1 20 21 22

Social media vaker ingezet als recruteringstool

95 procent van de werkzoekenden solliciteert tegenwoordig via de e-mail. Het schrijven van een ouderwetse brief voor een vacature is vrijwel helemaal uit de mode geraakt. Niet alleen het solliciteren gaat tegenwoordig via internet: het uitschrijven en recruteren van vacatures en sollicitanten gaat ook steeds vaker via sociale media. Met name LinkedIn is een populair online platform voor het recruteren van nieuwe medewerkers.

Social media vaker ingezet

 

 

 

Dat blijkt uit de laatste infographic van Mashable. Maar liefst 89 procent gebruiken sociale media voor het recruteren van nieuwe werknemers. Dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van vorig jaar. Van alle nieuwe managers die vorig jaar in dienst werden genomen gebeurde dat in 92 procent van de gevallen via een van de sociale netwerken. LinkedIn (86 procent), Facebook (60 procent) en Twitter (50 procent) zijn de populairste platformen voor personeelswerving.

86 procent van de werkgevers is van mening dat werkzoekenden hun online profiel moeten aanpassen zodat deze beter leesbaar wordt voor werkgevers. Tweederde van alle Amerikaanse bedrijven heeft in het verleden succesvol een nieuwe werknemer in dienst genomen via sociale media. De helft van de bedrijven geeft aan dat ze in de toekomst meer willen investeren in het recruteren van nieuwe werknemers via sociale media.

Let ook op wat je voor teksten en foto’s online plaatst. Bijna acht op de tien wervers zegt de aangedragen informatie van sollicitanten te controleren en na te lezen. Voor een klein deel pakt dit zeer nadelig uit: meer dan 2000 werkzoekenden in Amerika hebben dezelfde naam als een van de meest gezochten criminelen van de FBI. Maak je baas dan maar eens duidelijk dat jij niet die persoon bent op deze lijst. Al met al wisten 14,4 miljoen Amerikanen dit jaar via sociale media een nieuwe baan te vinden.

Uit Nederlands onderzoek door Dutch Cowboys, Multiscope en de Kamer van Koophandel blijkt dat ondernemers sociale media voornamelijk gebruiken als promotieplatform voor hun bedrijf, product of dienst. De respondenten zeggen dat sociale media een goed instrument is voor bedrijfspromotie, maar ze willen er zo min mogelijk tijd en geld in investeren. 80 procent van de ondernemers wil het liefst geen geld uitgeven aan sociale media, maar als het ze dan toch geld gaat kosten willen ze niet meer dan 2500 euro uitgeven.

De cijfers van Mashable lijken de resultaten van een onderzoek, dat door Gartner is uitgevoerd, onderuit te halen. Uit recent onderzoek van het onderzoeks- en adviesbureau bleek dat het bedrijfsleven onvoldoende nadenkt over de inzet van sociale media voor hun bedrijfsvoering. Organisaties zijn niet in staat om aan te geven welke voordelen ze verwachten van het gebruik van diverse sociale media. Volgens Gartner is om deze reden het succes van sociale media beperkt.

SocialMedia8 ontwikkelt social marketing strategie voor De Lotto

De Lotto, de kansspelorganisatie met de vier merken Lotto, Toto, Lucky Day en Krasloten heeft na een pitch gekozen voor social media marketing bureau SocialMedia8, onderdeel van WPP’s GroupM en Grupo LaComunidad.

Vanuit een social media monitoring onderzoek, uitgevoerd door SocialMedia8, werden meer inzichten verkregen over Lotto, Toto, Krasloten, Lucky Day en de loterijmarkt. Op basis van deze nieuwe consumer insights ontwikkelt SocialMedia8 een lange termijn social marketing strategie, waarbij merkactivatie, customer loyalty, e-commerce en social gaming centraal staan.

Bülent Polat, Director Digital Sales bij De Lotto: “Met behulp van social marketing wil De Lotto haar merken activeren en zich in de toekomst richten op een model dat meer content-gedreven en engaged is, waarbij een structurele dialoog wordt aangegaan met de verschillende doelgroepen van De Lotto”.

Igor Beuker, oprichter van SocialMedia8: “In een kwalitatieve analyse hebben we de buzz, share of voice en het sentiment rondom de merken van De Lotto gemeten en stelden we een Net Promoter Score op. In een kwantitatieve analyse brachten we de verhouding tussen mediabestedingen en de hoeveelheid buzz in kaart. Deze insights en de doelstellingen van De Lotto voor de verschillende merken vormen het fundament voor de te ontwikkelen sociale strategie”.

SocialMedia8 ontwikkelde vergelijkbare social media marketing strategieën voor onder andere Diesel, Heineken, LG, Chocomel, Motorola, Castrol en Microsoft.

NU.nl lanceert sociale tv-gids op iPad

Laatste update: 1 september 2011 09:11 info.

AMSTERDAM – NU.nl heeft een tv-gidsapplicatie met een sociale twist uitgebracht voor de iPad. Zo is gemakkelijk te zien wat er op sociale media gezegd wordt over tv-programma’s en wordt weergegeven welke programma’s veelbesproken zijn.

Foto: NU.nl

“Informatie rond programma’s wordt vaak online opgezocht en tv-programma’s worden veel via sociale media besproken”, aldus Laurens Verhagen, hoofdredacteur van NU.nl.

Volgens hem worden deze twee functionaliteiten door de nieuwe app samengevoegd.

Communiceren

Naast de veelbesproken programma’s is het ook mogelijk te zien welke Facebookvrienden welk programma aan het bekijken zijn zodat online gecommuniceerd kan worden over juist dat programma.

“Je kunt bovendien een herinnering instellen voor je favoriete programma’s, je eigen zendervolgorde bepalen en vanuit de app meepraten over programma’s”, legt Verhagen verder uit.

Trending topic

Doorgaans worden populaire tv-programma’s trending topics op Twitter. Dit betekent dat veel mensen op de sociale netwerksite over het programma praten. In de digitale tv-gids worden deze programma’s rood gemarkeerd zodat de gebruiker weet dat het een populair programma betreft.

De applicatie is vanaf donderdag te downloaden in de App Store van Apple.

nu.nl

Social Media voor uw bedrijf

Social Media hebben een belangrijke rol in onze samenleving verworven. Niet alleen particulieren maken gebruik van de diverse platformen, ook bedrijven voeren steeds vaker online (strategisch) beleid. Het gebruik van social media en de impact op de reputatie van bedrijven valt niet meer onder stoelen of banken te steken. Voor organisaties is het belangrijk te weten waar hun doelgroep zich online bevindt.

Social Media voor uw bedrijf

Goed om te weten is dat 80% van de consumenten eerst gemiddeld 30 dagen  online research doet voordat zij tot kopen overgaan.  Met andere woorden campagnes van 2 tot 3 weken zijn minder effectief dan campagnes die voor een langere periode online staan.

Media de Boer promoot bedrijven en hun producten via verschillende social media platformen zoals Facebook, Hyves, Linkedin, Twitter. Social Media voor uw bedrijf kunt u dus het beste uitbesteden aan Media de Boer

Wij zorgen ervoor dat u online netjes gepresenteerd word zodat u gemakkelijk online potentiële klanten kunt bereiken.

Dit is het begin van een stabiel online netwerk voor uw bedrijf tevens komt dit de organische resultaten en prestaties van uw website ten goede.

Aan het eind van iedere maand ontvangt u een rapportage van de eindresultaten en krijgt u een duidelijk overzicht van hoe de verschillende social media platformen gepresteerd hebben. Social media voor uw bedrijf betekend meer dan alleen 1 product inzetten om je online marketing strategie aan te scherpen. Mediadeboer heeft een lange termijn visie. Dit betekend dat wij verder kijken dan alleen 1 product maar dat we juist de online platformen inzetten die bij u passen en waarmee wij het snelst uw doelstellingen in kunnen vullen.

Laat u adviseren over welke online marketing vorm het best bij u past.

Heeft u interesse in bovenstaande dienst of een andere service van Media de Boer? neemt u dan vrijblijvend contact op of bel 06 46877201 of vraag een offerte op via onze website.


 

Laat uw social media campagnes volledig verzorgen!

Voordelen van social media campagnes op maat

Social media campagnes laten verzorgen door MediaDeBoer zijn omdat:

  • Direct contact met uw (potentiële) klanten
  • Naamsbekendheid
  • Meer website bezoekers

Social media campagnes

 

 

 

 

 


 

Via social media kunt u direct in contact komen met uw klanten

Het grote voordeel hiervan is dat u direct kunt sturen op de
klanttevredenheid. Tevreden klanten komen vaker terug op uw website en zijn
bereid om herhalingsaankopen te doen. Wanneer u als bedrijf op de juiste manier
gebruik maakt van de verschillende social media platformen zoals Twitter,
Facebook, LinkedIn en Youtube stelt u uw klanten in staat om de
positieve ervaringen met uw bedrijf te delen met kennissen in hun netwerk.
Hierdoor breidt uw netwerk zich zeer snel uit.

Andere voordelen van uw social media campagnes uitbesteden aan MediaDeBoer zijn:

  • Meer tevreden klanten
  • Een groter netwerk
  • Meer online verkopen
  • Social media campagnes van hoge kwaliteit

 

Los van social media campagnes kan MediadeBoer ook een aantal zeer interessante advertentie modellen inzetten die uw vindbaarheid op het internet positief verbeteren. Denk hierbij aan de populairste en machtigste zoekmachine ooit namelijk Google. Google heeft het godzijdank mogelijk gemaakt om hoog in de zoekmachine te scoren op relevante en populaire zoektermen. Deze advertenties  worden Google AdWords genoemd.

Effectief AdWords beheer zorgt er vrijwel altijd voor dat u uw rendement op investering ruimschoots terug verdient. Marktplaats Admarkt is ook een cpc systeem maar dan wat eenvoudiger in gebruik. Naast deze mogelijkheden maken wij ook voornamelijk voor ondernemers in Emmeloord webdesign van hoge kwaliteit.

Mediadeboer is erkend Google partner en staat bekend als betrouwbaar MKB sparringspartner. Al onze online specialisten zijn gecertificeert en zeer ervaren. Laat ons een internet marketing strategie uitstippelen welke gebaseerd is op uw wensen en doelstellingen. U kunt gebruik maken van de bel mij knop of vul simpelweg een contact formulier in.

AdWords of een andere dienst uitbesteden? Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Vraag vrijblijvend een offerte aan!


 

 

Social media strategie voor bedrijven

Social Media Strategie wat moet ik doen voor meer resultaat

Om een optimaal resultaat uit uw sociale media te halen is
het belangrijk dat uw bedrijf een social media strategie voert. Wilt u serieus aan de slag met social media, dan maakt u hier een vast onderdeel van uw bedrijfsstrategie van.

Social media draait om de interactie die je als onderneming kunt hebben met klanten en potentiële klanten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld betaalt cpc adverteren zoals Marktplaats Admarkt en Google AdWords draait het niet meteen om harde verkopen maar meer om Branding. Een goede strategie neerzetten kost enorm veel tijd en kennis. We zien dat de meeste ondernemers in Nederland toch kiezen om hun social media werkzaamheden niet uit te besteden aan een derde partij. Veel zzpers vinden het nog leuk om te doen ook plus het bespaart hen geld.

Maar net als heel veel andere expertises is het toch verdraaid moeilijk om echt rendement zichtbaar te maken. Bij veel ondernemers blijft het bij een buikgevoel en zelden word er gekeken naar de echte resultaten uit een media campagne.


Wij verzorgen uw sociale media strategie door te kijken en te luisteren naar uw
klanten. Door de klant inzichten kunnen wij unieke content creëren die voor uw
klanten toegevoegde waarde heeft.

Hierdoor zullen uw potentiële zich aan u
willen binden en hun ervaringen willen delen met vrienden en kennissen. Dit
heeft als gevolg dat uw websitebezoekers en online verkopen flink zullen
stijgen.

Bent u benieuwd naar wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? neem dan contact met
ons op voor een geheel vrijblijvend en kosteloos strategie gesprek via het
contactformulier. U kunt onze adviseurs ook ten alle tijden bereiken op 0646877201

Mediadeboer is officieel Google partner en gaat pro-actief te werk.

U kunt dus vrijblijvend makkelijk en snel informatie opvragen over Google AdWords uitbesteden, webdesign Emmeloord en social media.

Social media strategie


Voordelen van Social media uitbesteden (outsourcing)

Als uw organisatie zich voor de eerste keer wil verdiepen in social media dan zult u zich waarschijnlijk afvragen: Is dit iets wat we zelf moeten doen of moeten we iemand inhuren?
Natuurlijk wilt u het beste op dit gebied

Social media vereist een interne betrokkenheid van uw organisatie. Een social media strategie is niet effectief als u er niet genoeg tijd aan besteed en niet in de juiste middelen investeert.
Er zijn vele goede redenen om uw social media werkzaamheden uit te besteden. Denk aan de set-up en het design, de voortdurende technische bijstand en content creatie.  Bovendien dreigt het gevaar alles op een laag pitje te zetten als u alles binnen uw organisatie  probeert te beheren.
Om die reden alleen al is hulp van buitenaf een goed alternatief. Als u iemand betaald om het werk te doen, dan zal het werk op tijd afkomen, en zal niet verdwijnen op de bodem van iemands to-do lijst.
Omdat de dagelijkse  werkzaamheden door moeten gaan, heeft het grote voordelen de sociale media activiteiten uit te besteden, (outsourcing) ongeacht de grootte van uw organisatie of de omvang van uw social media plan.
Hier volgen een aantal voordelen van het uitbesteden van social media voor bedrijven:

  • Snelheid: Als u nieuw bent op het gebied van sociale media, of klaar bent om te beginnen aan een bredere sociale media strategie dan kan uitbesteden (outsourcing) ervoor zorgen dat alles snel opgestart wordt.
  •  Training: Een extern team kan u leren hoe u bepaalde dingen moet doen. Tevens worden er werkbare systemen en schema’s aangemaakt en vervolgens kunnen een aantal taken naar verloop van tijd terug gaan  naar uw interne team als dit zinvol is natuurlijk.
  •  Bereik:  U krijgt toegang tot een aantal netwerken van het mediaburo bij wie u het werk uitbesteed. Deze netwerken kunnen helpen om uw huidige sociale netwerken sneller en groter te maken.
  •  Ervaring: U zult ook profiteren van de ervaring die het ingehuurde team heeft met andere klanten. Dit zal ervoor zorgen valkuilen te vermijden en nieuwe opties en alternatieven te leren kennen.
  •  Synergy: Een ervaren team zal een geïntegreerd systeem van sociale media tools en kanalen maken, in plaats van een losse lappendeken.
  •  Branding: Het juiste team zal ervoor zorgen, dat alles wat zij doen uw algemene marketing strategie ondersteunt, waaronder branding en identiteit.
  •  Strategy: Een externe social media team kan u helpen bij het ontwikkelen van een strategie en richt zich op het bereiken van lange termijn doelstellingen.

 

Bovenstaande informatie komt deels van een Amerikaans artikel geschreven door Amy Southerland aangevuld met onze eigen ervaringen.
Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontdek wat Media de Boer voor uw bedrijf/organisatie kan betekenen.

 

 

 

1 20 21 22

Voordelen MediadeBoer:

✓ Google partner

✓ Begeleiding en advies

✓ Maandelijks opzegbaar

✓ Gegarandeerd resultaat

✓ Overzichtelijke rapportages

Contact Formulier

Ja, ik wil geheel vrijblijvend meer informatie ontvangen over:

Uw naam*

Uw email*

Uw telefoonnummer*

Typ de code in captcha