29 april 2016

AdWords campagne

AdWords campagne opzetten voor meer verkeer

Stel u heeft een website gebouwd maar niemand bezoekt uw site? Het antwoord is simpel: Start vandaag nog een AdWords campagne.  Wanneer u zelf aan de slag gaat met een AdWords campagne kan het behoorlijk ontmoedigend zijn omdat het zeer complex systeem is. Het is een zeer moeilijk te gebruiken systeem. Deze advertentie service is zeker het proberen waard zelfs wanneer u een budget heeft van 1 euro per dag. U kunt kiezen voor Google adWords uitbesteden waneer u niet de kennis en expertise in huis heeft om uw adwords campagne renderend te maken.

In dit artikel leggen wij uit hoe u toch vrij makkelijk aan de slag kunt met Google adwords. Of u nou in de horeca zit of op kantoor werkt.

Adwords campagne


Het instellen van uw account? Doe dit in combinatie met AdWords advies

Zoals met zoveel dingen in het Google universum zult u bij het opzetten van een account eerst een gmail/google account moeten hebben. Zodra u klikt op maak een adwords account aan word u gevraagd of u een bestaand Google account wil gebruiken of dat u speciaal voor de adwords campagne een account aan wil maken. U ziet hier ook een gratis telefoonnummer die u kunt bellen wanneer u hulp wil met het opzetten van uw eerste account.

De opzet is vrij eenvoudig, gewoon uw betaal gegevens verifiëren en u bent klaar om uw eerste internet advertentie aan te maken.

U kunt een Google-account onder andere gebruiken voor uw advertentiecampagnes.

Het starten van een campagne

Google’s anatomie is niet duidelijk wanneer u adwords voor de eerste keer gebruikt Belangrijk om te weten is dat Uw advertenties worden gescheiden in verschillende Campagnes die elk meerdere advertentiegroepen in hebben.

Elke advertentiegroep kan meerdere zoekwoorden  en advertenties bevatten.

Het is een goed idee om alles zo specifiek mogelijk in te delen. Dit wil zeggen voor iedere onderwerp dienst of product een aparte advertentie groep en een unieke landingspagina.

Ga aan de slag door te klikken op het tabblad campagne. Hier kunt u een nieuwe campagne aanmaken. U kunt vervolgens kiezen of u uw advertenties richt op het zoeknetwerk of het displaynetwerk. U kunt u nieuwe campagne ook zo instellen dat deze zichtbaar is in zowel het zoeknetwerk en het displaynetwerk maar dit is sterk af te raden.

Op het volgende scherm heeft u de mogelijkheid om uw campagne een naam te geven en om een aantal belangrijke instellingen door te voeren. In het menu APPARATEN kunt u bijvoorbeeld aangeven op welke apparaten u advertentie campagne zichtbaar moet zijn.AdWords campagne


Een advertentie aanmaken 

Aan de onderkant van de instellingen heeft u de mogelijkheid om advertentie extensies aan te maken. Hier kunt u een telefoonnummer, adres en andere relevante informatie met betrekking tot u onderneming vermelden. Deze vermeldingen worden vermeld net als een uithangbordje aan de hoofdadvertentie

Hou er rekening mee dat u een advertentie schrijft die kort en bondig is. Verwerk in het kort de belangrijkste punten in de tekst. Wat maakt u uniek? Waarom moet een potentiele klant juist voor u kiezen in plaats van de concurent?

Uw advertentie budget instellen is een belangrijk onderdeel. Dit onderdeel verdient extra aandacht. Uw budget kan het verschil maken van uw AdWords kosten! Krijgt u een renderende campagne ja of nee?

Uw budget moet u verdelen in 2 onderdelen. 1 is uw dagbudget. De ander is uw cost per klik.

Hoeveel bent u bereid om te betalen voor een klik? Wilt u voor het ene zoekwoord meer betalen dan voor een ander zoekwoord? Dan is handmatig bieden een goede instelling. Hoeveel wilt u max besteden per dag? Dat is het dagbudget wat u instelt. Op deze manier heeft u zelf de kosten in beheer en loopt dit nooit uit de hand. U bepaald wat u investeert in de AdWords campagne.

Onderzoek uw zoekwoorden van uw adwords campagne door het bekijken van gerelateerde termen die aandacht te krijgen in Google zoekopdrachten.

Hoeveel kliks verwacht u dat er uit de Google campagne komt? Word het een verkeerscampagne of een conversie campagne? Wees bereid om te betalen voor een kwalitatieve lead. Of bent u bereid om te betalen voor alleen extra verkeer. Vergeet geen uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan uw AdWords campagne. Dit voorkomt dat u straks teveel of onnodig betaald voor een klik.

Adwords beheer uitbesteden

Vind u bovenstaande veels te ingewikkeld en heeft u zelf geen tijd voor Google AdWords beheer? Kies dan voor Google AdWords uitbesteden?  U kunt via onze website AdWords advies krijgen van een gecertificeerde specialist. Tot slot vergeet niet dat het hier om een zeer geavanceerd systeem gaat. Wanneer u niet weet hoe u dit systeem gebruikt vallen de resultaten vaak tegen en reizen de kosten vaak uit de pan. Google AdWords uitbesteden is vaak de oplossing voor dit probleem. Neem vrijblijvend contact op voor een Google AdWords offerte.

Wanneer u meer wilt weten over online marketing kunt u rustig ons blog doornemen.


 

false