Adwords uitbesteden – Is uw Adwords campagne al up-to-date?

Wilt u op een snelle manier meer relevante bezoekers naar uw website of webshop realiseren? Dan is adverteren op zoekmachine Google via Adwords een aanrader. Ontbreekt het u aan tijd en kennis, dan biedt Adwords uitbesteden aan een Adwords specialist uitkomst. Neem vrijblijvend contact op met Media de Boer voor meer informatie over de vele voordelen van Adwords uitbesteden.

Adwords campagne al up-to-date

 

 

 

Google updates

Google staat niet stil. Om haar gebruikers de beste resultaten te tonen, past Google continu haar algoritme aan. Met verschillende updates, probeert Google enerzijds af te rekenen met sites die via manipulatie en black hat SEO-technieken hoog in de zoekresultaten willen terechtkomen. Anderzijds wil Google ‘slimmer’ worden in het ontcijferen waar gebruikers precies naar op zoek zijn.

Concreet betekent dit dat keywords op zichzelf niet meer het allerbelangrijkste zijn; maar dat ook de context wordt meegenomen. Deze ontwikkeling is ook merkbaar binnen Google Adwords.

Recente Google Adwords ontwikkelingen

Deze zomer stond in het teken van de Enhanced Campaigns, een manier om u met uw advertentiecampagne specifiek te richten naar uw gewenste doelgroep, waarbij u kunt diversifiëren naar plaats, tijd en apparaat (desktop/mobiel). Het is binnen één en dezelfde campagne bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde advertenties alleen ’s ochtends te tonen of alleen aan mensen, die zich in een straal van X-kilometer van u bevinden.

Dit biedt nieuwe kansen en mogelijkheden, maar impliceert ook de nodige aanpassingen. Omdat alle lopende campagnes ook ‘automatisch’ zijn overgeheveld naar een dergelijke ‘geoptimaliseerde campagne’, waarbij standaard staat ingesteld dat u zich ook op mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets richt, waren de gevolgen, bijvoorbeeld een hogere cost-per-click (CPC), voor uw advertentiebudget meteen merkbaar… Tenzij u uw campagnestrategie tijdig had bijgesteld of voor de optie ‘Adwords uitbesteden’ had gekozen.

Ad Rank en advertentie extensies

Nog belangrijker voor uw Adwords campagne is de Ad Rank update, die afgelopen oktober heeft plaatsgevonden. Deze update heeft direct effect op de positie van uw advertentie in de ranglijst. U bent nu verplicht om uw advertenties te voorzien van extra tekst en uitleg, in zogenaamde ‘ad extensions’.

De extensies hebben betrekking tot telefoonnummer, productinformatie, reviews, aanbiedingen, locatie,… Door deze extra informatie kan een Google-gebruiker sneller en beter inschatten of u hem/haar biedt waarnaar hij/zij op zoek is. Adverteerders die de extensies nog niet gebruiken, zullen extra moeten betalen (hogere CPC) om op dezelfde positie te komen als adverteerders die hun extensies wel op orde hebben. Hoe zit dit bij u? Maakt u al gebruik van extensies? Indien ja, bieden uw extenties al voldoende relevante informatie, of kunnen ze nog wel geoptimaliseerd worden? Uw Google Adwords uitbesteden aan Media de Boer bespaart u ook hierbij heel wat tijd!

Ook daarom: Ad-words uitbesteden!

Een Ad-words campagne nauwgezet bijhouden, evalueren en eventueel bijsturen om optimaal rendement te behalen, kost tijd en moeite. Maar doet u dit niet, dan is de kans groot dat u veel meer geld uitgeeft aan Ad-words, dan dat het u opbrengt. Tel daar nog eens alle nieuwe Adwords ontwikkelingen en hun gevolgen voor uw Adwords campagne bij op en u merkt dat u steeds meer tijd kwijt bent aan Google dan aan uw eigen core-business.

Waarom dus niet uw Google Adwords uitbesteden aan de professionals van Media de Boer? Bij Media de Boer is uw Adwords campagne in goede handen! Vraag vrijblijvend een offerte op maat aan en kijk hoe ook u baat kunt hebben bij Adwords uitbesteden aan Media de Boer.

 

 

false