrijf dat u heeft. Als u uw biedingen voor verschillende locaties optimaliseert, kunt u uw verkoopcijfers en ROI verbeteren. Heeft u na het lezen van onderstaande informatie nog steeds geen idee over hoe u de prestaties van uw AdWords campagnes kunt verbeteren? Kies dan voor AdWords uitbesteden.

Biedingen optimaliseren voor betere prestaties per locatie

Met geoptimaliseerde campagnes is het nu veel eenvoudiger om biedingen op locaties met betere prestaties te verhogen en biedingen op locaties met mindere prestaties te verlagen. Voordat geoptimaliseerde campagnes werden gebruikt, moest u een identieke campagne hebben ingesteld voor elke locatie waarvoor u unieke biedingen wilde gebruiken. Aangezien dit nogal lastig was, was de meest voorkomende aanpak voor locatie-optimalisatie het verwijderen van locaties die te slecht presteerden met behulp van targetinguitsluitingen. Op de lange termijn kan deze aanpak echter uw groei beperken en uw concurrentievermogen ten opzichte van andere bedrijven verkleinen. We raden u dus aan bodaanpassingen te gebruiken in plaats van locatie-uitsluitingen.

Bodaanpassingen voor locaties berekenen

Begin met het downloaden van een rapport met locatieprestaties. U doet dit als volgt in de AdWords-interface:

1. Stel de periode in op de afgelopen 30 dagen (of langer als uw campagne wat kleiner is).
2. Klik op de knop ‘Locatiegegevens’ en selecteer ‘Waardoor uw advertentie werd geactiveerd’.
3. Klik op de knop ‘Weergeven’ en selecteer ‘Regio’.
4. Klik op ‘Downloaden’

Als u bestellingen of leads van een bepaald CPA- of ROI-niveau wilt maximaliseren, is een algemene praktische tip voor het instellen van bodaanpassingen het gelijktrekken van uw doelwaarden voor alle locaties. Dit ziet er als wiskundige formule zo uit:

Bodaanpassing voor locatie = 100% * ( ( campagnedoel ÷ werkelijke prestaties ) – 1 )

Hier ziet u een voorbeeld van een campagne met een doel voor kosten per actie.

Voorbeeld
voor het berekenen van uw bodaanpassing voor locatie

U kunt uw bodaanpassingen implementeren in de AdWords-interface (instructies) of met behulp van AdWords Editor (instructies).

Bedrijven met lokale winkels of servicegebieden
Klanten die in de buurt wonen, kopen vaak sneller bij u en het kost minder geld om deze klanten van dienst te zijn. Als uw bedrijf over lokale winkels of servicegebieden beschikt, zou u dus kunnen overwegen uw biedingen te optimaliseren op basis van de nabijheid van klanten. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een locatietarget instellen voor klanten die zich binnen 2 kilometer van uw bedrijfslocaties bevinden, en een tweede target voor klanten binnen 20 kilometer van uw bedrijfslocaties (instructies). Gebruik vervolgens de hierboven beschreven aanpak om uw optimale bodaanpassing voor uw twee locatie-extensietargets te berekenen.

Tips en geheugensteuntjes
1. Hanteer een brede locatietarget die voor uw gehele potentiële markt geldt. Als u te smal target, kan dit uw bereik, klikken en conversies beperken.

2. U kunt overlappende locatietargets instellen met bodaanpassingen. We passen alleen de meest specifieke bodaanpassing voor een locatie toe. Stel dat u een bodaanpassing van 10% heeft voor Canada en een bodaanpassing van +20% voor Montreal. Wanneer iemand in Rotterdam zoekt, wordt uw bod verhoogd met 20 procent. Daarnaast ziet u specifieke prestatiestatistieken voor Rotterdam en voor heel Nederland met uitzondering van Rotterdam op het subtabblad ‘Locaties’ op het hoofdtabblad ‘Instellingen’ van de campagne.

3. Wees voorzichtig wanneer u niet veel gegevens heeft. Anders kunnen uw berekende bodaanpassingen uiteindelijk te hoog of te laag zijn, en kunt u eindigen met slechtere in plaats van betere resultaten. Als u niet over de vereiste statistische kennis beschikt, raden we u als algemene vuistregel aan biedingen op locaties met minder dan 1000 klikken of 30 conversies niet aan te passen. Het kan nuttig zijn uw periode voor uw rapporten te verlengen naar de afgelopen 90 dagen of langer.

4. Controleer prestaties regelmatig en pas uw bodaanpassingen in stappen aan. Controleer zo nu en dan uw prestaties voor elke locatietarget op het subtabblad ‘Locaties’. Verhoog uw bodaanpassing stapsgewijs waar uw prestaties hoger zijn dan uw doel en verlaag uw bodaanpassing waar uw prestaties lager zijn dan uw doel. Zo kunt u uw biedingen na verloop van tijd steeds verder optimaliseren en aanpassen op basis van veranderend klantgedrag.
Geschreven door John Sullivan, Global Search Solutions

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

AdWords hoe werkt het?

Google AdWords hoe werkt het?

AdWords hoe werkt het? Als u perse wilt adverteren met een cpc systeem dan zijn er 2 opties in Nederland. De eerste optie is Google AdWords adverteren en de 2e optie is adverteren met Marktplaats Admarkt. Vandaag gaan we het hebben over AdWords.

Wat is Google AdWords

Wat is AdWords? Google AdWords is Google’s advertentiesysteem waarbij adverteerders bieden op bepaalde zoekwoorden, zodat hun klikbare advertenties verschijnen in de zoekresultaten van de zoekmachine Google. Omdat adverteerders moeten betalen voor deze klikken verdient Google hier enorm veel geld aan. Dit blog artikel zal u helpen begrijpen hoe AdWords werkt, wat is de de AdWords-veiling? Hoe werkt het biedproces en we leggen een aantal belangrijke factoren uit, zoals de kwaliteitsscore en de kosten per klik. Als jij jezelf afvraagt: “Hoe werkt het? ‘ Dan is dit artikel voor jou geschreven!

Internet marketing via AdWords

Werkt Google AdWords voor u? Dit is met name afhankelijk van de concurrentie, de zoekwoorden en de relevantie hiervan. Wat is het doel van de campagne? Meer verkeer of conversies?

Het is dus de vraag of Google AdWords wel of niet werkt voor uw bedrijf. Laten we voor op stellen dat dit slimme advertentie systeem zeer effectief is voor enorm veel bedrijven. Wij zien vaak dat wanneer bedrijven hun AdWords beheer in eigen huis houden dat zij teveel geld verspillen aan verkeerde zoekwoorden en slecht presterende advertenties. Kortom dit advertentie model van Google word vaak zwaar onderschat.

Hoeveel kost Google AdWords adverteren?

Veel factoren kunnen invloed hebben op de kosten van AdWords voor uw bedrijf. Lees alles over deze kosten, hoe het bieden werkt, en wat de gemiddelde kosten per klik voor adverteerders is.

Hoe begin ik met adverteren?

Bedrijven kunnen adverteren op Google door het openen van een Google AdWords-account.

Hoe werkt AdWords bieden?

De actuele positie van uw advertentie wordt bepaald door uw advertentiepositie x de kwaliteit score x de door u ingestelde kost per klik. De het best presterende account krijgt de 1e advertentiepositie. Uw werkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de volgende hoogste advertentie gedeeld door uw kwaliteitsscore.
De enige uitzondering op deze regel is wanneer u de enige bieder bent of als u het laagste bod in de AdWords-veiling heeft. Dan betaalt u uw maximumbod per klik! AdWords bieden word zwaar benadeeld door adverteerders die met een lage kwaliteit score beginnen met bieden.
Adverteerders die zelf een hoge kennis hebben of die hebben gekozen voor Google AdWords uitbesteden profiteren vaak van een hoge advertentie positie in combinatie met een lage kost per klik.

Hoeveel keer vind er een Google-veiling plaats?

De veiling word miljarden keren per maand ingeschakeld. De resultaten zijn zodanig gerangschikt dat gebruikers van de zoekmachine vinden wat zij daadwerkelijk zoeken. Adverteerders komen zo in contact met potentiële klanten tegen de laagst mogelijke prijzen en Google harkt miljarden dollars aan inkomsten binnen.


Hoe werkt de Google-veiling?

Zodra een zoekopdracht wordt ingevoerd op Google verwerkt de zoekmachine de huidige statistieken en zal vervolgens bepalen wat de advertentieposities en CPC is van elke adverteerder.

Hoe activeer je een Google veiling?

Uw advertenties komen in aanmerking voor een veiling als je bied op trefwoorden die de gebruiker als zoekopdracht invoert. Uw biedingen, kwaliteitsscore, en relevantie zal meebepalend zijn of uw advertentie in aanmerking komt voor weergave in het zoeknetwerk.
Wat is CPC?

CPC of kosten per klik, is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat iemand klikt op hun advertentie. Uw CPC wordt bepaald door de concurrentiekracht van uw zoekwoorden, uw maximumbod, en uw kwaliteitsscores. Leer de duurste zoekwoorden in Google AdWords te ontduiken en wees creatief met het bedenken van voordeligere trefwoorden.

Wat is de gemiddelde kosten per klik?

Het gemiddelde bedrag dat u elke keer dat een zoeker klikt op uw advertentie.

Wat is Google kwaliteitsscore?

Dit is een statistiek die Google gebruikt om te bepalen hoe relevant en nuttig uw advertentie is voor de betreffende gebruiker dit is dus voornamelijk gebaseerd op de CTR van uw advertentie, zoekwoord relevantie en de kwaliteit van uw bestemmingspagina. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe beter: hoge kwaliteitsscore zoekwoorden zullen u veel geld besparen in combinatie met hoge rankings.

Adwords campagne opzetten

Advertentiepositie vs. Kwaliteit score

De advertentiepositie is belangrijker omdat dit bepaald hoe hoog op de pagina de advertentie wordt weergegeven. Kwaliteit score aan de andere kant wordt bepaald door de relevantie en bruikbaarheid van de zoeker en is slechts een deel van de advertentie positionering bepaling.

Kwaliteit score vs. CPC

Kwaliteitsscore en CPC zijn belangrijk omdat ze de positie van de advertentie bepalen op de zoekmachine resultaten pagina.

Wat is de werkelijke CPC?

Werkelijke CPC is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat een zoeker klikt op hun advertentie; dit aantal is afhankelijk van de andere adverteerders in de veiling en is altijd lager dan de maximale biedprijs.

De daadwerkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de concurrent onder hen en door de kwaliteitsscore.

Wat zijn alternatieve methoden om te bieden?

Alternatief bieden met CPM en CPA.

Wat zijn CPM-biedingen?

CPM is gebaseerd op indrukken en kan samen met CPC-biedingen worden gebruikt.

CPC versus CPM

CPC is de kostprijs voor een advertentie op basis van hoeveel kliks het ontvangt, terwijl CPM de kostprijs is voor een advertentie op basis van het aantal vertoningen die de advertentie aantrekt. Beide methoden kunnen tegelijkertijd worden gebruikt.

Wat zijn AdWords-zoekwoorden?

Zoekwoorden in AdWords zijn de woorden en zinnen die adverteerders inzetten in de hoop dat hun advertenties op de zoekmachine resultaten pagina zal verschijnen wanneer mensen op zoek zijn naar hun producten of diensten. Bijvoorbeeld, als je schoenen probeert online te verkopen, kun je bieden op trefwoorden als “Nike sneakers”. Keyword onderzoek is het proces van het gebruik van hulpmiddelen en gegevens om te bepalen welke zoekwoorden het meest waarschijnlijk relevant verkeer naar uw advertenties en uw website zullen genereren.

AdWords hoe werkt het


Wat is zoekmachine optimalisatie?

Seo optimalisatie is het optimaliseren en verbeteren van de zichtbaarheid van uw site of pagina binnen een zoekmachine resultaten pagina door middel van biologische/organische methoden. Dit kan gedaan worden door het gebruik van zoekwoorden binnen uw website, zodat een zoekmachine u snel kan vinden en uw site sneller kan weergeven. Site gezag en uw natuurlijke link profiel spelen ook een rol in de zoekmachine rankings.


Hoe werkt het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk is een zeer groot netwerk van sites die het mogelijk maken om display advertenties te plaatsen. Dit netwerk van sites bereikt meer dan 90% van alle internetgebruikers! Adverteerders vinden over het algemeen dat klikken uit het Display Netwerk minder kostbaar zijn dan die in het zoeknetwerk. En afhankelijk van uw targetingmethoden kan de CTR’s hoog zijn en de CPA’s laag.

Wat is een advertentiegroep? Hoe maak ik advertentiegroepen die werken?

Een advertentiegroep is een plek voor uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Google heeft de neiging om adverteerders die AdWords-campagnes met strak gestructureerde advertentiegroepen te belonen. Het is belangrijk om al uw zoekwoorden niet te dumpen in dezelfde advertentiegroep, maar om uw zoekwoorden te organiseren in thema’s. Maak het als het ware een weerspiegeling van uw website of webshop.

Hoe werkt de Conversion Optimizer?

Conversion Optimizer in het advertentiemodel van Google is is een bod manipulatie tool die biedingen op zoekwoordniveau gordend met als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren voor een ingesteld budget.

Vind u dit allemaal veel te ingewikkeld of heeft u simpelweg niet de tijd om zelf uw campagnes te managen? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden. U kunt via onze website een Google AdWords offerte aanvragen. U kunt ook eerst het contact formulier invullen voor vrijblijvend AdWords advies.

Google tools gratis inzicht

 

Google tools bepaal je online marketing strategie

Deze 5 Google tools kunnen jou enorm helpen. Het is wel belangrijk dat je weet welke tool je voor welk onderdeel moet gebruiken en daarom Bespreken we hier de belangrijkste Google tools. Deze software word gratis aangeboden door Google.nl.  De besproken tools in dit artikel zijn welbekend in marketing land. Vrijwel alle specialisten maken gebruik van deze geavanceerde tools. Ook wanneer je net begint met online marketing is het goed dat je basiskennis hebt.


De volgende Google tools worden besproken op deze pagina:

  1. De zoekwoordplanner


     

  2. Google pagespeed insights


     

  3. Google mobile frendly


     

  4. Google trends


     

  5. Google search console


1. De zoekwoordplanner in het verleden ook wel keywordplanner genoemd

Iedereen weet dat het allemaal draait om zoektermen. De zoekwoorden kan je invoeren in je dashboard bij AdWords. Dit zijn natuurlijk woorden waar je graag op gevonden wilt worden met jou website. Maar hoe weet je nou welke zoektermen belangrijk zijn voor jou en hoe achterhaal je of er wel of geen zoekvolume op het betreffende keywoord zit. Hoe vaak word er gezocht op een term, wat is de cpc welke je betaald per zoekwoord, en andere belangrijke informatie wat je zou willen weten.

De zoekwoordplanner maakt informatie inzichtelijk. Hier volgt een filmpje over deze handige tool:

Meer weten over de zoekwoordplanner? Dan kan je dit hier bekijken. Wil u persoonlijk advies krijgen over de Keywoordplanner of andere Google tools? Neem dan vrijblijvend contact op over de mogelijkheden.


2. Google Pagespeed Insights meet laadsnelheid

De laadsnelheid is een belangrijk onderdeel wanneer je afhankelijk bent van conversies uit je webshop. Wanneer je het belangrijk vind dat je bezoekers een prettige ervaring overhouden aan het surfen op je site dan staat de laadsnelheid voorop. Met Google Pagespeed Insights heb je de mogelijkheid om je snelheid volledig inzichtelijk te krijgen. Wanneer een specifiek onderdeel vertraging veroorzaakt krijg je meteen instructies om dit probleem op te lossen.

Pagespeed Insights maakt informatie inzichtelijk. Hier volgt een filmpje over deze handige tool:

Meer weten? Dan kan je dit hier bekijken.


3. Google mobile is jou website responsive?

Het is inmiddels iedereen bekent dat een mobiel vriendelijke website essentieel is voor de vindbaarheid en effectiviteit van je website. Google mobile frendly geeft je inzage in de mobielvriendelijkheid van jou website. Het laat zien hoe jou website eruit ziet op de verschillende schermen gebruikt worden. deze tool geeft ook meteen tips voor over hoe je jou website mobile responsive maakt.

Hier volgt een filmpje over deze handige tool:


Lees hier over waarom het zo belangrijk is dat uw webdesign mobiel vriendelijk is.


4. Google trends voor je online marketing strategie

Google trends is een supergave tool waarmee je inzichtelijk kunt maken wat de potentie is van je zoekwoorden. Het laat zien of er in de toekomst net zoveel mensen op zullen zoeken als en of dat meer of minder is. Aan de hand van deze gegevens kun je jou online marketing strategie bepalen.

Hier volgt een filmpje over deze handige tool:

Meer weten over Google trends?


5. Google search console voor webmasters

Google search console is inmiddels onmisbaar voor webmasters en internetondernemers. Iedereen die op een professionele wijze bezig is met zijn online marketing maakt gebruik van deze onmisbare tool. De webtool maakt inzichtelijk op welke zoekwoorden jou website is gevonden afgelopen tijd. Je kan ook zien waar jou website naar toe linkt en welke websites naar jou linken inclusief de kwaliteit van deze weblinks.

Hier volgt een filmpje over deze handige tool:

Meer informatie over deze webmastertool vind je hier.


Wil jij liever niet gebruik maken van deze Google tools omdat je hier niet genoeg tijd en kennis voor hebt? Wil je deze informatie kunt gebruiken in combinatie met AdWords maar weet je niet hoe? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden Je kunt altijd vrijblijvend informatie opvragen. Ook een offerte aanvraag is bij ons altijd vrijblijvend.

Video SEO: optimaliseer video’s voor Google!

De voordelen van online video

De zoekresultaten van Google bestaan al lang niet meer enkel en alleen uit betaalde ‘tekstresultaten’. Sinds enkele jaren vertoont Google ook nieuws, blog, foto, video, maps en sinds kort ook sociale media resultaten op de pagina met zoekresultaten. Google noemt dit principe ‘universal search‘. In deze post een uitleg over het optimaliseren van je video’s qua SEO om deze in de zoekresultaten te laten verschijnen. Wilt u liever uw Seo werkzaamheden uitbesteden? Geen probleem. Kies voor Seo uitbesteden en u word volledig ontzorgt. Video is hot. YouTube is niet alleen de een na grootste zoekmachine van het web maar er wordt ook iedere minuut meer dan 48 uur aan nieuwe video’s toegevoegd. Gemiddeld bekijkt een doorsnee internetter 15 minuten online video per dag. Niet alleen YouTube heeft voor deze stijging gezorgd, met name de opkomst van ‘programma gemist’ zorgen voor deze stijging in online tijdsbesteding.

De voordelen van online video

Video zorgt voor een hogere betrokkenheid. Het stelt je in staat complexe zaken uit te leggen, maakt het persoonlijker en de impact van audiovisuele content is veel effectiever dan print, radio of outdoor.

Video’s optimaliseren voor Google

Omdat Google enkel ‘tekst’ kan indexeren en geen ‘audio’ of ‘bewegende beelden’ dien je je video te voorzien van relevante data. De volgende eigenschappen zijn van belang: Bestandsnaam Niet: video001.avi Wel: zoekwoord-omschrijving-datum.avi. Bestandseigenschappen Zorg voor de zogenaamde meta-informatie van het bestand zelf (auteur, datum, cue points etc.) Titel Zorg voor een triggerende titel voorzien van zoekwoorden. Keywords Voeg kommagescheiden zoekwoorden die de video kenmerken. Annotaties Voorzie je video van nuttie aantekeningen bij tijdstippen in de video met evt. aanvullende uitleg. Omschrijving Vermeld een duidelijke doch beknopte omschrijving van de video welke de kijker duidelijk verteld waar de video over gaat. Voeg de zoekwoorden daar waar ze relevant zijn toe, maar sla daarin niet door.Vermeld ook de URL van de pagina van je eigen website met http:// in de omschrijving zodat YouTube deze verwerkt tot een klikbare link! Tot slot: Nederlandse zoekwoorden scoren eenvoudiger dan Engelstalige, simpelweg omwille van de hoeveelheid ‘concurrentie’. Startframe (videominiatuur) Bij YouTube kun je de videominiatuur kiezen bij de video instellingen. Kies een pakkend frame wat ook in de zoekresultaten wordt weergegeven Publicatie op eigen website(s) Vermeld de woorden video bij integratie op je eigen website. Als Google de pagina indexeert herkent deze eerder dat er ook video content aanwezig is. Linkbuilding van je video Delen van video gaat eenvoudig, het publiceren van je video d.m.v. de insluitfunctie op andere websites waar de video van toegevoegde waarde kan zijn verhoogt de relevantie en zodoende de kans op zichtbaarheid. Publiceer de video ook op andere kanalen zoals Vimeo, al dan niet met andere kenmerken. Reacties Zorg ervoor dat kijkers kunnen reageren op je video. Reacties worden ook meegenomen als content in de omgeving van de video. Statistieken Bekijk de resultaten van je video om inzichten op te doen waarmee je je video verder kunt optimaliseren danwel de resultaten van een aantal tests kunt monitoren. Promoted videos & Video SEO Ga aan de slag met promoted video’s. Door te adverteren voor je video wordt deze vaker bekeken wat weer van invloed is op de ranking. Voordeel: je betaalt enkel voor iedere bekeken Video SEO. Bron: Artformatie 03/09/2011/3:03 pm    Rob de Groot Wilt u meer weten over hoe u Seo effectief kunt inzetten voor uw website? Hier zijn nog meer tips

Uitbesteden levert beter rendement

Uitbesteden levert beter rendement voor MKB Nederland

Het zal niet als een verrassing komen: “AdWords uitbesteden” levert u een hoger rendement op dan als u er zelf mee aan de slag gaat. Logisch ook, eigenlijk. Bij Media de Boer gaat een groot voordelen uitbesteden van onze tijd op aan Adwords campagnes en beschikken we over de tijd om ons continu in de laatste ontwikkelingen te verdiepen. U als ondernemer zal wellicht over minder Adwords expertise beschikken. Bovendien is uw tijd te kostbaar om u in de Adwords actualiteit en in het continue beheer en optimalisatie van uw campagne te verdiepen.

uitbesteden

Waarom AdWords beheer uitbesteden?

Adwords lijkt in eerste oogopslag een vrij simpel systeem, waarvan de meesten denken het in een paar weken onder de knie te hebben. Maar niets is minder waar. Aan de oppervlakte lijkt het inderdaad een simpel systeem. Keywords kiezen, er advertenties aan koppelen en dan denken de meeste mensen dat daarmee de kous wel af is. Echter, daarmee begint het pas… Terwijl sommige bedrijven er in slagen succesvolle Adwords campagnes op te zetten en te beheren, blijken andere bedrijven zelfs na jarenlang proberen, toch slechts middelmatige resultaten te bereiken. Hoe kan dat? Veel hangt af van de opvolging van uw Adwords campagnes. Heeft u intern mensen in dienst die uitvoerige ervaring hebben met marketingwerk of zelfs specifiek met Adwords, dan hebben uw Adwords inspanningen alle kans van slagen. Heeft u die mensen niet in dienst, of moet u zelf, naast uw drukke agenda en aandacht voor uw core business, het Adwords-verhaal maar even tussendoor doen… dan is de kans dat het fout loop reëel. Een Adwords campagne opstellen is immers pas het begin. Daarna komt het erop aan uw campagnes accuraat op te volgen, te beheren en indien nodig bij te sturen en te optimaliseren. Dit is een echte noodzaak, want u wilt toch niet leeglopen op uw advertentiekosten, zonder er de gewenste resultaten van terug te zien?

Adwords uitbesteden aan Media de Boer

Als u kiest voor Adwords uitbesteden, profiteert u echter niet alleen van de uitvoerige know-how en ervaring van de medewerkers van Media de Boer. Ons grootste voordeel is misschien wel dat we campagnes voor AdWords beheren voor een veelvoud aan klanten. Hierdoor hebben we een perspectief dat een andere, individuele gebruiker nooit zal hebben. We kunnen namelijk losse data van één account vergelijken met andere accounts en hierdoor grotere trends herkennen. Is bijvoorbeeld het verminderen van conversies iets om aan te werken, of is dit over de hele branche zo? Dit geeft ons ook een enorm uitgebreide ervaring in allerlei branches. Als u uw bedrijf ooit uit wilt breiden met andere activiteiten, is de kans groot dat wij al eerder met een bedrijf gewerkt hebben dat hetzelfde deed. En dat we dus weten hoe we een campagne daar het beste op af kunnen stemmen.

Het motto? Kies voor AdWords uitbesteden. Het kost misschien iets meer dan wanneer u zelf uw campagnes beheert, maar niet zoveel meer als het geld dat u waarschijnlijk weggooit aan slecht renderende campagnes. Neem vandaag nog contact met ons op om naar de mogelijkheden voor uw bedrijf te informeren.

AdWords offerte voor het uitbesteden van uw campagnes

Wilt u graag vergelijken omdat u opzoek bent naar een betrouwbare AdWords specialist die u advies kan geven over Google AdWords en hoe u dit kunt inzetten voor uw onderneming? Neem dan vrijblijvend contact op met de AdWords experts van Media de Boer. U kunt ook contact opnemen voor 1 van onze andere advertentie diensten zoals Marktplaats Admarkt. Wilt u Admarkt uitbesteden dan bent u bij ons aan het goede adres. Wij hebben een aantal malen de Admarkt topaward gewonnen. Zie onze website voor meer informatie.

Waar social media goed voor is

Waar social media goed voor is?

De vraag is eigenlijk: waarom niet? Als u nog niet uw social media plannen hebt opgezet dan heeft u al duizenden potentiële mogelijkheden gemist. Veel van de consumenten en bedrijven zijn gemigreerd van het gebruik van ouderwetse marketing technieken om berichten te ontvangen, en krijgen nu de meerderheid van hun marketing boodschappen online. Dingen zoals tweets en YouTube-video’s worden geïndexeerd door Google en kunnen bijdragen aan uw algehele Search Engine Optimization (SEO) inspanningen.

waar social media goed voor is

Social media geeft je een plek voor lage kosten en onbeperkt marketing. Naast deze enorme voordelen zijn er nog een aantal belangrijke. Andere voordelen zijn:

  • Het verbeteren en ontwikkelen van relaties
    Het uitvoeren van effectieve marketing onderzoek
    Het genereren van verkeer naar uw website
    Het genereren van leads en referrals
    Naamsbekendheid (Branding)
    Uitgebreid communicatie-en PR-kanalen

Wanneer de vraag waarom social media? Nog niet duidelijk is dan kunt het beste contact opnemen met de online internet marketing specialisten.

U kunt het niet veroorloven dit te missen!

Denkt u dat sociale media niet voor uw publiek is? Think Again.

Het gebruik van Social Media is enorm. De snelst groeiende bevolking op Facebook zijn vrouwen 55-65 jaar oud!

Social media is volledig en voor onbepaalde tijd. Het veranderde de manier waarop we communiceren. Socialnomics geloven dat als je nu niet gebruik maakt van social media, uw bedrijf niet meer zal bestaan ​​na 5 jaar.
Begrijpt u nu waarom social media essentieel is voor uw bedrijf?

Social media pakketten
Naast dat wij keuze bieden uit een aantal professionele pakketten bieden wij ook de mogelijkheid om een pakket op maat samen te stellen die zich volledig richt op de te behalen doelstellingen.

Wacht niet langer en neem vandaag nog contact op via het contactformulier of tel 06 46 877 201. U kunt ook vrijblijvend contact opnemen middels de live chat functie rechtsonder in beeld.