Paintspectrum slechte ervaring www.paintspectrum.nl

Via deze weg willen wij alle marketingbureaus in Nederland waarschuwen voor paintspectrum uit Urk. Het bedrijf heeft bij ons een offerte opgevraagd waarna deze met ons een contract is aangegaan voor de duur van 6 maanden.

In de eerste maand heeft meneer ons een heel Google AdWords account op laten zetten en vervolgens na 2 weken heeft de eigenaar van dit bedrijf een mail gestuurd waarin hij aangaf niet te willen betalen voor de geleverde dienst.

Meneer was van plan om zelf verder te gaan met het account wat opgezet is door 1 van onze internet marketing specialisten. Ons advies niet in zee gaan met dit bedrijf tenzij je de eigenaar alles voorruit laat betalen.

paintspectrum

Klantgerichtheid door Data analyses

Klantgerichtheid en meer klantloyaliteit

Bij het woord klant denk je aan een bezoeker in de winkel, iemand die iets koopt oftewel de 1 bied iets aan en de ander koopt tegen betaling. Dit is een ruilverhouding die we hedendaags overal in de samenleving tegenkomen. Werk jij in een commerciële omgeving? Dan zijn je klanten personen, consumenten of bedrijven.

google premium partner


 

Kent u de behoefte van de klant?

De behoeftes van klanten goed kunnen begrijpen is vaak doorslaggevend en verantwoordelijk voor het echte succes bij snel groeiende en grote bedrijven. Het zijn er dan ook niet extreem veel in Nederland ten op zichtte van bedrijven die het gewoon goed doen.
Dit komt doordat er weinig ondernemingen zijn die belangrijke data goed kunnen verzamelen om dit vervolgens te gebruiken in specifieke marketing strategieën richting de klant. vaak hebben bedrijven zonder het te weten waardevolle data over hun klanten. Succesvolle bedrijven weten wat er bij de klant leeft. Dat maakt deze organisaties effectiever en winstgevender. Wanneer belangrijke data goed word gebruikt zorgt het voor loyalere klanten.

Er zijn verschillen onderzoeken geweest waar uit blijkt dat tenminste 90% van de consumenten in Nederland vind dat het hebben van een goede telefonische klantenservice bepaald of iemand klant wil worden of klant wil blijven.

Ieder klantcontact word geanalyseerd. Denk hierbij aan welke webpagina’s de klant vaak bezoekt, betaal gedrag, hoe vaak word er ingelogd, welke apparaten of aps worden het meest gebruikt en het aller belangrijkste wat word er met de klant besproken wanneer er telefonisch contact plaatsvind. Dit is verreweg de belangrijkste interactie. Om dit goed te analyseren kun je Speech Analytics inzetten.
zoekmachine-optimalisatie

Wilt u als webshop winkelier inzichtelijk hebben waar een online sessie van uw klant of potentiële klant uit bestaat? Profiteer van omzetverhoging door het efficiënt inzetten van beschikbare data met als gevolg meer klantloyaliteit via uw internet marketing.

Wilt u ook profiteren van data-analyses over en van uw klanten? Wilt u dit graag inzetten om het effect van uw online marketing strategie te vergroten? Neem dan eens contact op met een online specialist van MediadeBoer.

(Geschreven door Elroy de Boer online marketing strategist)  


 

 

Content Marketing de opkomst

De opkomst van Content Marketing

Meer verkeer door populariteit van content marketing en strategieën zullen onverminderd worden voortgezet in het komende jaar, dit betekend in wezen dat marketeers de traditionele digitale marketing tactiek laten varen voor het creëren van meer relevante en inspirerende content. In plaats van te vertrouwen op oude oplossingen, zullen bedrijven meer aandacht besteden aan de ervaring van de klant want deze wil slechts betalen wanneer de marketeer een meer nadrukkelijke en klantgerichte manier toepast.

AdWords

Samen zullen de budgetten voor content marketing en het belang van bedrijven die hier baat bij hebben stijgen

B2B bedrijven met blogs zullen naar verwachting 67% meer leads per maand genereren dan organisaties die geen blogs hebben. Hoge kwaliteit en relevante inhoud zal de sleutel tot succesvolle marketing zijn.

Het dichten van de kloof tussen de online marketing en offline ervaring zal een grote stap zijn, niet alleen voor online marketing, maar voor Internet in het algemeen. Een van de eerste mogelijke technologische bedrijven die toepassingen om online te combineren hebben ontwikkeld zijn bedrijven zoals Apple die in het afgelopen jaar heeft in het bijzonder heeft gepresteerd.
Maar dat is niet alles. Internet marketing zal populair zal voornamelijk populair worden omdat dit soort marketing van de nieuwste technologieën zijn voorzien.


 

Marketing Analytics zal bloeien
Marketeers gebruiken al tientallen Google analytics om te zien hoe klanten omgaan met producten of diensten op het gebied van internet marketing. Het belang van dit onderdeel van marketing zal stijgen in 2017, de uitgaven voor dit meetinstrument zullen naar verwachting stijgen met 60%. Google analytics is uitstekend te combineren wanneer je de voortgang van een Google AdWords campagne wilt meten.
Verder zullen we zien dat marketing technologieën toegepast worden door btb ondernemingen en het gebruik ervan zal naar verwachting groeien met 50%. Kortom, marketing data is een cruciaal punt voor elke marketeer. Consumenten zullen een grote hoeveelheid gedetailleerde informatie opleveren en van bedrijven wordt verwacht dat zij gespecialiseerde software gebruiken om hen te helpen bij het begrijpen van deze gegevens. Natuurlijk word dit weer gebruikt om klanten te winnen.
Meer video’s dan ooit.
De afgelopen jaren is het gebruik van video voor marketing gestaag groeit. Video’s laten zien hoe een dienst of product werkt zodanig dat het onmogelijk is om dit te bereiken met alleen tekst of afbeeldingen. Deze trend zal het meest waarschijnlijk doorzetten in 2016, wanneer er meer en meer bedrijven zullen beginnen met het maken van de zogenaamde ‘uitleg video’s’ en marketeers geven hen een prominente rol in de gebruikerservaring tactiek.

Gepersonaliseerd betekend beter
Marketeers willen gebruikers targeten op basis van interesses, en wat voor betere manier is er om dat te bereiken dan door middel van het verstrekken van iets relevants? Door het aanbieden van gepersonaliseerde content waren bedrijven in staat waren om het aantal verkopen te verhogen en om de kosten van de marketing activiteiten te verlagen.
Een duidelijke toename van interesse in het creëren van content ten op zichte van de lage kwaliteit content die eigenlijk geen waarde toevoegt. Omdat marketeers zich meer gaan richten op kwaliteit zullen we zien dat oude marketing technieken zullen vervagen.

In de afgelopen jaren worden marketeers steeds meer gewaardeerd

Handige Google tools inzetten voor jou online marketing? Bekijk wat de belangrijkste online marketing tools van Google zijn

In het algemeen is er een behoorlijke hoeveelheid maatschappelijke acceptatie voor het gebruik van de gegevens voor online advertising – misschien wel meer dan je zou verwachten.


 

Adwords update lees snel meer

Belangrijke Google AdWords update 

Zoals je waarschijnlijk wel meegekregen hebt is er onlangs een nieuwe AdWords update doorgevoerd in de posities van de Google advertenties. De Adwords optimalisatie is hierdoor sterk veranderd. Op het moment staan er geen advertenties meer aan de zijkant, maar vier advertenties bovenaan de pagina en drie onderaan. Dit resulteert dat er minder organische zoekresultaten op de eerste pagina worden weergegeven. Wilt u meer weten over internet marketing en welke diensten wij aanbieden op dit gebied?. Klik op onderstaande afbeelding om naar onze home page te gaan.

internet marketing


Maar wat betekent dit nu voor jouw Google Adwords optimalisatie?

De update heeft grote gevolgen op jouw online marketing. Ten eerste zijn de advertenties aan de rechterkant verdwenen en naar onderen verplaatst. Rechts van de pagina vielen de advertenties goed op, maar voor de advertenties onderaan de pagina moet men eerst scrollen voordat zij deze kunnen zien. Dit is een extra handeling wat zorgt voor minder kliks op de advertenties. Als je graag wilt dat er op je advertentie wordt geklikt, waarvoor je natuurlijk op Google adverteert, wil je dus bij de bovenste advertenties te zien zijn. Zoals je het misschien al aan voelt komen zullen de kosten per klik stijgen. Het wordt steeds moeilijker om met een klein budget bij Google te adverteren. Door deze verandering zullen er helaas minder kliks zijn tegen een hogere kostprijs.

Organische zoekresultaten AdWords update

Er zijn niet alleen minder organische zoekresultaten op de eerste pagina, de resultaten zijn ook nog eens niet meteen zichtbaar. De vier advertenties staan boven aan, daar onder staan vaak afbeeldingen of een Google maps kaart hierna komt de zogenoemde vouw. Voordat er organische resultaten te zien zijn moet er dus eerst worden gescrold. Dit is een extra handeling die gedaan moet worden. Hierdoor is het nu nog belangrijker dat je zeker bij de eerste paar organische zoekresultaten behoord. Al met al zal het lastiger worden om te gaan scoren in Google. Het zal duurder worden om een goede advertentie te hebben staan en het zal lastiger worden om een goede plek te hebben bij de organische zoekresultaten. Bedrijven zullen daardoor vaker Google Adwords uitbesteden waarom nog zelf een poging wagen? Mediadeboer is gespecialiseerd in online marketing. U kunt vrijblijvend advies vragen via deze website.


 

Zakloze stofzuiger 1800 watt

Deze beste zakloze stofzuiger cyclone van ito reinigt zonder enige moeite alle vloeren in het huis!

  • Stof zuiger zakloos
  • merk: ITO
  • 700W max
  • Geen stofzak nodig
  • Stof en vuil verzamelt zich in de transparante stofbox
  • Verstelbare metalen stofzuigersteel
  • Voetschakelaar
  • Stofbox gemakkelijk te reinigen
  • Praktische draagbeugel
  • Automatische snoeropwinder
  • Inclusief hulpstukken
  • Zakloze stofzuiger

Zakloze stofzuiger

U kunt jarenlang met een goedkope zakloze stofzuiger doen. Dit komt doordat het vuil vroegtijdig uit deze goedkope stofzuiger cyclone verdwijnt. Wanneer u een zakloze stofzuiger met cycloon systeem heeft dan blijft het vuil ronddraaien in de transparante vuil container. Hierdoor blijft er geen afval in de poriën verstopt zitten. Een stofzuiger met zak is een afrader omdat op ten duur het apparaat verstopt raakt.

Zstofzuiger heeft altijd producten voor de laagste prijsgarantie. Dit komt doordat u rechtstreeks bij de groothandel bestelt. Ook zijn zij gespecialiseerd in zakloze ito stofzuiger s van hoge kwaliteit tegen lage prijzen. Ga voor meer informatie naar de webshop. Zstofzuiger is goed vindbaar op het internet door de hulp van Media de Boer. Media de Boer heeft bijvoorbeeld een zeer effectieve webdesign in Emmeloord gebouwd en vervolgens gecombineerd met effectief AdWords beheer. Interesse in 1 van deze diensten? Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.

Wilt u weten wat voor u de mogelijkheden zijn in combinatie met uw budget? Maak dan gebruik van de live chat functie welke u kunt vinden op de webshop van deze stofzuigerspecialist.

Wanneer u iets koopt bij de webshop van zstofzuiger dan krijgt u levenslange garantie op de moter. Dit is voor veel consumenten erg interessant. Wilt u hier ook gebruik van maken? Probeer dan de promotiecode in handen te krijgen. Maak contact via de klantenservice en wie weet komt u in aanmerking voor scherpe kortingen. Heeft u een schoonmaak bedrijf? Informeer dan naar de bedrijfsstofzuiger. Deze is zeer krachtig en tegelijkertijd energie zuinig. Deze schoonmaakspecialist zit in de Noordoostpolder.


 

Waarom AdWords uitbesteden

 

Waarom AdWords uitbesteden?

Er zijn 4 grote voordelen waarom AdWords uitbesteden aan te raden is.

1) Het uitbesteden bespaard u tijd
Google campagnes nemen tijd in beslag. U moet rekening houden met het feit dat u voordat u start met adverteren eerst uitgebreid een zoekwoorden analyse doet. Vervolgens moet u rekening houden met de juiste campagne instellingen en u moet uiteraard effectieve kort maar krachtige advertenties schrijven.

Wanneer u eindelijk klaar met met het opzetten van uw online marketing campagne begint het echte werk pas. U moet nu nauwlettend uw nieuwe advertentie campagne in de gaten houden. De tijd welke u besteedt aan het AdWords beheer gaat op aan het monitoren en analyseren van de campagnes.
Al deze dingen kosten tijd, veel tijd iedere dag en iedere week dag in dag uit.En wanneer u geen AdWords expert bent zal het nog vele malen langer duren. Dit kan een reden zijn om te kiezen voor Google AdWords uitbesteden.

2) Het zorgt ervoor dat u stopt met geld verspillen
Onze bevindingen zijn dat wanneer een internet ondernemer kiest voor Google AdWords uitbesteden dat deze met alle welgemeende goede bedoelingen een AdWords campagne heeft opgezet op een verkeerde manier waardoor deze uiteindelijk veel meer betaald voor het adverteren met Ad-Words. De belangrijkste redenen hiervan zijn:

1. De ondernemer heeft verkeerde en dure zoekwoorden gekozen
2. De ondernemer heeft geen duidelijke structuur aangebracht
3. De ondernemer werkt zonder advertentieplanning

Het gemiddelde Google advertentie account in Nederland gebruikt slechts 20% van alle mogelijkheden die het systeem bied.

Google laat u profiteren van bijzondere voordelen zoals een lage kost per klik of een grote bereikbaarheid. Dit met als voorwaarde dat uw account met de juiste zorg, kennis en expertise is opgezet.
Een andere reden waardoor met meestal niet het meest mogelijke rendement uit advertentie campagnes haalt is dat er geen conversies worden gemeten. Het meten van conversies is een cruciaal punt welke vaak niet goed beheerst word. Waarom Google AdWords uitbesteden zoveel voordelen oplevert word hier nog vele malen duidelijker.

3) U krijgt betere resultaten
Wanneer wij aan een online marketing campagne werken is het voornaamste doel simpel. U wilt meer geld verdienen met het adverteren?. Door Google AdWords uitbesteden krijgt u meer grip op de kosten en heeft u meer inzage in de verdiensten van dit cpc systeem.

4) Profiteren van nieuwe mogelijkheden binnen het systeem
Google cpc is een systeem wat constant in beweging is. Dit betekend dat er steeds vaker nieuwe mogelijkheden zijn met betrekking tot adverteren.

Heeft u al zelf geprobeerd om een Advertentie campagne op te zetten maar heeft u het gevoel dat u geen gebruik maakt van de beste mogelijkheden die dit systeem te bieden heeft? Neem dan vrijblijvend contact op of vraag een AdWords scan aan via de website. Met een AdWords scan word uw campagne onder de loep genomen door de online specialisten van Media de Boer. Een AdWords optimalisatie verdient zichzelf daarom ook altijd terug!

Waarom AdWords uitbesteden? Door het uitbesteden van uw internet marketing campagnes krijgt u rapportages over de nieuwe en eventuele mogelijkheden welke het systeem bied. Vervolgens krijgt u het verzoek of u hier gebruik van wilt maken. Na akkoord zal uitsluitend een gecertificeerd AdWords specialist u hierin begeleiden. U kunt via de website een vrijblijvende AdWords offerte opvragen.

admarkt advertenties

Marktplaats Admarkt advertenties

Vind u adverteren met Google te duur? Heeft u het idee dat uw doelgroep helemaal niet te bereiken is via dit advertentie model?. Kies dan voor de Admarkt advertenties. Met de Admarkt advertenties van marktplaats heeft u tevens volledige controle over uw marketing budgetten. Ook hier staat u altijd op de meest prominente posities binnen een rubriek. Vraag vrijblijvend meer informatie over marktplaats Admarkt en ontdek wat de mogelijkheden zijn voor uw onderneming.

Wilt u cpc adverteren van Google in eigen beheer houden? Volg dan trainingsfilmpjes en zorg ervoor dat u examens doet. Wanneer u gecertificeert bent word u als zodanig erkend als online marketing specialist.


 

Tips webwinkelier probeer het nu

Tips webwinkelier Conversie gerichte adviezen

Deze tips kan of moet je gebruiken wanneer je de aankopen/conversies van je webshop wilt verhogen.

Tips online adverteren webwinkelier:

Er zijn tools van Google die speciaal zijn ontworpen voor webmasters en webwinkeliers. Deze worden onder andere in dit artikel uitvoerig besproken. Media de Boer is gespecialiseerd in online marketing en vervult de rol van online consultant voor het MKB. Profiteer van deze vrijblijvende en zeer waardevolle informatie. Wij wensen u veel succes en natuurlijk plezier met optimaliseren!

Tools welke wij in deze blog bespreken zijn:

  1. Page on Analytics
  2. Tips winkelwagen
  3. Analytics trechters
  4. Pagina snelheid
  5. Mobiele optimalisatie
  6. Richtlijnen Google webmasters
  7. Bonus tip

 


 

Handige Google tools voor de webwinkelier

 

Tips webwinkelier

  1. Page on Analytics

Wanneer u weet dat u gemiddeld 2000 webshop bezoekers heeft per maand waarvan 500 overgaan tot een aankoop dan is het zaak inzichtelijk te maken hoe (en waar)  de converterende website bezoekers op uw webshop terecht komen. Wat zijn de verschillen tussen niet converterende webshop bezoekers (bezoekers die geen aankoop doen) en wel converterende webshop bezoekers (overgaan tot aankoop). Vervolgens wanneer de bezoekers op de site zijn, moet u in kaart zien te brengen, wat zij op de site doen. Daarmee bedoel ik, hoelang blijven ze op een bepaalde pagina? Waar klikken zij op? Waar klikken ze niet op? Bij welke pagina klikken ze al gauw weg? Simpel gezegd de interactie van uw bezoekers analyseren. Wanneer u dit weet kunt u anticiperen en dus optimaliseren voor conversie! Met deze tool: Page on kunt u dit realiseren.

Omdat de lezers van mijn blog “tips webwinkelier” veelal webwinkeliers zijn, ga ik nu niet verder in op het vervolg hiervan. Ik ga ervan uit dat de lezer vanaf hier zelf weet wat te doen. Mocht u hier niet uitkomen, schroom dan niet contact op te nemen via het contact formulier. U kunt de page on Analytics plugin/tool implementeren in uw Google Chrome browser.

Aankoop proces en doeltrechter Google Analytics Tips webwinkelier

Je zou zeggen dat dit hetzelfde is als bovenstaand verhaal. Dat is niet helemaal zo. Wel sluit het perfect bij elkaar aan. Wat is het aankoop proces? Het aankoopproces of betaalproces kun je herkennen aan de stappen die je moet doorlopen op het moment dat je op een product klikt en over wil gaan tot een aankoop.

Belangrijk is het aankoop proces zo kort, transparant en vriendelijk mogelijk te houden. Wanneer het langdradig, moeilijk is of misschien wel onbetrouwbaar en onduidelijk overkomt dan reduceert dit uw conversie percentage.


 

2. Tips webwinkelier winkelwagen:

Tips webwinkelier

 

 

 

 

 

Het betaalproces kunt u herkennen aan een aantal stappen die u moet doorlopen vanaf het winkel mandje (dus stap 1) tot aan de kassa. Ons advies is zo min mogelijk stappen te gebruiken. Dit kan door bepaalde informatie op 1 stap (pagina) te verwerken of om simpelweg minder informatie te vragen van een potentiële koper. U zou bijvoorbeeld kunnen denken aan het volgende stappen plan voor het aankoop proces:

Tips webwinkelier betalingsproces:

Stap 1

Winkelwagen (koper klikt product aan welke vervolgens in het winkelwagentje terecht komt)

Stap 2

Uw gegevens (dus de nawt gegevens van de klant. Let op: vraag niet meer dan nodig is. Bedenk goed wat u vraagt en waarom u dit doet. Een potentiele koper doet dit namelijk ook.

Stap 3

Betaalmethode

Zorg voor zoveel mogelijk betaalmogelijkheden. Ideaal en PayPal zijn erg populaire betaalmethoden in Nederland. Ik denk dat dit komt door de kopers bescherming, naamsbekendheid en betrouwbaarheid van deze systemen. Desalniettemin is het zaak of eigenlijk noodzaak dat u zoveel mogelijk betaalmethodes toevoegt. Het is simpelweg onverstandig te denken dat bijvoorbeeld 3 procent wellicht een ander systeem gebruikt deze dan maar te negeren. Want 3 procent van tienduizenden bezoekers tikt wel aan en dus ook in omzet.

Stap 4

Overzicht

Deze pagina is erg belangrijk dan wel doorslaggevend in het besluit van de klant of deze over zal moeten gaan tot een aankoop. Deze pagina bevat de informatie die de klant gegeven heeft zoals nawt gegevens, het gekozen product, verzend adres en betaalmethode. De optie betaal nu en de algemene voorwaarden zijn hier ook geïmplementeerd. De  mogelijkheid om je aan te melden voor een nieuwsbrief is ook aan te raden. De voordelen hiervan zal ik in een volgend artikel met jullie delen.  Nogmaals deze pagina is zeer belangrijk. Het is de 1 na laatste pagina van het betaal proces. Ook de algemene voorwaarden worden hier vermeld en dit is dan ook de pagina waar vaak beslist word om over te gaan tot een aankoop ja of nee.

Wanneer de verkopen niet vlot genoeg gaan of misschien wel stagneren is het raadzaam eerst deze pagina goed onder de loep te nemen. De bounce rate (zichtbaar in Google Analytics) is een betrouwbare statistiek in deze zaak. Wanneer de bounce rate op een betreffende pagina hoger is dan wenselijk is er blijkbaar iets wat de koper niet aanstaat. Probeer door te testen erachter te komen wat deze factor of factoren zijn. U kunt ook proberen om zelf kritisch naar de pagina in kwestie te kijken of vraag familie en vrienden eens te kijken naar de betreffende website pagina.

Bonus Tips webwinkelier:Wij adviseren onze klanten altijd met breadcrums oftewel broodkruimelnavigatie te werken lees: uitleg broodkruimel navigatie

Stap 5

Bedank pagina

En dan tenslotte de bedank pagina welke word getoond aan klanten die zojuist een betaling hebben gedaan in uw webshop. Bedank de klant voor de aankoop en het gestelde vertrouwen in u als organisatie. Geef hier ook kort aan wat de vervolgstappen zijn dus (wij nemen zo spoedig mogelijk contact op) of (u ontvangt een tracking code in de mail om zo de status van uw pakket te volgen) of (uw product zal binnen 2 dagen verzonden worden).

Een goede zin voor de bedankt pagina zou dus kunnen zijn: Hartelijk dank wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Mocht u tussentijds vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via etc etc.

Aankoop proces en doeltrechter Analytics Tips webwinkelier

Aankoopproces en doeltrechter is het stappenplan zoals hierboven omschreven verwerken in een doeltrechter van Analytics

Wat is een doel trechter van Analytics? Google Analytics bied de mogelijkheid om een stappenplan of gebaande weg door een klant op uw website inzichtelijk te maken. Het meten gaat via de unieke URL’s  van de bezochte sub pagina s. Dus met andere woorden:

  • Stap 1  www.naamwebshop.nl/Winkelwagen
  • Stap 2  www.naamwebshop.nl/winkelwagen/uwgegevens/
  • Stap 3 www.naamwebshop.nl/winkelwagen/uwgegevens/betaalmethode
  • Stap 4  www.naamwebshop.nl/winkelwagen/uwgegevens/betaalmethode/overzicht
  • Stap 5 www.naamwebshop.nl/winkelwagen/uwgegevens/betaalmethode/overzicht/Bedankpagina

Door deze gegevens te verwerken in een zogenoemde trechter krijgt u inzicht in het gedrag van uw klanten tijdens het betalingsproces. Dus 10 webshop bezoekers beginnen bij stap 1 en bij stap 3 zijn het er nog 4. U kunt nu zien waar de bezoekers zijn afgehaakt etc.


 

3. Hier meer over een Analytics trechters uitleg

trechterweergave-google-analytics Tips webwinkelier


 

4. Page snelheid

Het is natuurlijk erg belangrijk dat je webpagina of webshop snel is in het laden van pagina’s. Wanneer het laden te lang duurt is hij of zij geneigd weg te klikken en zijn of haar aankoop elders en dus bij de concurrent te doen. Dit kan je voorkomen door je pagina”s en de laadsnelheid te optimaliseren. Gebruik hiervoor de Page speed tool van Google. Deze tool maakt inzichtelijk in een paar seconden waar de verbeterpunten of knelpunten van je website zitten. In een vervolg artikel zal ik deze handige tool en de opties uitvoeriger bespreken.


 

5. Mobiele optimalisatie Tips webwinkelier

Bijna iedereen is er al mee bezig of in ieder geval van op de hoogte dat een goede mobiel vriendelijkheid cruciaal is voor de vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van je webshop/website.

mobiel vriendelijkheid Tips webwinkelier

60 procent van de internetgebruikers is aan het surfen op een mobile device. Is het nog een discussie of je nu wel of niet een responsieve design moet hebben? Nee lijkt me niet. Google heeft daarin de leiding genomen en de knoop door gehakt in april 2015 waarin zij aangeven mobielvriendelijke websites voorrang te geven op niet vriendelijke websites. De populaire zoekmachine hecht nu eenmaal waarde aan de gebruiksvriendelijkheid wat dus ook een 1 van de ingrediënten is van hun succes  lees hier meer over via deze link google in april 2015 over de mobielvriendelijkheid


 

6. Richtlijnen Google webmasters tips webwinkelier

De besproken optimalisatie mogelijkheden in dit artikel hangen natuurlijk nauw samen. De 1 werkt minder goed als je het ander ook niet geregeld hebt. Heb je een goede page snelheid maar is je site niet mobiel vriendelijk dan boek je deels winst maar haal je nooit het optimale uit je webshop. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je werkt volgens de richtlijnen van Google. Lees hier meer over de richtlijnen voor webmasters. richtlijnen webmasters

Tips webwinkelier en website eigenaren

Kijk ook eens in het webwinkelforum Wij geven geregeld AdWords advies via dit forum aan de webwinkeliers. Wij geven natuurlijk niet alleen wij leren hier ook van de webwinkelier.

Het webwinkelforum maakt het mogelijk voor zowel webshopeigenaren en online marketeers/consultants om vrijblijvend informatie uit te wisselen en om te sparren inzicht te verkrijgen in beide werelden en om essentiële informatie vanuit een ander perspectief te bekijken. Dit word niet door iedereen zo gezien en soms resulteert dit in hevige maar spannende en interessante conversaties. Ik denk dat wij redelijk op weg zijn met het duidelijk maken van onze visie en gemeenschappelijke belangen.


 

Tot slot Tips webwinkelier

Beste internetondernemer hartelijk dank voor het lezen van ons artikel. Mocht u vragen over dit artikel “tips webwinkelier” hebben dan kunt u contact opnemen via de website. Maak gebruik van onze laagdrempelige contact formulieren of gebruik de bel mij optie. U kunt via deze manier snel en vrijblijvend in contact komen met een marketing consulent.

Dit artikel is geschreven door Elroy de Boer

Op de hoogte blijven?

Bonus tips: Bent u in het bezit van een Google AdWords account? Doe nu vrijblijvend een gratis AdWords scan

Volg ons op Google plus of Facebook!


 

Google adwords uitbesteden Tips webwinkelieradwords uitbesteden

7. Bonus Tip: Webwinkel beginnen zonder eigen voorraad – Dropshipping tips

 


 

Voordelen MediadeBoer:

✓ Google partner

✓ Begeleiding en advies

✓ Maandelijks opzegbaar

✓ Gegarandeerd resultaat

✓ Overzichtelijke rapportages

Contact Formulier

Ja, ik wil geheel vrijblijvend meer informatie ontvangen over:

Uw naam*

Uw email*

Uw telefoonnummer*

Typ de code in captcha