Internet Marketing & Optimalisatie
"Dankzij Media De Boer kreeg ik
het voor elkaar om winstgevende Google advertenties te maken. Voorheen betaalde ik teveel aan Adwords, waardoor het niet winstgevend was."

Freek van Aerle  -  Fuva.nl
 Klant van MediaDeBoer wint Top award Admarkt!

Adwords uitbesteden gemeten

Voor velen van u zal het ondertussen wel bekend zijn: Google is veruit de grootste zoekmachine in Nederland, zo niet van de wereld. Dagelijks gaan er meer dan 320 miljoen zoekopdrachten door de zoekmachine heen. Maar liefst 97% van de zoekopdrachten in Nederland, wordt ingetikt in Google. Bing en Yahoo volgen op mijlen afstand. Dat maakt Google de beste plek om met uw producten en / of diensten in de kijker te lopen.

Waarom uw Adwords uitbesteden als u al aan SEO doet?

Met uw website ‘simpelweg’ goed te vinden zijn in de zoekresultatendoor SEO optimalisatie, helpt al goed voor uw zichtbaarheid bij een groot publiek potentiële klanten. Media de Boer heeft experts in dienst die u graag adviseren bij uw SEO-inspanningen.

Wilt u snel en meer resultaat, dan kunt u kiezen om gebruik te maken van Adwords. Hierbij geldt dat uw SEO-inspanningen in ieder geval een goed fundament vormen voor een succesvolle Adwords campagne. Vervolgens komt het evenwichtsspel tussen het kiezen van de juiste keywords voor de juiste prijs voor een zo hoog mogelijk rendement bij zo laag mogelijke kosten… en het continu opvolgen, bijsturen en optimaliseren van uw campagne(s). Media de Boer helpt u daar graag bij. Van het opzetten van uw campagne tot het Adwords beheer. U kunt het managen van Adwords uitbesteden aan ons, dan zorgen wij voor een optimaal rendement van uw campagne(s).

Welk rendement kunt u verwachten van Adwords uitbesteden gemeten?

Dat is de vraag die bij veel ondernemers speelt. Hierop is -tot nu toe- vóóraf nog weinig zinnig antwoord op te geven. Een onderzoek met Adwords’ zoekwoordenplanner kan uitwijzen hoe vaak op een bepaald keyword gezocht wordt, maar hoe zich dat dan gaat vertalen naar conversies (en dus rendement) is een lastige vraag. Het is natuurlijk wel een vraag waarmee alle ondernemers die op Google adverteren of die hun campagne(s) voor Adwords uitbesteden, zitten. Google gaat hier echter nog meer op inspelen.

Wat u precies als rendement beschouwt, is ook verschillend. Voor sommigen van onze klanten is dat hoe vaak iemand, die via Google de website zoekt, het contactformulier invult, een offerte aanvraagt of zich aanmeldt voor een event, workshop of training. Dit is door analyse van de data meteen te volgen en te zien.
Maar wat als iemand nu bij het zien van de contactgegevens meteen de telefoon opneemt… of eerst nog even nadenkt, vervolgens direct naar uw website teruggaat (dus zonder een zoekfunctie in Google) en dan het contactformulier invult? Gebruikers van Google op hun smartphone of tablet gebruiken dit vooral als oriëntatiemiddel; een aankoop volgt vaak pas later, wanneer ze achter hun laptop of desktop pc zitten. Dit maakt het lastig om het rendement van uw campagne écht duidelijk te krijgen.

Gelukkig komen er steeds meer functies in Adwords en Google Analytics, die u helpen om meer inzicht te krijgen in hoe uw bezoekers zich gedragen op uw website. U kunt bijvoorbeeld User ID’s aanmaken, zodat u deze websitebezoekers op verschillende ‘devices’ (smartphone, tablet of pc) kunt volgen. In de View Through Conversions kolom kunt u iedere conversie bekijken die bezoekers dan wel meteen, of na terugkomst binnen 30 dagen hebben gerealiseerd. Tevens kunt u aangeven of u alleen unieke conversies of alle conversies wilt inzien.

Testomgeving aangekondigd

En het wordt nog beter… Google heeft recentelijk een aantal verbeteringen voor hun Adwords systeem aangekondigd. We hebben hierover in eerdere blogs al geschreven. Dit keer zoomen we in op één van de aangekondigde verbeteringen: een testomgeving.

De testomgeving wordt specifiek opgezet om ideeën op te doen en de effecten van aanpassingen in campagnes vóóraf uit te testen, inclusief de effecten van live verkeer. Zo zult u live het effect van allerlei aanpassingen kunnen zien… nog voordat u ze heeft live gezet. Van verandering van keywords, tot allerlei veranderingen met betrekking tot het bieden op keywords.

Wanneer deze update wordt doorgevoerd, is nog niet helemaal duidelijk, maar zeker is dat het een ongeëvenaard inzicht gaat geven op het rendement van uw AdWords gebruik. Zo kunt u dus met een nóg geruster hart uw Adwords uitbesteden gemeten door Media de Boer, in de wetenschap dat uw geld optimaal besteed wordt.

Wilt u meer weten over Adwords uitbesteden gemeten door Media de Boer? Neem hiervoor gerust contact met ons op, of vraag een offerte aan.

Adwords uitbesteden gemeten