Internet Marketing & Optimalisatie
"Dankzij Media De Boer kreeg ik
het voor elkaar om winstgevende Google advertenties te maken. Voorheen betaalde ik teveel aan Adwords, waardoor het niet winstgevend was."

Freek van Aerle  -  Fuva.nl
 Klant van MediaDeBoer wint Top award Admarkt!

Rotterdam alarmeert via social media

De veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond gaat vanaf zaterdag burgers ook via sociale media waarschuwen in het geval van een calamiteit.

Mensen kunnen bijvoorbeeld via Twitter, Facebook of per sms een waarschuwing krijgen dat ze binnen moeten blijven en ramen en deuren moeten sluiten. Ook gaat zaterdag de website RijnmondVeilig.nl online waar berichten op worden geplaatst. Dat heeft de veiligheidsregio donderdag laten weten. Het nieuwe waarschuwingssysteem komt bovenop de bekende middelen zoals de sirene en de rampenzender.

Rampenzender
Ook publieke schermen in het openbaar vervoer en in de stad verspreiden waarschuwingsberichten. De veiligheidsregio wil daarmee het bereik van het alarmeringssysteem vergroten. “Vooral jongeren weten de traditionele rampenzender niet te vinden. En als de sirene klinkt, heeft dat soms het effect dat mensen op onderzoek uit gaan om te weten wat er aan de hand is in plaats van dat ze binnenblijven”, zegt een woordvoerder van de veiligheidsregio.

Proef
Het nieuwe waarschuwingssysteem is een proef die 6 maanden gaat duren. De veiligheidsregio is er echter van overtuigd dat er geen weg terug is. “Uit gebeurtenissen als Moerdijk blijkt wel hoe belangrijk nieuwe media als communicatiemiddel zijn”, aldus de woordvoerder, doelend op de zeer grote brand bij het chemisch bedrijf Chemie-Pack in januari. De website RijnmondVeilig.nl wordt zaterdag officieel gelanceerd door burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam tijdens de Wereldhavendagen.