21 januari 2017

AdWords hoe werkt het?

Google AdWords hoe werkt het?

AdWords hoe werkt het? Als u perse wilt adverteren met een cpc systeem dan zijn er 2 opties in Nederland. De eerste optie is Google AdWords adverteren en de 2de optie is adverteren met Marktplaats Admarkt. Vandaag gaan we het hebben over AdWords.

Wat is Google AdWords?

Wat is AdWords? Google AdWords is Google’s advertentiesysteem waarbij adverteerders bieden op bepaalde zoekwoorden, zodat hun klikbare advertenties verschijnen in de zoekresultaten van de zoekmachine Google. Omdat adverteerders moeten betalen voor deze klikken verdient Google hier enorm veel geld aan. Dit blog artikel zal u helpen begrijpen hoe AdWords werkt, wat is de de AdWords-veiling? Hoe werkt het biedproces en we leggen een aantal belangrijke factoren uit, zoals de kwaliteitsscore en de kosten per klik. Als jij jezelf afvraagt: “Hoe werkt het? ‘ Dan is dit artikel voor jou geschreven!

AdWords hoe werkt het?

Werkt Google AdWords voor u? Dit is met name afhankelijk van de concurrentie, de zoekwoorden en de relevantie hiervan. Wat is het doel van de campagne? Meer verkeer of conversies?

Het is dus de vraag of Google AdWords wel of niet werkt voor uw bedrijf. Laten we voor op stellen dat dit slimme advertentie systeem zeer effectief is voor enorm veel bedrijven. Wij zien vaak dat wanneer bedrijven hun AdWords beheer in eigen huis houden dat zij teveel geld verspillen aan verkeerde zoekwoorden en slecht presterende advertenties. Kortom dit advertentie model van Google word vaak zwaar onderschat.

Hoeveel kost Google AdWords adverteren?

Veel factoren kunnen invloed hebben op de kosten van AdWords voor uw bedrijf. Lees alles over deze kosten, hoe het bieden werkt, en wat de gemiddelde kosten per klik voor adverteerders is.

Hoe begin ik met adverteren?

Bedrijven kunnen adverteren op Google door het openen van een Google AdWords-account.

Hoe werkt AdWords bieden?

De actuele positie van uw advertentie wordt bepaald door uw advertentiepositie x de kwaliteit score x de door u ingestelde kost per klik. De het best presterende account krijgt de 1e advertentiepositie. Uw werkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de volgende hoogste advertentie gedeeld door uw kwaliteitsscore.
De enige uitzondering op deze regel is wanneer u de enige bieder bent of als u het laagste bod in de AdWords-veiling heeft. Dan betaalt u uw maximumbod per klik! AdWords bieden word zwaar benadeeld door adverteerders die met een lage kwaliteit score beginnen met bieden.
Adverteerders die zelf een hoge kennis hebben of die hebben gekozen voor Google AdWords uitbesteden profiteren vaak van een hoge advertentie positie in combinatie met een lage kost per klik.

Hoeveel keer vind er een Google-veiling plaats?

De veiling word miljarden keren per maand ingeschakeld. De resultaten zijn zodanig gerangschikt dat gebruikers van de zoekmachine vinden wat zij daadwerkelijk zoeken. Adverteerders komen zo in contact met potentiële klanten tegen de laagst mogelijke prijzen en Google harkt miljarden dollars aan inkomsten binnen.


Hoe werkt de Google-veiling?

Zodra een zoekopdracht wordt ingevoerd op Google verwerkt de zoekmachine de huidige statistieken en zal vervolgens bepalen wat de advertentieposities en CPC is van elke adverteerder.

Hoe activeer je een Google veiling?

Uw advertenties komen in aanmerking voor een veiling als je bied op trefwoorden die de gebruiker als zoekopdracht invoert. Uw biedingen, kwaliteitsscore, en relevantie zal meebepalend zijn of uw advertentie in aanmerking komt voor weergave in het zoeknetwerk.
Wat is CPC?

CPC of kosten per klik, is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat iemand klikt op hun advertentie. Uw CPC wordt bepaald door de concurrentiekracht van uw zoekwoorden, uw maximumbod, en uw kwaliteitsscores. Leer de duurste zoekwoorden in Google AdWords te ontduiken en wees creatief met het bedenken van voordeligere trefwoorden.

Wat is de gemiddelde kosten per klik?

Het gemiddelde bedrag dat u elke keer dat een zoeker klikt op uw advertentie.

Wat is Google kwaliteitsscore?

Dit is een statistiek die Google gebruikt om te bepalen hoe relevant en nuttig uw advertentie is voor de betreffende gebruiker dit is dus voornamelijk gebaseerd op de CTR van uw advertentie, zoekwoord relevantie en de kwaliteit van uw bestemmingspagina. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe beter: hoge kwaliteitsscore zoekwoorden zullen u veel geld besparen in combinatie met hoge rankings.

Adwords campagne opzetten

Advertentiepositie vs. Kwaliteit score

De advertentiepositie is belangrijker omdat dit bepaald hoe hoog op de pagina de advertentie wordt weergegeven. Kwaliteit score aan de andere kant wordt bepaald door de relevantie en bruikbaarheid van de zoeker en is slechts een deel van de advertentie positionering bepaling.

Kwaliteit score vs. CPC

Kwaliteitsscore en CPC zijn belangrijk omdat ze de positie van de advertentie bepalen op de zoekmachine resultaten pagina.

Wat is de werkelijke CPC?

Werkelijke CPC is het bedrag dat een adverteerder betaalt elke keer dat een zoeker klikt op hun advertentie; dit aantal is afhankelijk van de andere adverteerders in de veiling en is altijd lager dan de maximale biedprijs.

De daadwerkelijke CPC wordt bepaald door de advertentiepositie van de concurrent onder hen en door de kwaliteitsscore.

Wat zijn alternatieve methoden om te bieden?

Alternatief bieden met CPM en CPA.

Wat zijn CPM-biedingen?

CPM is gebaseerd op indrukken en kan samen met CPC-biedingen worden gebruikt.

CPC versus CPM

CPC is de kostprijs voor een advertentie op basis van hoeveel kliks het ontvangt, terwijl CPM de kostprijs is voor een advertentie op basis van het aantal vertoningen die de advertentie aantrekt. Beide methoden kunnen tegelijkertijd worden gebruikt.

Wat zijn AdWords-zoekwoorden?

Zoekwoorden in AdWords zijn de woorden en zinnen die adverteerders inzetten in de hoop dat hun advertenties op de zoekmachine resultaten pagina zal verschijnen wanneer mensen op zoek zijn naar hun producten of diensten. Bijvoorbeeld, als je schoenen probeert online te verkopen, kun je bieden op trefwoorden als “Nike sneakers”. Keyword onderzoek is het proces van het gebruik van hulpmiddelen en gegevens om te bepalen welke zoekwoorden het meest waarschijnlijk relevant verkeer naar uw advertenties en uw website zullen genereren.

AdWords hoe werkt het


Wat is zoekmachine optimalisatie?

Seo optimalisatie is het optimaliseren en verbeteren van de zichtbaarheid van uw site of pagina binnen een zoekmachine resultaten pagina door middel van biologische/organische methoden. Dit kan gedaan worden door het gebruik van zoekwoorden binnen uw website, zodat een zoekmachine u snel kan vinden en uw site sneller kan weergeven. Site gezag en uw natuurlijke link profiel spelen ook een rol in de zoekmachine rankings.

Seo


Hoe werkt het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk is een zeer groot netwerk van sites die het mogelijk maken om display advertenties te plaatsen. Dit netwerk van sites bereikt meer dan 90% van alle internetgebruikers! Adverteerders vinden over het algemeen dat klikken uit het Display Netwerk minder kostbaar zijn dan die in het zoeknetwerk. En afhankelijk van uw targetingmethoden kan de CTR’s hoog zijn en de CPA’s laag.

Wat is een advertentiegroep? Hoe maak ik advertentiegroepen die werken?

Een advertentiegroep is een plek voor uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Google heeft de neiging om adverteerders die AdWords-campagnes met strak gestructureerde advertentiegroepen te belonen. Het is belangrijk om al uw zoekwoorden niet te dumpen in dezelfde advertentiegroep, maar om uw zoekwoorden te organiseren in thema’s. Maak het als het ware een weerspiegeling van uw website of webshop.

Hoe werkt de Conversion Optimizer?

Conversion Optimizer in het advertentiemodel van Google is is een bod manipulatie tool die biedingen op zoekwoordniveau gordend met als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren voor een ingesteld budget.

Vind u dit allemaal veel te ingewikkeld of heeft u simpelweg niet de tijd om zelf uw campagnes te managen? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden. U kunt via onze website een Google AdWords offerte aanvragen. U kunt ook eerst het contact formulier invullen voor vrijblijvend AdWords advies.

false