Internet Marketing & Optimalisatie
"Dankzij Media De Boer kreeg ik
het voor elkaar om winstgevende Google advertenties te maken. Voorheen betaalde ik teveel aan Adwords, waardoor het niet winstgevend was."

Freek van Aerle  -  Fuva.nl
 Klant van MediaDeBoer wint Top award Admarkt!

Voordelen van Social media uitbesteden (outsourcing)

Als uw organisatie zich voor de eerste keer wil verdiepen in social media dan zult u zich waarschijnlijk afvragen: Is dit iets wat we zelf moeten doen of moeten we iemand inhuren?
Natuurlijk wilt u het beste op dit gebied

Social media vereist een interne betrokkenheid van uw organisatie. Een social media strategie is niet effectief als u er niet genoeg tijd aan besteed en niet in de juiste middelen investeert.
Er zijn vele goede redenen om uw social media werkzaamheden uit te besteden. Denk aan de set-up en het design, de voortdurende technische bijstand en content creatie.  Bovendien dreigt het gevaar alles op een laag pitje te zetten als u alles binnen uw organisatie  probeert te beheren.
Om die reden alleen al is hulp van buitenaf een goed alternatief. Als u iemand betaald om het werk te doen, dan zal het werk op tijd afkomen, en zal niet verdwijnen op de bodem van iemands to-do lijst.
Omdat de dagelijkse  werkzaamheden door moeten gaan, heeft het grote voordelen de sociale media activiteiten uit te besteden, (outsourcing) ongeacht de grootte van uw organisatie of de omvang van uw social media plan.
Hier volgen een aantal voordelen van het uitbesteden van social media voor bedrijven:

  • Snelheid: Als u nieuw bent op het gebied van sociale media, of klaar bent om te beginnen aan een bredere sociale media strategie dan kan uitbesteden (outsourcing) ervoor zorgen dat alles snel opgestart wordt.
  •  Training: Een extern team kan u leren hoe u bepaalde dingen moet doen. Tevens worden er werkbare systemen en schema’s aangemaakt en vervolgens kunnen een aantal taken naar verloop van tijd terug gaan  naar uw interne team als dit zinvol is natuurlijk.
  •  Bereik:  U krijgt toegang tot een aantal netwerken van het mediaburo bij wie u het werk uitbesteed. Deze netwerken kunnen helpen om uw huidige sociale netwerken sneller en groter te maken.
  •  Ervaring: U zult ook profiteren van de ervaring die het ingehuurde team heeft met andere klanten. Dit zal ervoor zorgen valkuilen te vermijden en nieuwe opties en alternatieven te leren kennen.
  •  Synergy: Een ervaren team zal een geïntegreerd systeem van sociale media tools en kanalen maken, in plaats van een losse lappendeken.
  •  Branding: Het juiste team zal ervoor zorgen, dat alles wat zij doen uw algemene marketing strategie ondersteunt, waaronder branding en identiteit.
  •  Strategy: Een externe social media team kan u helpen bij het ontwikkelen van een strategie en richt zich op het bereiken van lange termijn doelstellingen.

 

Bovenstaande informatie komt deels van een Amerikaans artikel geschreven door Amy Southerland aangevuld met onze eigen ervaringen.
Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontdek wat Media de Boer voor uw bedrijf/organisatie kan betekenen.