17 februari 2014

Kosten AdWords | Vraag een AdWords offerte aan

 Kosten AdWords? U beheerst uw kosten helemaal zelf

Adverteren op Google is niet gratis. Maar u beheerst uw kosten Adwords wel helemaal zelf. U selecteert zelf de zoekwoorden die voor uw bedrijf belangrijk zijn. En u bepaalt zelf wat het u waard is om op deze zoekwoorden potentiële klanten naar uw website en/of webshop te leiden. We geven u hier meer inzicht in hoe de kosten van dit advertentie systeem opgebouwd zijn en hoe u hiermee het beste omgaat.


 

kosten adwords

 

Hoeveel kost online adverteren?

Er zijn verschillende rekenmodules met betrekking tot de kosten Adwords. U kunt ervoor kiezen op te betalen per klik (CPC, ‘cost per click’). Dit betekent dat u niet aan Google betaalt, tenzij uw advertentie u daadwerkelijk een bezoeker aan uw website / webshop heeft opgeleverd. De meeste adverteerders op Google werken op basis van deze formule. Ervaren adverteerders kiezen er nog wel eens voor om te betalen per ‘acquisitie’ (CPA, ‘cost per acquisition’). Dit betekent dat u een deel van uw verkoopwinst aan Google afstaat. Wanneer u wilt adverteren op websites die met Google samenwerken, kunt u er ook nog voor kiezen om te betalen voor een impressie (CPM, ‘cost per impressions’).

Een belangrijk onderdeel bij op opzetten van een Google advertentiecampagne, is het instellen van uw budget. Enerzijds geeft u hier wat het maximale is dat u dagelijks wenst te betalen. Anderzijds bepaalt u ook hoeveel een zoekwoord of zoekwoordencombinatie u waard is, om in de topposities van de advertenties op de eerste zoekresultatenpagina te staan. Google stelt bij ieder zoekwoord of zoekwoordencombinatie aan u een minimumbod voor.


 

Kosten Adwords dalen bij een kwalitatieve campagne

Het minimumbod dat Google u voorstelt, is afhankelijk van de concurrentie op dit zoekwoord én de kwaliteit van uw advertentiecampagne. Hoe beter u erin slaagt om een relevante en kwalitatieve Advertentie campagne op te zetten, hoe meer Google u zal belonen. Concreet betekent dit dat Google u lagere minimumbod-prijzen zal toekennen.

Advertenties die relevant zijn voor de Google-gebruiker, zijn voor Google ‘kwalitatieve’ advertenties. Dit betekent onder meer dat u de juiste zoekwoorden heeft geselecteerd, dat uw advertentie een hoge klikratio heeft (CTR, ‘click through rate’), dat uw advertentie naar een bijpassende pagina in uw website door linkt en dat deze pagina snel laadt.

Het opzetten van een kwalitatieve internet marketing campagne, vergt wel wat van uw tijd en kennis. Ook Google staat niet stil en door middel van verschillen updates maakt Google het u mogelijk om met uw advertenties nog beter uw doelgroep te benaderen. Dat is fijn, maar wil ook wel zeggen dat u goed op de hoogte moet zijn en blijven van de laatste ontwikkelen op Ad-words-gebied.


 

Kies voor een AdWords specialist met certificering

kosten adwords

Certificering zijn tal van bedrijven tegenwoordig die AdWords beheer aanbieden als dienst. Als ondernemer ziet u door de bomen het bos niet meer. U kunt in ieder geval al het kaf van het koren scheiden door zogenaamde online marketing experts zonder certificering uit te sluiten. De gespecialiseerde internet marketing consultants van Media de Boer zijn allen gecertificeerd. Dit in combinatie met de jarenlange ervaring en passie voor het vak en voor uw bedrijf maakt het dat uw marketing campagnes een groot succes worden.

Ontbreekt bij u de tijd en / of de kennis om aan uw marketing campagne de nodige aandacht te geven? Waarom dan niet uw Google Adwords uitbesteden aan een Adwords specialist, als Media de Boer?!

U zult merken dat het uitbesteden van uw marketing campagne zich al snel zal terugverdienen. Wilt u weten wat de AdWords kosten voor uw onderneming worden? Vraag een AdWords offerte aan via onze website. U kunt via de website op verschillende manieren in contact komen met een gecertificeerde AdWords specialist.


Adverteert u al langere tijd met het systeem van Google maar weet u niet of dit wel de goede kant op gaat? Laat uw campagnes dan zo snel mogelijk scannen op verbeterpunten. Met onze AdWords scan krijgt u inzichtelijk waar er verbeterpunten zijn en hoe u meer rendement voor hetzelfde budget kan krijgen. Probeer het vandaag nog via onderstaande button:

AdWords Scan


false