Adwords cpc automatisch of handmatig instellen?

Adwords cpc automatisch of handmatig instellen?

 Google Adwords is een geavanceerd systeem  met ongelooflijk veel opties waaronder het handmatig instellen van de cpc oftewel Cost Per Click.

Iedere keer dat een potentiële koper op uw advertentie klikt worden er kosten in rekening gebracht. Wanneer u uw campagne heeft ingesteld op automatisch bieden dan zal het Adwords systeem automatisch de cpc van uw campagnes bijstellen. Meestal bepaalt Adwords de biedingen met als doel zoveel mogelijk kliks te genereren Dit kan erg handig zijn vooral als u als doel heeft zoveel mogelijk kliks naar uw website of webshop te lokken.

Wij van Media de Boer zijn van mening dat het professioneel handmatig instellen van uw Cpc leid tot meer online verkopen.

Deze pagina gaat over het gebruiken van biedingsautomatisering voor geoptimaliseerde campagnes.

  • Klikken maximaliseren
  • Target zoekpaginalocatie
  • Overtreffingspercentage 
  • Doel-CPA
  • Verbeterde kosten per klik (eCPC)
  • Doel-ROAS
  • Conversies maximaliseren

Voorbeelden van geautomatiseerde biedstrategieën

Voordelen biedingsautomatisering voor AdWords

We hebben bodaanpassingen op basis van apparaat, locatie en tijdstip geïntroduceerd, waarmee u biedingen kunt beheren zonder dat u campagnes hoeft te kopiëren. Deze bodaanpassingen maken deel uit van geoptimaliseerde campagnes. Veel adverteerders hebben ons laten weten dat ze met deze tools de resultaten kunnen verbeteren en efficiënter kunnen werken. Voor bepaalde adverteerders, met name adverteerders met grote programma’s en accounts, is het beheren van campagnes op grote schaal echter een tijdrovend en complex proces.

Omdat bieden van cruciaal belang is voor uw succes met AdWords, hebben we een reeks automatiseringshulpprogramma’s ontwikkeld waarmee u de prestaties kunt verbeteren en tijd kunt besparen. Voor vrijwel elke adverteerder kan de

De juiste oplossing voor automatisch bieden leiden tot betere resultaten en grotere efficiency. We noemen enkele van de belangrijkste voordelen van het inzetten van een AdWords-strategie voor geautomatiseerd bieden voor geoptimaliseerde campagnes.

Belangrijkste voordelen van biedingsautomatisering

Met automatiseringshulpprogramma’s kunt u biedingen dynamisch wijzigen om advertentiedoelen te realiseren voor al uw zoekwoorden, of het nu om 100 of een miljoen zoekwoorden gaat. Hierdoor kunt u tijd en inzet besparen.

Met nieuwe flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategieën toepassen op een of op meer campagnes. Hierdoor beschikt u over de vrijheid om optimalisatie voor meerdere advertentiedoelen binnen dezelfde campagne of voor meerdere campagnes door te voeren zonder de beperkingen die de accountstructuur oplegt. Meer informatie hierover leest u hieronder.

Twee flexibele biedstrategieën, doel-CPA en Verbeterde CPC, maken gebruik van een combinatie van realtime prestatiesignalen, zoals locatie, apparaat, partnersite en besturingssysteem, voor het instellen van specifieke biedingen tijdens veilingen. Met bieden tijdens veilingen berekenen deze automatiseringshulpprogramma’s automatisch bodaanpassingen voor u.

Onze automatiseringshulpprogramma’s passen zich in de loop der tijd aan wijzigingen in de prestaties aan, zodat u niet steeds zelf prestatierapporten hoeft te beoordelen en voortdurend biedingen moet wijzigen om de fluctuaties in prestaties bij te benen.

AdWords-hulpprogramma’s voor biedingsautomatisering kunt u gratis gebruiken en zijn voor alle adverteerders in de AdWords-interface beschikbaar.

Handmatig versus geautomatiseerde biedstrategieën

Geautomatiseerde biedstrategieën kunnen het best worden gebruikt als u:

  1. Een groot en flexibel budget heeft.
  2. Aanzienlijke historische gegevens heeft van eerdere campagnes die Google kan gebruiken om toekomstige biedingen te voorspellen.

Hoewel het woord ‘geautomatiseerd’ klinkt alsof je op cruise control staat, moet je nog steeds je campagnes bijhouden, maar waarschijnlijk niet zoveel als bij handmatig bieden.

Als u tijd over hebt en ervaring hebt met AdWords, is handmatig bieden altijd de beste keuze. Hiermee kun je sneller op trends springen en dit is nodig gezien het feit dat het algoritme van Google alsmaar blijft ontwikkelen. Hoewel je meer kennis nodig hebt met handmatig bieden, hebt u tegelijkertijd meer flexibiliteit en controle over uw zoekwoorden en biedingen.

Slimme biedstrategieën:

  1. Doel-CPA
  2. Doel-ROAS
  3. Conversies maximaliseren
  4. Verbeterde CPC

Slim bieden is een optie van geautomatiseerde biedstrategieën die machinaal leren gebruikt om te optimaliseren voor conversies in realtime wanneer een veiling plaatsvindt.

Doel-CPA: voorheen bekend als Conversion Optimizer

Optimaliseert uw biedingen, zodat u de meeste conversies voor uw CPA-doel (kosten per acquisitie) kunt behalen.

Laten we zeggen dat Janneke abonnementen verkoopt. Na het berekenen van de cijfers, berekent ze dat ze € 15 kan uitgeven om een ​​nieuwe klant te verwerven, en nog steeds geld heeft om haar overgebleven kosten te dekken. Ze stelt haar doelkosten per acquisitie in op € 15 en AdWords optimaliseert haar advertenties om dat doel te bereiken.

Als u uw resultaten wilt maximaliseren met doel-CPA, moet u:

  • Correct instellen van het bijhouden van conversies
  • Zoekwoorden gebruiken met veel volume
  • Hebben historische gegevens: meer dan 30 conversies in de afgelopen 30 dagen

Doel-CPA (de flexibele versie voor biedstrategieën van de Conversion Optimizer) is het krachtigste hulpprogramma voor biedingsautomatisering. Deze biedstrategie stelt een optimaal bod in voor elke veiling op basis van de voorspelde kans op een conversie. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime gegevens zoals locatie, tijd, apparaat en netwerkplaatsing. Pas deze strategie toe op advertentiegroepen of -campagnes als uw hoofddoelstelling het maximaliseren van het conversievolume is, bij behoud van een doel-CPA. Doel-CPA zorgt ervoor dat uw bodaanpassingen automatisch worden ingesteld en geoptimaliseerd. Met een bodaanpassing voor mobiel van -100 procent voorkomt u echter dat uw advertenties op mobiele apparaten worden weergegeven.

Verbeterde CPC als biedstrategie 

Kan prestaties verbeteren door het toevoegen van een automatiseringslaag aan uw handmatige biedingen. Deze geautomatiseerde biedstrategie verfijnt uw handmatige biedingen met behulp van de technologie voor het realtime voorspellen van conversies die ook wordt gebruikt voor doel-CPA. U kunt gewoon bodaanpassingen toepassen met deze geautomatiseerde strategie als u weet dat factoren als apparaat, locatie of tijdstip van invloed zijn op de conversiewaarde op een manier die Conversies bijhouden niet kan meten.

Als u bijvoorbeeld automatisering wilt gebruiken, maar weet dat mobiele klikken een meerwaarde bieden ten opzichte van online conversies, zoals bezoeken aan de fysieke winkel, kunt u Verbeterde CPC inschakelen in combinatie met een bodaanpassing voor mobiel ter compensatie van het verschil in verwachte waarde per klik.

Het beste moment voor biedingsautomatisering

De bovenste flexibele biedstrategieën passen biedingsautomatisering toe en werken in combinatie met bestaande handmatige bodaanpassingen. Als uw doel het behalen van de meeste klikken binnen een doeluitgave is, kunt u de biedstrategie Klikken maximaliseren implementeren. Als u echter meer geïnteresseerd bent in zichtbaarheid op basis van vertoningen in de toppositie, raden we u aan om de strategie Zoekpaginalocatie targeten te proberen. 

Als u een van de gewenste biedstrategieën heeft geïmplementeerd, kunt u de prestaties bijhouden in de Gedeelde bibliotheek en zo nodig aanpassingen doorvoeren.

Het kan enige tijd duren voordat u de strategie voor biedingsautomatisering heeft verfijnd, maar de voordelen van biedingsautomatisering leiden ongetwijfeld tot betere prestaties, en besparen u bovendien tijd en inzet. 

geoptimaliseerde campagnes

Het is belangrijk dat u gewoon aan de slag gaat om uit te proberen hoe u geoptimaliseerde campagnes het effectiefst kunt inzetten. De belangrijkste voordelen die consequent door marktleiders en adverteerders worden vermeld, zijn:

  1. Betere beslissingen op basis van rapportage per apparaat en locatie, plus gedetailleerdere rapportage over prestaties van advertentie-extensies.
  2. Tijdsbesparing door het aantal te campagnes te verlagen dat nodig is om verschillende gebruikerscontexten te beheren.
  3. Verbeterd campagnebeheer dankzij functies zoals bodaanpassingen, apparaatspecifieke indelingen en flexibele biedstrategieën.
  4. Nieuwe manieren om af te stemmen op uw bedrijfsdoelen en bedrijfsprocessen met de mogelijkheid specifieke datums, dagen van de week of tijdstippen in te plannen voor uw extensies en sitelinks op advertentiegroep- of campagneniveau.
  5. Betere manieren om mobiele consumenten aan te spreken met voorkeursadvertenties voor mobiel en sitelinks, plus bieden op de nabije omgeving om mensen te bereiken die zich in de buurt bevinden en onderweg zijn.

Zelf met AdWords aan de slag? 

Start met de volgende acties:

  • B met het koppelen van uw Adwords account en Google analytics.
  • Vervolgens stelt u een doel url in.
  • Zet autotag aan in uw Adwords account.
  • Vervolgens pakt u de resultaten van de afgelopen maand in Google Analytics erbij.
  • Kijk vervolgens welke zoekwoorden verantwoordelijk zijn voor de meeste aankopen. Deze zoekwoorden kunt handmatig verhogen.
  • Kijk vervolgens welke zoekwoorden kosten hebben gemaakt en maar weinig tot geen verkopen hebben gehad Deze zoekwoorden kunt u handmatig verlagen.

Te weinig tijd en kennis om bovenstaande stappen  uit te voeren?

Besteed uw Adwords campagne uit aan Media de Boer.

Neem vrijblijvend contact op via onze website en u krijgt op werkdagen binnen 24 uur een reactie.