Internet Marketing & Optimalisatie
"Dankzij Media De Boer kreeg ik
het voor elkaar om winstgevende Google advertenties te maken. Voorheen betaalde ik teveel aan Adwords, waardoor het niet winstgevend was."

Freek van Aerle  -  Fuva.nl
 Klant van MediaDeBoer wint Top award Admarkt!

Nieuwe flexibele biedstrategieën beschikbaar in geoptimaliseerde campagnes

Nieuwe flexibele biedstrategieën beschikbaar in geoptimaliseerde campagnes

dinsdag 21 mei 2013 | 14:19

Labels:

Heeft u er ooit wel eens aan gedacht hoe handig het zou zijn als u automatisch bieden kon toepassen op een gedeelte van uw campagne terwijl u in dezelfde campagne handmatig kon blijven bieden op andere zoekwoorden? Of misschien heeft u wel eens één totale biedstrategie willen toepassen op zoekwoorden die in verschillende campagnes staan? Dat is nu mogelijk met flexibele biedstrategieën, die in de komende weken beschikbaar komen wanneer u een upgrade uitvoert naar een geoptimaliseerde campagne. Met flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategieën toepassen op een of meer campagnes. Zo kunt u de gewenste biedstrategie kiezen zonder dat u in uw keuzevrijheid wordt beperkt door de accountstructuur.

 

Controle en inzichten met de nieuwe flexibele biedstrategieën
Flexibele biedstrategieën zijn te vinden in de gedeelde bibliotheek (zie afbeelding hieronder). Zodra u een flexibele biedstrategie heeft gemaakt, kunt u deze toepassen op specifieke zoekwoorden, advertentiegroepen en campagnes en de prestaties ervan bijhouden.

flexibele biedstrategieën

Hier vindt u meer informatie over wat elke flexibele biedstrategie doet en wanneer u deze kunt gebruiken:

Sommige van onze biedstrategieën maken tijdens elke veiling gebruik van real-time gegevens zoals apparaat, locatie en andere contextsignalen om uw biedingen aan te passen op basis van de voorspelde prestaties van uw advertentie. Deze aanpak zou u nog betere resultaten kunnen opleveren. Deze technologie wordt nu al gebruikt voor de strategieën ‘Doel-CPA’ en ‘Verbeterde CPC’ en zal in de toekomst ook worden opgenomen in andere biedstrategieën.
De nieuwe flexibele biedstrategieën aanpassen aan uw situatie

Met flexibele biedstrategieën kunt u een biedstrategie toepassen op zoekwoorden in verschillende campagnes, of u kunt meerdere biedstrategieën toepassen op één campagne Stel dat u een consultancybureau voor netwerkbeveiliging heeft. U heeft misschien bepaalde zoekwoorden zoals ‘netwerkbeveiliging’ toegevoegd aan meerdere campagnes waarmee u bekendheid wilt genereren voor uw bedrijf. U kunt de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten toepassen op die specifieke zoekwoorden, ongeacht waar ze in uw account staan, zodat uw advertenties op de bovenste posities worden weergegeven. Stel dat u een andere campagne heeft waarmee u leads probeert te genereren met zoekwoorden als ‘audit van perimeternetwerkbeveiliging’ maar die ook zoekwoorden voor het genereren van bekendheid bevat, zoals ‘praktische tips voor perimeternetwerkbeveiliging’. In deze campagne kunt u de biedstrategie Doel-CPA gebruiken voor de advertentiegroepen waarmee u leads genereert en de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten voor zoekwoorden waarmee u bekendheid wilt genereren.

Meer informatie over flexibele biedstrategieën vindt u in ons Helpcentrum. Net als bij alle automatiseringsprocessen raden we u aan de prestaties van uw biedstrategieën ten opzichte van uw advertentiedoelen regelmatig te evalueren.

Naast nieuwe functies zoals flexibele biedstrategieën en ondersteuning voor veel-per-klik-conversies in Conversion Optimizer, werken we aan meer optimalisatiefuncties om u te helpen uw advertentiedoelen (zoals het rendement op uw advertentie-uitgaven) gemakkelijker te behalen. Laat ons weten wat u van deze nieuwe flexibele biedstrategieën vindt op onze Google+ pagina over adverteren en houd ons nieuws in de gaten.


Geschreven door Andrea Cohan, Product Marketing Manager, AdWords