17 februari 2014

Adwords campagne opzetten

Adwords campagne opzetten voor meer omzet

Maar liefst 98 procent van de internetters maakt regelmatig gebruik van zoekmachines. Onder hen zweert 93 procent bij Google. Zoekmachines zijn voor 68 procent van de internetgebruikers dé manier bij uitstek om met nieuwe bedrijven en merken kennis te maken. Kortom: met Adwords adverteren op Google levert u relatief snel en eenvoudig heel wat nieuwe en geïnteresseerde bezoekers aan uw website of  webshop op. Wilt u succesvol een Adwords campagne opzetten? Hier leest u er meer over.

Is een Adwords campagne opzetten moeilijk?

In basis is een Advertentie campagne opzetten zeer eenvoudig. U stelt allereerst de zoekwoorden vast, waarop u met uw producten en diensten wilt gevonden worden. U bepaalt vervolgens uw budget en maakt uw advertentietekst(en). Eén druk op de knop en uw advertenties worden automatisch getoond, wanneer de gelieerde keywords in Google ingetoetst worden.

Maar om écht met uw advertenties op Google te scoren en dus geïnteresseerde bezoekers naar uw website of webshop te lokken en hen hier iets te laten ‘doen’ (hetzij een aankoop, hetzij contact met u opnemen) is kwaliteit de allereerste vereiste. Een kwalitatieve Advertentie campagne opzetten, vergt wel wat meer denkwerk en moeite.


Adwords campagne opzetten

 

Key to success: een kwalitatieve Google Adwords optimalisatie

Om zoveel mogelijk rendement uit uw advertentiecampagne(s) te halen, is het belangrijk dat u de juiste zoekwoorden kiest. Met name die zoekwoorden, die met grote waarschijnlijkheid door uw doelgroep van potentiële klanten in Google ingetikt worden. Een goed begrip van uw doelgroep is hierbij fundamenteel. Waar bevinden ze zich? Wat zoeken ze? Wat willen ze van u weten? Op basis daarvan kunt u beter bepalen welke tekst u in uw advertenties plaatst. Een kwalitatieve campagne is immers een relevante campagne!

Wilt u een kwalitatieve Adwords campagne opzetten, dan kunt u van verschillende instellingen gebruik maken om uw campagne te ‘targetten’ naar uw doelgroep. U kunt uw campagne diversifiëren naar plaats (localisatie), tijd (dagen en uren) en apparaat (desktop / mobiel). Bovendien kunt u dankzij zogeheten ‘ad extensions’ de Google gebruiker beter informeren dat u biedt waar hij / zij naar op zoek is. Ook dit vergt extra moeite en tijd.

Maar al dit harde werken loont. U zult meer geïnteresseerde en gemotiveerde bezoekers krijgen EN Google zal u belonen met een hogere kwaliteitsscore. Dit betekent dan weer dat u minder moet betalen voor topposities in de advertenties.

Na het opzetten van uw campagne

Ook nadat de campagne is opgezet, is het werk niet voorbij. Wel integendeel. Het beheren, opvolgen en indien nodig bijsturen en optimaliseren van uw Adwords campagne is tijdsintensief. Maar absoluut noodzakelijk, wil u optimaal rendement behalen! Ontbreekt het u hiervoor aan tijd en / of kennis? U kunt uw Google Adwords uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau, als Media de Boer.

false