AdWords beheer makkelijker met Analytics

AdWords beheer makkelijker met Analytics

Google Analytics is een werktuig dat vaak over het hoofd wordt gezien door mensen die van

AdWords gebruik maken voor hun online advertenties. Het is echter een geweldige tool om

uw publiek beter te leren kennen. Tenslotte zijn er geen twee mensen die hetzelfde zijn en uw

AdWords beheer moet hierop afgestemd zijn.

 

Hoe kan Google Analytics u helpen bij uw Adwords beheer

Google Analytics helpt u om het bezoekersverkeer op uw website te analyseren en een compleet

plaatje van uw publiek te krijgen: wat ze nodig hebben en hoe u ze het beste kunt interesseren

voor het maken van een aankoop / het opnemen van contact. Dit maakt het uiteindelijk ook

makkelijker om gericht het AdWords beheer van uw campagnes af te stemmen.

En toch is het eigenlijk een product dat amper bekend is en nog minder als aantrekkelijk gezien

wordt. Daarom vonden we het hoog tijd om u hierover te berichten.

 

Hoe werkt Google Analytics?

Analytics werkt doordat u op elke pagina van uw website een klein stukje Javascript toevoegt.

Hierdoor gaat Analytics de pagina’s in kwestie volgen en er informatie over verzamelen. Zonder

dat uw bezoekers er iets van merken. Het is dus eigenlijk heel eenvoudig om ermee te beginnen.

Maak een account aan, voeg de Analytics code aan uw website toe en u bent klaar.

 

Maar wat krijgt u daardoor?

Informatie! Dankzij Google Analytics kunt u kennis verwerven, waarmee u uw website gericht

kunt verbeteren én uw AdWords beheer meer rendabel kunt maken. Vergelijk het met een

automonteur. Als er één is die zegt “Die is kapot, ik ga hem proberen te maken” en een ander die

zegt “De V-snaar is versleten, kost €10 en 10 minuten werk,” weet u waarschijnlijk welke u aan uw

auto zou willen hebben. Voor website- en Adwords beheer geldt dat ook: als u gericht te werk

gaat, krijgt u beter, sneller resultaat.

 

Welke informatie dan?

AdWords beheer makkelijker met Analytics

Uit de Analytics rapportage haalt u algemene bezoekersinformatie zoals

waar de bezoeker vandaan komt, hoe hij / zij op uw website kwam, welke keywords hij / zij

zocht, hoelang hij / zij bleef en of hij / zij eerder op uw website is geweest. Ook interessant

is de ‘bounce rate’. Dit geeft een indicatie dat uw bezoeker niet vond wat hij / zij zocht. Deze

bounce rate krijgt u per pagina te zien. Zo ziet u precies waar mensen afhaken en waar ze

daarna naartoe browsen. Zo weet u dus precies welke pagina’s werk nodig hebben en aan welke

pagina’s u juist verdient. Daar kunt u uw AdWords beheer weer op afstemmen.

 

Liever uw Adwords uitbesteden?

Als u dit teveel werk lijkt kunt u natuurlijk altijd het beheer van AdWords uitbesteden. Bij Media

de Boer hebben we uitgebreide expertise in het opzetten van succesvolle Adwords campagnes,

hun optimalisatie en Adwords beheer. Neem dus gerust contact op, of vraag een offerte aan.

AdWords beheer makkelijker met Analytics

 

Voordelen MediadeBoer:

✓ Google partner

✓ Begeleiding en advies

✓ Maandelijks opzegbaar

✓ Gegarandeerd resultaat

✓ Overzichtelijke rapportages

Contact Formulier

Ja, ik wil geheel vrijblijvend meer informatie ontvangen over:

Uw naam*

Uw email*

Uw telefoonnummer*

Typ de code in captcha