Adwords uitbesteden levert binnenkort duidelijkere data op

Voor ondernemers die hun Adwords beheer uitbesteden, rijst vaak de vraag wat hen dit nu daadwerkelijk oplevert. Het rendement van het beheer van een Adwords campagne kan uitgedrukt worden in hoeveel mensen naar hun website zijn ‘gelokt’, simpelweg in het ‘in beeld’ zijn door de Adwords advertenties of in het aantal conversies die hun advertenties op Google hebben opgeleverd.

Hierover op een duidelijke manier data verschaffen was geen sinecure. Google heeft echter verbeteringen aangekondigd, waarmee al deze data beter geanalyseerd kan worden, zodat het makkelijker wordt om uw Adwords campagne optimaal af te stellen.

Nieuwe Adwords functies voor meer duidelijkheid

Voorlopig zijn we er allemaal nog aan gebonden: data van campagnes is prima te downloaden, maar biedt weinig ‘écht’ inzicht. In rauwe data en droge getallen is het immers moeilijk om grotere verbanden te zien en nóg moeilijker om op die manier uw campagne optimaal te kunnen aanpassen. Voor veel bedrijven is dit één van de motieven voor het uitbesteden van hun Adwords beheer. Adwords uitbesteden aan Media de Boer garandeert u de expertise om al die data uit te lezen. Op basis hiervan passen we uw campagne zó aan dat deze optimaal rendement behaalt, binnen het door u gestelde budget.

Duidelijkere data Maar meer informatie over de grotere verbanden en niet alleen over wat u in uw eigen resultaten kan lezen, blijft ontzettend interessant. Duidelijkere data en Google heeft de oproep voor duidelijkere data gehoord en heeft een set nieuwe verbeteringen aangekondigd. Zo komt er een aantal hulpmiddelen waarmee u data beter kunt analyseren en tools om de gegevens beter inzichtelijk te maken, bijvoorbeeld door middel van tabellen en grafieken. Het fijne is dat u ook meerdere gegevensets tezamen kunt verwerken, zodat de mogelijkheid ontstaat voor echte multidimensionale data-analyse. Zo kunt u beter zelf de effecten van uw campagnes inschatten, of met een gerust hart uw Adwords uitbesteden aan een expert van Media de Boer, die u het tijdrovende werk van controle, analyse en optimalisatie uit handen neemt.

Adwords uitbesteden met meer rendement

Deze extra, duidelijkere data zorgt ervoor dat we bij Media de Boer uw campagne beter kunnen voeren én hiermee een hoger rendement behalen. Per slot van rekening kan intuïtie en gevoel wel een goede raadgever zijn, maar als het over grote getallen gaat, dan is data koning! Velen maken nog de fout hun eigen oordeel meer te vertrouwen dan dat wat de data hen vertelt. Zorg ervoor dat u niet dezelfde fout maakt. Neem vandaag nog contact op om te informeren naar de voordelen die Adwords uitbesteden aan Media de Boer u op kan leveren.

duidelijkere data

false